Masz pytania, wątpliwości,
chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń!
tel.: +48 535 001 345


REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA6

"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Mark Twain

REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA6

rejs_kopenhaga_sailpol_2

Z ODWIEDZINAMI U KOPENHASKIEJ SYRENKI I HAMLETA

Mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs, w którym popłyniemy w cieśniny duńskie w kierunku Kopenhagii, stolicy Królestwa Danii oraz Helsingoru, zamku "Hamleta". Akwen po którym zamierzamy żeglować jest znany i chętnie odwiedzany rok rocznie przez wielu żeglarzy. Wyróżniają go niewątpliwie atrakcyjne wyspy po tej stronie Bałtyku i malownicze porty. My zawiniemy na Rugię która zachwyca nas ciągnącymi się kilometrami piaszczystymi plażami, wysokimi kredowymi klifami i niezwykle urozmaiconym brzegiem z licznymi zatokami i półwyspami o przedziwnych kształtach. Po drodze przepłyniemy kanał Falsterbo, znany i lubiany przez żeglarzy chcących skrócić sobie drogę do Szwecji oraz most łaczący Danię ze Szwecją mierzący blisko 8 kilometrów długości. To wszystko czeka na nas podczas tej wyprawy do Skandynawii.

Z ODWIEDZINAMI U KOPENHASKIEJ SYRENKI I HAMLETA

Mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs, w którym popłyniemy w cieśniny duńskie w kierunku Kopenhagii, stolicy Królestwa Danii oraz Helsingoru, zamku "Hamleta". Akwen po którym zamierzamy żeglować jest znany i chętnie odwiedzany rok rocznie przez wielu żeglarzy. Wyróżniają go niewątpliwie atrakcyjne wyspy po tej stronie Bałtyku i malownicze porty. My zawiniemy na Rugię która zachwyca nas ciągnącymi się kilometrami piaszczystymi plażami, wysokimi kredowymi klifami i niezwykle urozmaiconym brzegiem z licznymi zatokami i półwyspami o przedziwnych kształtach. Po drodze przepłyniemy kanał Falsterbo, znany i lubiany przez żeglarzy chcących skrócić sobie drogę do Szwecji oraz most łaczący Danię ze Szwecją mierzący blisko 8 kilometrów długości. To wszystko czeka na nas podczas tej wyprawy do Skandynawii.

Symbol BA6
Termin Sobota 2021-08-28  -  Sobota 2021-09-04
Ilość dni 8 dni
Trasa

SIERPIEŃ/WRZESIEŃ 2021

8 DNI BAŁTYCKIEJ PRZYGODY

Z ODWIEDZINAMI U KOPENHASKIEJ SYRENKI I HAMLETA

Świnoujście

Ystadt - Kanał Falsterbo - Kopenhaga - Helsingor - Malmo - W.Rugia

Świnoujście

Jacht GIBSEA422
Kapitan kpt. Konrad Wierzbicki
Rodzaj rejsu stażowo-szkoleniowy
Szkolenie praktyczne
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 70-100
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport własny
Cena 1300 PLN plus 400 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

 

jacht_sp

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW MARINE 55 KM

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

OŻAGLOWANIE:        94,0 m2

BANDERA:                POLSKA

 gibsea422wntrze

 

WYPOSAŻENIE:

  • chłodziarka
  • kuchenka z piekarnikiem
  • ogrzewanie 230V 
  • 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
  • radio cd mp3 
  • autopilot 
  • ster strumieniowy
  • 2 x chartplotter raymarine z gps
  • radar Raymarine
  • radio Raymarine UKF z DSC
  • generator wiatrowy
  • Inverter 230V 
  • odbiornik AIS Raymarine
  • panele solarne
  • nowa Genua
  • radiopława EPIRB
  • grot rolowany do masztu
  • pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
  • koła ratunkowe 2szt.
  • elektryczna winda kotwiczna
  • spinaker
  • mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
  • locje żeglarskie

gibsea422_

 

 gibsea422wnetrze2

gibsea422-lazienka-kambuz

 

gibsea422_table

 

gibsea422-koja_dziobowa

 

gibsea422-koja-rufowa

 

dsc_0898

 

dsc01683

 

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW MARINE 55 KM

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

OŻAGLOWANIE:        94,0 m2

BANDERA:                POLSKA

 

 

WYPOSAŻENIE:

  • chłodziarka
  • kuchenka z piekarnikiem
  • ogrzewanie 230V 
  • 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
  • radio cd mp3 
  • autopilot 
  • ster strumieniowy
  • 2 x chartplotter raymarine z gps
  • radar Raymarine
  • radio Raymarine UKF z DSC
  • generator wiatrowy
  • Inverter 230V 
  • odbiornik AIS Raymarine
  • panele solarne
  • nowa Genua
  • radiopława EPIRB
  • grot rolowany do masztu
  • pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
  • koła ratunkowe 2szt.
  • elektryczna winda kotwiczna
  • spinaker
  • mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
  • locje żeglarskie

 

 

 

 

 

 

 

konradw_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 
opinie_sailpol_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Świnoujście -

 Ystad - Kanał Falsterbo - Kopenhaga - Helsingor - Malmo - Wyspa Rugia

- Świnoujście

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Świnoujście -

 Ystad - Kanał Falsterbo - Kopenhaga - Helsingor - Malmo - Wyspa Rugia

- Świnoujście



KOPENHAGA

copenhagen

Kopenhaga - stolica Danii, gdzie historyczny urok uzupełnia nowoczesny styl życia. Miasto, które świetnie nadaje się zarówno na spędzenie wakacji jak też krótkiego weekendu bez względu na porę roku, niezależnie od gustu i wieku odwiedzających. Jest metropolią, liczącą ponad półtora miliona mieszkańców, ale jednocześnie charakteryzuje się kameralnością, której brakuje wielu europejskim miastom. Panują tam specyficzne zwyczaje, które jednak mają na celu ułatwienie życia mieszkańcom i turystom. Poza tym jest to jedno z największych miast Skandynawii, położone malowniczo nad cieśniną Sund, na dwóch wyspach: Zelandia i Amager, a strzeże go najsłynniejsza na świecie duńska Syrenka.

 

kopenhaga_01

 

 

Amalienborg — oficjalna rezydencja duńskich monarchów i duńskiej rodziny królewskiej w Kopenhadze od 1794 jest jednąz największych atrakcji turystycznych Kopenhagi. Określana również jako zimowy pałac królewski, ponieważ zwykle jest wykorzystywany przez duńskich monarchów w miesiącach zimowych.   Obecność królowej Małgorzaty II znamionuje duński sztandar królewski podnoszony ponad Pałacem Chrystiana IX, a obecność następcy tronu powiewający sztandar następcy tronu nad Pałacem Chrystiana VIII. Samo Muzeum Pałacowe jest odwiedzane rocznie przez ponad 77 tys. turystów, a przez dziedziniec zamkowy przewija się ich nieporównywalnie więcej, szczególnie podczas ceremonii zmiany warty.  Przed każdym z czterech pałaców stoją na straży gwardziści królewscy w czarno-niebieskich historycznych mundurach i charakterystycznych czapkach z futra niedźwiedziego.

         

 kopenhaga_02

 

Największa na świecie kolekcja butelek w Browarze Carlsberga w Kopenhadze. W przekładzie z duńskiego „Carlsberg” znaczy „Góra Carla” (tj. Karola), co mówi nam już sporo zarówno o założycielu, jak i o wybranej przez niego lokalizacji. Jednak to nie Karol, lecz jego ojciec - Jacob Christian Jacobsen, na cześć syna, założył słynny dziś browar.

 

 tivoli

 

Ogrody Tivoli – położony w centrum Kopenhagi park rozrywki, jedna z największych atrakcji turystycznych Danii. W parku są karuzele, kolejki górskie akrobaci, muzykanci, tancerze i aktorzy odgrywający sceny z bajek Andersena. W kwietniu 2012 roku Tivoli rozpoczyna 170 sezon swojej działalności, wypełnionej zabawą i radością. W sezonie park oferuje koncerty, królewską pantomimę oraz VERTIGO - nową, interaktywną podniebną przejażdżkę dla wszystkich spragnionych wysokiej dawki adrenaliny.

 

 

 

 

nyhavn

Kanał portowy Nyhavn jest jednym z najbardziej urokliwych miejsc Kopenhagi. Stojące nad kanałem kolorowekamieniczki skrywają w swych wnętrzach ogromną ilość restauracji, kawiarni i pubów, jednak w czasie gorącego, letniego dnia (i wieczoru), bardzo trudno tam znaleźć jakiś pusty stolik. Przycumowane wzdłuż kanału żaglówki, łajby i statki dodają temu miejscu uroku, i sprawiają, że siędzący przy rozlożonych na dworze stolikach spacerowicze mogą poczuć tęsknotę za morską wyprawą...

 

Opera Królewska. Wielką atrakcją kopenhaskiego nabrzeża jest budynek opery z jego „unoszącym się w powietrzu dachem“, zaprojektowany przez czołowego duńskiego architekta Henninga Larsena. 15 stycznia 2005 roku podczas uroczystej gali nastąpiło otwarcie tego jednego z najoryginalniejszych na świecie budynków.

opera_krolewska

 

 

maa_syrenkaNajbardziej znany pomnik Kopenhagi to oczywiście Mała Syrenka Den Lille Havrue. Stojący przy nabrzeżu Langelinie posąg przedstawia tytułową bohaterkę baśni H. Ch. Andersena. Pomnik ma 1,25 m wysokości i waży około 175kg. Rzeźba została zamówiona i ufundowana w 1909 przez syna założyciela browaru Carlsberg - Carla Jacobsena, którego zafascynowała historia przedstawiona w balecie Mała Syrenka. Pomnik został wykonany przez duńskiego rzeźbiarza Edvarda Eriksena, a odsłonięto go 23 sierpnia 1913 roku. Modelką dla Eriksena była jego żona - Eline. Mała Syrenka stała się jednym z najbardziej znanych symboli Kopenhagi i znaną na całym świecie atrakcją turystyczną, czego dowodem może być fakt, że w wielu miastach powstały kopie posągu.

 

KANAŁ FALSTERBO

falsterbo-kanal-

Prawie każdy żeglarz chcący choć raz sobie skrócić drogę do Sundu przepłynął przez kanał Falsterbo, który rozcina półwysep Skanor na dwie części. Historia powstania kanału jest bardzo burzliwa, ponieważ po wybuchu II wojny światowej Niemcy odmówili uszanowania 4-milowych wód terytorialnych neutralnej Szwecji, uznając jedynie pas 3-milowy. W okolicach półwyspu Falsterbo ta jedna mila robiła ogromną różnicę – zmniejszała z 7 metrów na 4 metry maksymalne zanurzenie statków, które pozostając na bezpiecznych wodach terytorialnych, mogły okrążyć półwysep. Gdy Niemcy zaminowali wody poza 3-milowym pasem, przybrzeżna flota szwedzka podzielona została na tę na Bałtyku i na zachodnim wybrzeżu (w cieśninach), z bardzo ograniczoną możliwością przejścia z jednego akwenu na drugi. Długo nie trzeba było czekać na odzew Szwedów. W 1942 roku Kanał Falsterbo był gotowy do puszczenia pierwszych statków i służy po dziś dzień.

falsterbo-kanal-2-

MALMOmalmo

Malmö, które ma nieco ponad 300 tyś mieszkańców, jest trzecim co do wielkości miastem Szwecji. Położone jest nad brzegiem cieśniny Öresund - po przeciwległej stronie leży stolica Danii Kopenhaga. Miasto to, niegdyś osada rybacka, stało się szybko ważnym centrum handlu i żeglugi, a w epoce przemysłowej zasłynęło ze swoich stoczni. Dziś straciło swój robotniczy charakter, ale jest nadal ważnym centrum handlowym, stawia również na usługi oraz instytucje badawcze i szkolnictwo wyższe. Ponad jedna czwarta mieszkańców miasta to ludność napływowa z innych krajów, co tworzy interesującą atmosferę wielokulturowości.

 

oresund

Most  nad cieśniną Oresund - Zarówno przejazd przez most, jak i jego widok z różnych stron stanowi nie lada przeżycie. Most jest jedną z większych tego typu konstrukcji w Europie, w najwyższym swoim miejscu wznosi się 70m ponad wodą. Po jego drugiej stronie zaczyna się nieco inny świat: Dania. Cała budowla składa się z mostu, sztucznej wyspy i… tunelu o długości 3510 metrów. Most jest niecodzienny nie tylko dlatego, że po pokonaniu go wjeżdża się do tunelu. Konstrukcja uważana jest za najdłuższy most na naszym kontynencie oraz najdłuższy most łączący dwa państwa. 

 

malmhus_zamek

 

 

Malmohus jest najstarszym zachowanym zamkiem renesansowym w Skandynawii. W jego konstrukcji widoczne są ślady twierdzy z XV wieku. Wewnątrz mieści się połączone muzeum sztuki, historii naturalnej oraz muzeum regionalne. Kolekcja przedstawia narzędzia i broń z epoki kamienia, modele miasta, przedstawiające jego rozwój, oraz malarstwo i rzeźbę szwedzką do czasów współczesnych. 

 

 

 

 

malmo_slutt

 

turning_torso 

 

 

 

Turning Torso - siła wyobraźni 
Wieżowiec mieszkalny Turning Torso jest najnowszą atrakcją architektoniczną miasta. Ta licząca 190 metrów wysokości i 54 kondygnacje, najwyższa w Szwecji budowla, jest dziełem światowej sławy architekta hiszpańskiego Santiago Calatravy. Wieżowiec jest także drugim najwyższym domem mieszkalnym w Europie. Budowlę wzniesiono na nowo wybudowanym osiedlu o niezwykle zróżnicowanej i również bardzo ciekawej architekturze nad samą wodąTurning Torso stał się znakiem rozpoznawczym miasta, po tym jak zdemontowano charakterystyczną, olbrzymią suwnicę stoczni Kockum.

 

 

 

 

Człowiek i pegaz przy Linnéplatsen w Slottsparken, jest pochodzącym z 1950 r. dziełem rzeźbiarza Carlal Millesa. Obecny na ceremonii odsłonięcia rzeźby Milles stwierdził, że Pegaz jest jednym z jego szczytowych osiągnięć. W zamyśle twórcy symbolizuje on wzlot myśli ludzkiej. Rzeźbę zobaczyć można również w Des Moines - w amerykańskim stanie Iowa oraz w Sztokholmie.

pegasus_i_slottparken_malmo

 

HELSINGOR

helsingor

Helsingor po raz pierwszy pojawia się w zapiskach historycznych w 1231 r. Położony nad morzem, zyski czerpie z połowu ryb i transportu. W centrum miasta znajdziemy Axeltorv, pośrodku którego stoi pomnik dłuta Utzona Francka, przedstawiający Eryka Pomorskiego. Mieszkańcy z pewnością byli wdzięczni władcy, który wprowadził opłaty dla przepływających cieśniną statków. Haracz (Oresundstolden) pobierano od 1429 do 1857 r. Część tych pieniędzy trafiała do magistratu, przyczyniając się do rozwoju Helsingoru. Innym źródłem dochodów miasta były stocznie. Kronborg należy do najsłynniejszych zamków na świecie i od lat znajduje się na liście UNESCO. Swą popularność Kronborg zawdzięcza Szekspirowi, który zapewne nigdy go nie odwiedził, zaś o ponurym "zamczysku w Elsinor" usłyszał być może od marynarzy. Ale to właśnie w Kronborg umieścił akcję "Hamleta".

helsingor_01

WYSPA RUGIA

rugia

 

Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.  

wyspa_rugia_rejs_morski

W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom. 

lodz-podwodna-sassnitz

KOPENHAGA

Kopenhaga - stolica Danii, gdzie historyczny urok uzupełnia nowoczesny styl życia. Miasto, które świetnie nadaje się zarówno na spędzenie wakacji jak też krótkiego weekendu bez względu na porę roku, niezależnie od gustu i wieku odwiedzających. Jest metropolią, liczącą ponad półtora miliona mieszkańców, ale jednocześnie charakteryzuje się kameralnością, której brakuje wielu europejskim miastom. Panują tam specyficzne zwyczaje, które jednak mają na celu ułatwienie życia mieszkańcom i turystom. Poza tym jest to jedno z największych miast Skandynawii, położone malowniczo nad cieśniną Sund, na dwóch wyspach: Zelandia i Amager, a strzeże go najsłynniejsza na świecie duńska Syrenka.

 

 

 

Amalienborg — oficjalna rezydencja duńskich monarchów i duńskiej rodziny królewskiej w Kopenhadze od 1794 jest jednąz największych atrakcji turystycznych Kopenhagi. Określana również jako zimowy pałac królewski, ponieważ zwykle jest wykorzystywany przez duńskich monarchów w miesiącach zimowych.   Obecność królowej Małgorzaty II znamionuje duński sztandar królewski podnoszony ponad Pałacem Chrystiana IX, a obecność następcy tronu powiewający sztandar następcy tronu nad Pałacem Chrystiana VIII. Samo Muzeum Pałacowe jest odwiedzane rocznie przez ponad 77 tys. turystów, a przez dziedziniec zamkowy przewija się ich nieporównywalnie więcej, szczególnie podczas ceremonii zmiany warty.  Przed każdym z czterech pałaców stoją na straży gwardziści królewscy w czarno-niebieskich historycznych mundurach i charakterystycznych czapkach z futra niedźwiedziego.

         

 

 

Największa na świecie kolekcja butelek w Browarze Carlsberga w Kopenhadze. W przekładzie z duńskiego „Carlsberg” znaczy „Góra Carla” (tj. Karola), co mówi nam już sporo zarówno o założycielu, jak i o wybranej przez niego lokalizacji. Jednak to nie Karol, lecz jego ojciec - Jacob Christian Jacobsen, na cześć syna, założył słynny dziś browar.

 

 

 

Ogrody Tivoli – położony w centrum Kopenhagi park rozrywki, jedna z największych atrakcji turystycznych Danii. W parku są karuzele, kolejki górskie akrobaci, muzykanci, tancerze i aktorzy odgrywający sceny z bajek Andersena. W kwietniu 2012 roku Tivoli rozpoczyna 170 sezon swojej działalności, wypełnionej zabawą i radością. W sezonie park oferuje koncerty, królewską pantomimę oraz VERTIGO - nową, interaktywną podniebną przejażdżkę dla wszystkich spragnionych wysokiej dawki adrenaliny.

 

 

 

 

Kanał portowy Nyhavn jest jednym z najbardziej urokliwych miejsc Kopenhagi. Stojące nad kanałem kolorowekamieniczki skrywają w swych wnętrzach ogromną ilość restauracji, kawiarni i pubów, jednak w czasie gorącego, letniego dnia (i wieczoru), bardzo trudno tam znaleźć jakiś pusty stolik. Przycumowane wzdłuż kanału żaglówki, łajby i statki dodają temu miejscu uroku, i sprawiają, że siędzący przy rozlożonych na dworze stolikach spacerowicze mogą poczuć tęsknotę za morską wyprawą...

 

Opera Królewska. Wielką atrakcją kopenhaskiego nabrzeża jest budynek opery z jego „unoszącym się w powietrzu dachem“, zaprojektowany przez czołowego duńskiego architekta Henninga Larsena. 15 stycznia 2005 roku podczas uroczystej gali nastąpiło otwarcie tego jednego z najoryginalniejszych na świecie budynków.

 

 

Najbardziej znany pomnik Kopenhagi to oczywiście Mała Syrenka Den Lille Havrue. Stojący przy nabrzeżu Langelinie posąg przedstawia tytułową bohaterkę baśni H. Ch. Andersena. Pomnik ma 1,25 m wysokości i waży około 175kg. Rzeźba została zamówiona i ufundowana w 1909 przez syna założyciela browaru Carlsberg - Carla Jacobsena, którego zafascynowała historia przedstawiona w balecie Mała Syrenka. Pomnik został wykonany przez duńskiego rzeźbiarza Edvarda Eriksena, a odsłonięto go 23 sierpnia 1913 roku. Modelką dla Eriksena była jego żona - Eline. Mała Syrenka stała się jednym z najbardziej znanych symboli Kopenhagi i znaną na całym świecie atrakcją turystyczną, czego dowodem może być fakt, że w wielu miastach powstały kopie posągu.

 

KANAŁ FALSTERBO

Prawie każdy żeglarz chcący choć raz sobie skrócić drogę do Sundu przepłynął przez kanał Falsterbo, który rozcina półwysep Skanor na dwie części. Historia powstania kanału jest bardzo burzliwa, ponieważ po wybuchu II wojny światowej Niemcy odmówili uszanowania 4-milowych wód terytorialnych neutralnej Szwecji, uznając jedynie pas 3-milowy. W okolicach półwyspu Falsterbo ta jedna mila robiła ogromną różnicę – zmniejszała z 7 metrów na 4 metry maksymalne zanurzenie statków, które pozostając na bezpiecznych wodach terytorialnych, mogły okrążyć półwysep. Gdy Niemcy zaminowali wody poza 3-milowym pasem, przybrzeżna flota szwedzka podzielona została na tę na Bałtyku i na zachodnim wybrzeżu (w cieśninach), z bardzo ograniczoną możliwością przejścia z jednego akwenu na drugi. Długo nie trzeba było czekać na odzew Szwedów. W 1942 roku Kanał Falsterbo był gotowy do puszczenia pierwszych statków i służy po dziś dzień.

MALMO

Malmö, które ma nieco ponad 300 tyś mieszkańców, jest trzecim co do wielkości miastem Szwecji. Położone jest nad brzegiem cieśniny Öresund - po przeciwległej stronie leży stolica Danii Kopenhaga. Miasto to, niegdyś osada rybacka, stało się szybko ważnym centrum handlu i żeglugi, a w epoce przemysłowej zasłynęło ze swoich stoczni. Dziś straciło swój robotniczy charakter, ale jest nadal ważnym centrum handlowym, stawia również na usługi oraz instytucje badawcze i szkolnictwo wyższe. Ponad jedna czwarta mieszkańców miasta to ludność napływowa z innych krajów, co tworzy interesującą atmosferę wielokulturowości.

 

Most  nad cieśniną Oresund - Zarówno przejazd przez most, jak i jego widok z różnych stron stanowi nie lada przeżycie. Most jest jedną z większych tego typu konstrukcji w Europie, w najwyższym swoim miejscu wznosi się 70m ponad wodą. Po jego drugiej stronie zaczyna się nieco inny świat: Dania. Cała budowla składa się z mostu, sztucznej wyspy i… tunelu o długości 3510 metrów. Most jest niecodzienny nie tylko dlatego, że po pokonaniu go wjeżdża się do tunelu. Konstrukcja uważana jest za najdłuższy most na naszym kontynencie oraz najdłuższy most łączący dwa państwa. 

 

 

 

Malmohus jest najstarszym zachowanym zamkiem renesansowym w Skandynawii. W jego konstrukcji widoczne są ślady twierdzy z XV wieku. Wewnątrz mieści się połączone muzeum sztuki, historii naturalnej oraz muzeum regionalne. Kolekcja przedstawia narzędzia i broń z epoki kamienia, modele miasta, przedstawiające jego rozwój, oraz malarstwo i rzeźbę szwedzką do czasów współczesnych. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Turning Torso - siła wyobraźni 
Wieżowiec mieszkalny Turning Torso jest najnowszą atrakcją architektoniczną miasta. Ta licząca 190 metrów wysokości i 54 kondygnacje, najwyższa w Szwecji budowla, jest dziełem światowej sławy architekta hiszpańskiego Santiago Calatravy. Wieżowiec jest także drugim najwyższym domem mieszkalnym w Europie. Budowlę wzniesiono na nowo wybudowanym osiedlu o niezwykle zróżnicowanej i również bardzo ciekawej architekturze nad samą wodąTurning Torso stał się znakiem rozpoznawczym miasta, po tym jak zdemontowano charakterystyczną, olbrzymią suwnicę stoczni Kockum.

 

 

 

 

Człowiek i pegaz przy Linnéplatsen w Slottsparken, jest pochodzącym z 1950 r. dziełem rzeźbiarza Carlal Millesa. Obecny na ceremonii odsłonięcia rzeźby Milles stwierdził, że Pegaz jest jednym z jego szczytowych osiągnięć. W zamyśle twórcy symbolizuje on wzlot myśli ludzkiej. Rzeźbę zobaczyć można również w Des Moines - w amerykańskim stanie Iowa oraz w Sztokholmie.

 

HELSINGOR

Helsingor po raz pierwszy pojawia się w zapiskach historycznych w 1231 r. Położony nad morzem, zyski czerpie z połowu ryb i transportu. W centrum miasta znajdziemy Axeltorv, pośrodku którego stoi pomnik dłuta Utzona Francka, przedstawiający Eryka Pomorskiego. Mieszkańcy z pewnością byli wdzięczni władcy, który wprowadził opłaty dla przepływających cieśniną statków. Haracz (Oresundstolden) pobierano od 1429 do 1857 r. Część tych pieniędzy trafiała do magistratu, przyczyniając się do rozwoju Helsingoru. Innym źródłem dochodów miasta były stocznie. Kronborg należy do najsłynniejszych zamków na świecie i od lat znajduje się na liście UNESCO. Swą popularność Kronborg zawdzięcza Szekspirowi, który zapewne nigdy go nie odwiedził, zaś o ponurym "zamczysku w Elsinor" usłyszał być może od marynarzy. Ale to właśnie w Kronborg umieścił akcję "Hamleta".

WYSPA RUGIA

 

Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.  

W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom. 

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją według swoich potrzeb.

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! 
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - mała latarka, może być czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu - w kabinach są gniazda ładowania USB, a w portach można uzywać normalnych gniazdek 230V
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze
  • - trochę waluty na drobne wydatki

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją według swoich potrzeb.

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! 
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - mała latarka, może być czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu - w kabinach są gniazda ładowania USB, a w portach można uzywać normalnych gniazdek 230V
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze
  • - trochę waluty na drobne wydatki

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

Cena:   1300 PLN   / 8 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 50 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.

Ważne!!!

W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 (zamknięte granice, ograniczona możliwość żeglowania, kwarantanna po powrocie) gwarantujemy naszym uczestnikom natychmiastowy zwrot wpłaconych kwot bez potrąceń.

 

Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 70-100

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 70-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 70-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.



Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.

rejs
rejs

Transport: własny

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.

DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU


Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.

DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU


Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę



Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?

Aby zarezerwować miejsce na jachcie/katamaranie należy dokonać zgłoszenia za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów z pomocą naszego biura pod numerem telefonu  +48 535-001-345. Wszystkie informacje dotyczące rejsu(umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po zgłoszeniu. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji telefonicznej i e-mailowej.
WAŻNE!
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny