REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA10
Mark Twain
REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA10
Rejsy po naszym Bałtyku to niesamowita przygoda dla poszukujących wrażeń. To tutaj doznać możemy wspaniałych przeżyć i niezapomnianych wrażeń na dzielnych jachtach, w niesamowitej bałtyckiej scenerii. Odwiedzimy porty Szwecji, Danii lub Litwy i Łotwy, a może polskie porty położone na zachód od Zatoki Gdańskiej? Morze Bałtyckie posiada ogromny magnetyzm, czar, urok, którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał. Odwiedź z nami Alinge, Swaneke na przepięknej wyspie Bornholm leżącą najbliżej naszego wybrzeża, Kłajpede lub Lepaję na wschodzie lub Gotlandie i Olandie na północy.
Proponujemy rejsy na przepiękną wyspę Bornholm, leżącą najbliżej naszego wybrzeża. Jest ona bardzo urzekająca, a zwiedzając liczne miasteczka i podziwiając piękno tamtejszej przyrody, obcując z mieszkańcami, którzy są bardzo życzliwi i mili, można znakomicie wypocząć i zrelaksować się...W trakcie rejsu podnosimy na wyższy poziom nasze doświadczenie, które zaowocuje uzyskaniem kolejnych stopni żeglarskich. Rejsy dają nam możliwość uzupełnienia wymaganych przez PZŻ godzin stażowych. Podczas całego rejsu zwiedzicie miejsca o których tylko słyszeliście z opowieści kolegów żeglarzy. Dla niektórych rejs może być doskonaleniem wiedzy praktycznej o żeglarstwie, a dla innych słodkim lenistwem. A w ciągu tych kilku dni... cały Bałtyk przed Nami !
Rejsy po naszym Bałtyku to niesamowita przygoda dla poszukujących wrażeń. To tutaj doznać możemy wspaniałych przeżyć i niezapomnianych wrażeń na dzielnych jachtach, w niesamowitej bałtyckiej scenerii. Odwiedzimy porty Szwecji, Danii lub Litwy i Łotwy, a może polskie porty położone na zachód od Zatoki Gdańskiej? Morze Bałtyckie posiada ogromny magnetyzm, czar, urok, którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał. Odwiedź z nami Alinge, Swaneke na przepięknej wyspie Bornholm leżącą najbliżej naszego wybrzeża, Kłajpede lub Lepaję na wschodzie lub Gotlandie i Olandie na północy.
Proponujemy rejsy na przepiękną wyspę Bornholm, leżącą najbliżej naszego wybrzeża. Jest ona bardzo urzekająca, a zwiedzając liczne miasteczka i podziwiając piękno tamtejszej przyrody, obcując z mieszkańcami, którzy są bardzo życzliwi i mili, można znakomicie wypocząć i zrelaksować się...W trakcie rejsu podnosimy na wyższy poziom nasze doświadczenie, które zaowocuje uzyskaniem kolejnych stopni żeglarskich. Rejsy dają nam możliwość uzupełnienia wymaganych przez PZŻ godzin stażowych. Podczas całego rejsu zwiedzicie miejsca o których tylko słyszeliście z opowieści kolegów żeglarzy. Dla niektórych rejs może być doskonaleniem wiedzy praktycznej o żeglarstwie, a dla innych słodkim lenistwem. A w ciągu tych kilku dni... cały Bałtyk przed Nami !
Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.
DŁUGOŚĆ: 12,60 m
SZEROKOŚĆ: 3,95 m
ZANURZENIE: 1,60m -długi balast
KABINY: 4 dwuosobowe
SILNIK: VW MARINE 55 KM
WYPORNOŚĆ: 9600 kg
OŻAGLOWANIE: 94,0 m2
BANDERA: POLSKA
WYPOSAŻENIE:
- chłodziarka
- kuchenka z piekarnikiem
- ogrzewanie 230V
- 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
- radio cd mp3
- autopilot
- ster strumieniowy
- 2 x chartplotter raymarine z gps
- radar Raymarine
- radio Raymarine UKF z DSC
- generator wiatrowy
- Inverter 230V
- odbiornik AIS Raymarine
- panele solarne
- nowa Genua
- radiopława EPIRB
- grot rolowany do masztu
- pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
- koła ratunkowe 2szt.
- elektryczna winda kotwiczna
- spinaker
- mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
- locje żeglarskie
Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.
DŁUGOŚĆ: 12,60 m
SZEROKOŚĆ: 3,95 m
ZANURZENIE: 1,60m -długi balast
KABINY: 4 dwuosobowe
SILNIK: VW MARINE 55 KM
WYPORNOŚĆ: 9600 kg
OŻAGLOWANIE: 94,0 m2
BANDERA: POLSKA
WYPOSAŻENIE:
- chłodziarka
- kuchenka z piekarnikiem
- ogrzewanie 230V
- 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
- radio cd mp3
- autopilot
- ster strumieniowy
- 2 x chartplotter raymarine z gps
- radar Raymarine
- radio Raymarine UKF z DSC
- generator wiatrowy
- Inverter 230V
- odbiornik AIS Raymarine
- panele solarne
- nowa Genua
- radiopława EPIRB
- grot rolowany do masztu
- pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
- koła ratunkowe 2szt.
- elektryczna winda kotwiczna
- spinaker
- mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
- locje żeglarskie
KAPITAN:
Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)
ZAUFALI NAM/OPINIE
KAPITAN:
Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)
ZAUFALI NAM/OPINIE
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować
trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a
na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona
przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TEGO REJSU:
Świnoujście - Sassnitz (wyspa Rugia) - Wyspa Bornholm - Wyspa Christianso - Ustka - Hel - Gdańsk

ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować
trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a
na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona
przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TEGO REJSU:
Świnoujście - Sassnitz (wyspa Rugia) - Wyspa Bornholm - Wyspa Christianso - Ustka - Hel - Gdańsk

WYSPA BORNHOLM
Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE
WYSPA CHRISTIANSO
Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.
LINIA OBRONY NA WYSPIE JEDYNY MOST NA WYSPIE
WYSPA RUGIA
Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.
W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom.
WYSPA BORNHOLM
Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE
WYSPA CHRISTIANSO
Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.
LINIA OBRONY NA WYSPIE JEDYNY MOST NA WYSPIE
WYSPA RUGIA
Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.
W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom.
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:
Dzień 25 stopni C
Noc 18 stopni C
Woda 17 stopni C
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka przeciwdeszczowa
- - polar
- - bluza
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:
Dzień 25 stopni C
Noc 18 stopni C
Woda 17 stopni C
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka przeciwdeszczowa
- - polar
- - bluza
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Cena: 760 PLN / 7 dni
Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.
Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.
Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.
Typ rejsu: stażowo - szkoleniowy
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 50-100 godzin
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 50-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 50-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga
Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.


Transport: dojazd własny
Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU
Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !
Formularz rezerwacyjny