REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA4
Mark Twain
REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA4
DUŃSKA ZELANDIA oraz WYSPY LOLLAND i FALSTER
Tym razem zabieramy Was w podróż dookoła niezwykłych duńskich wysp. Nasz rejs rozpoczyniemy w Świnoujściu, skąd po zaokrętowaniu wyruszymy na północ w kierunku Sassnitz, portu położonego na Rugi nieopodal malowniczych kredowych klifów. Stamtąd już niedaleko do kanału Falsterbo, którym skrócimy sobie drogę do cieśnin duńskich, rozcinając pólwysep Skanor na dwie części. Żeglując Sundem trafimy do Kopenhagi, stolicy królestwa Danii, przepłyniemy pod 8 kilometrowym mostem łączącym dwa skandynawskie kraje oraz zawitamy do Helsingoru, w którym zwiedzimy malowniczy zamek Hamleta stojący dostojnie nad brzegiem cieśniny. Dalej opływając północne wybrzeże Zelandii skierujemy dziób naszego jachtu do cieśniny Wielki Bełt. Po drodze zatrzymamy się w sennych i zapomnianych przez cywilizację wioskach rybackich w których czas się zatrzymał. Odpoczywając w atmosferze fal rozbijających się o skały i śpiewu ptaków zbierzemy siły do dalszej żeglugi, bo przed nami jeszcze brzegi "Morza Południowego". Dlaczego Południowego? Przekonajcie się sami żeglując po tej skandynawskiej riwierze, której brzegi usiane są szerokimi, długimi i piaszczystymi plażami z bujnymi lasami i dziewiczą naturą. Zanim dopłyniemy do rodzimego brzegu odwiedzimy jeszcze krainę bajkopisarza Christiana Andersena. Dołącz do naszej załogi, tego rejsu nie możesz przegapić.
DUŃSKA ZELANDIA oraz WYSPY LOLLAND i FALSTER
Tym razem zabieramy Was w podróż dookoła niezwykłych duńskich wysp. Nasz rejs rozpoczyniemy w Świnoujściu, skąd po zaokrętowaniu wyruszymy na północ w kierunku Sassnitz, portu położonego na Rugi nieopodal malowniczych kredowych klifów. Stamtąd już niedaleko do kanału Falsterbo, którym skrócimy sobie drogę do cieśnin duńskich, rozcinając pólwysep Skanor na dwie części. Żeglując Sundem trafimy do Kopenhagi, stolicy królestwa Danii, przepłyniemy pod 8 kilometrowym mostem łączącym dwa skandynawskie kraje oraz zawitamy do Helsingoru, w którym zwiedzimy malowniczy zamek Hamleta stojący dostojnie nad brzegiem cieśniny. Dalej opływając północne wybrzeże Zelandii skierujemy dziób naszego jachtu do cieśniny Wielki Bełt. Po drodze zatrzymamy się w sennych i zapomnianych przez cywilizację wioskach rybackich w których czas się zatrzymał. Odpoczywając w atmosferze fal rozbijających się o skały i śpiewu ptaków zbierzemy siły do dalszej żeglugi, bo przed nami jeszcze brzegi "Morza Południowego". Dlaczego Południowego? Przekonajcie się sami żeglując po tej skandynawskiej riwierze, której brzegi usiane są szerokimi, długimi i piaszczystymi plażami z bujnymi lasami i dziewiczą naturą. Zanim dopłyniemy do rodzimego brzegu odwiedzimy jeszcze krainę bajkopisarza Christiana Andersena. Dołącz do naszej załogi, tego rejsu nie możesz przegapić.
Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.
DŁUGOŚĆ: 12,60 m
SZEROKOŚĆ: 3,95 m
ZANURZENIE: 1,60m -długi balast
KABINY: 4 dwuosobowe
SILNIK: VW MARINE 55 KM
WYPORNOŚĆ: 9600 kg
OŻAGLOWANIE: 94,0 m2
BANDERA: POLSKA
WYPOSAŻENIE:
- chłodziarka
- kuchenka z piekarnikiem
- ogrzewanie 230V
- 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
- radio cd mp3
- autopilot
- ster strumieniowy
- 2 x chartplotter raymarine z gps
- radar Raymarine
- radio Raymarine UKF z DSC
- generator wiatrowy
- Inverter 230V
- odbiornik AIS Raymarine
- panele solarne
- nowa Genua
- radiopława EPIRB
- grot rolowany do masztu
- pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
- koła ratunkowe 2szt.
- elektryczna winda kotwiczna
- spinaker
- mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
- locje żeglarskie
Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.
DŁUGOŚĆ: 12,60 m
SZEROKOŚĆ: 3,95 m
ZANURZENIE: 1,60m -długi balast
KABINY: 4 dwuosobowe
SILNIK: VW MARINE 55 KM
WYPORNOŚĆ: 9600 kg
OŻAGLOWANIE: 94,0 m2
BANDERA: POLSKA
WYPOSAŻENIE:
- chłodziarka
- kuchenka z piekarnikiem
- ogrzewanie 230V
- 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
- radio cd mp3
- autopilot
- ster strumieniowy
- 2 x chartplotter raymarine z gps
- radar Raymarine
- radio Raymarine UKF z DSC
- generator wiatrowy
- Inverter 230V
- odbiornik AIS Raymarine
- panele solarne
- nowa Genua
- radiopława EPIRB
- grot rolowany do masztu
- pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
- koła ratunkowe 2szt.
- elektryczna winda kotwiczna
- spinaker
- mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
- locje żeglarskie
KAPITAN:
Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)
ZAUFALI NAM/OPINIE
KAPITAN:
Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)
ZAUFALI NAM/OPINIE
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie
i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:
Sassnitz - Kanał Falsterbo - Kopenhaga - Helsingor - Zelandia - Lolland - Falster
Świnoujście
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie
i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:
Sassnitz - Kanał Falsterbo - Kopenhaga - Helsingor - Zelandia - Lolland - Falster
Świnoujście
KOPENHAGA
Kopenhaga - stolica Danii, gdzie historyczny urok uzupełnia nowoczesny styl życia. Miasto, które świetnie nadaje się zarówno na spędzenie wakacji jak też krótkiego weekendu bez względu na porę roku, niezależnie od gustu i wieku odwiedzających. Jest metropolią, liczącą ponad półtora miliona mieszkańców, ale jednocześnie charakteryzuje się kameralnością, której brakuje wielu europejskim miastom. Panują tam specyficzne zwyczaje, które jednak mają na celu ułatwienie życia mieszkańcom i turystom. Poza tym jest to jedno z największych miast Skandynawii, położone malowniczo nad cieśniną Sund, na dwóch wyspach: Zelandia i Amager, a strzeże go najsłynniejsza na świecie duńska Syrenka.
Amalienborg — oficjalna rezydencja duńskich monarchów i duńskiej rodziny królewskiej w Kopenhadze od 1794 jest jednąz największych atrakcji turystycznych Kopenhagi. Określana również jako zimowy pałac królewski, ponieważ zwykle jest wykorzystywany przez duńskich monarchów w miesiącach zimowych. Obecność królowej Małgorzaty II znamionuje duński sztandar królewski podnoszony ponad Pałacem Chrystiana IX, a obecność następcy tronu powiewający sztandar następcy tronu nad Pałacem Chrystiana VIII. Samo Muzeum Pałacowe jest odwiedzane rocznie przez ponad 77 tys. turystów, a przez dziedziniec zamkowy przewija się ich nieporównywalnie więcej, szczególnie podczas ceremonii zmiany warty. Przed każdym z czterech pałaców stoją na straży gwardziści królewscy w czarno-niebieskich historycznych mundurach i charakterystycznych czapkach z futra niedźwiedziego.
Największa na świecie kolekcja butelek w Browarze Carlsberga w Kopenhadze. W przekładzie z duńskiego „Carlsberg” znaczy „Góra Carla” (tj. Karola), co mówi nam już sporo zarówno o założycielu, jak i o wybranej przez niego lokalizacji. Jednak to nie Karol, lecz jego ojciec - Jacob Christian Jacobsen, na cześć syna, założył słynny dziś browar.
Ogrody Tivoli – położony w centrum Kopenhagi park rozrywki, jedna z największych atrakcji turystycznych Danii. W parku są karuzele, kolejki górskie akrobaci, muzykanci, tancerze i aktorzy odgrywający sceny z bajek Andersena. W kwietniu 2012 roku Tivoli rozpoczyna 170 sezon swojej działalności, wypełnionej zabawą i radością. W sezonie park oferuje koncerty, królewską pantomimę oraz VERTIGO - nową, interaktywną podniebną przejażdżkę dla wszystkich spragnionych wysokiej dawki adrenaliny.
Kanał portowy Nyhavn jest jednym z najbardziej urokliwych miejsc Kopenhagi. Stojące nad kanałem kolorowekamieniczki skrywają w swych wnętrzach ogromną ilość restauracji, kawiarni i pubów, jednak w czasie gorącego, letniego dnia (i wieczoru), bardzo trudno tam znaleźć jakiś pusty stolik. Przycumowane wzdłuż kanału żaglówki, łajby i statki dodają temu miejscu uroku, i sprawiają, że siędzący przy rozlożonych na dworze stolikach spacerowicze mogą poczuć tęsknotę za morską wyprawą...
Opera Królewska. Wielką atrakcją kopenhaskiego nabrzeża jest budynek opery z jego „unoszącym się w powietrzu dachem“, zaprojektowany przez czołowego duńskiego architekta Henninga Larsena. 15 stycznia 2005 roku podczas uroczystej gali nastąpiło otwarcie tego jednego z najoryginalniejszych na świecie budynków.
Najbardziej znany pomnik Kopenhagi to oczywiście Mała Syrenka Den Lille Havrue. Stojący przy nabrzeżu Langelinie posąg przedstawia tytułową bohaterkę baśni H. Ch. Andersena. Pomnik ma 1,25 m wysokości i waży około 175kg. Rzeźba została zamówiona i ufundowana w 1909 przez syna założyciela browaru Carlsberg - Carla Jacobsena, którego zafascynowała historia przedstawiona w balecie Mała Syrenka. Pomnik został wykonany przez duńskiego rzeźbiarza Edvarda Eriksena, a odsłonięto go 23 sierpnia 1913 roku. Modelką dla Eriksena była jego żona - Eline. Mała Syrenka stała się jednym z najbardziej znanych symboli Kopenhagi i znaną na całym świecie atrakcją turystyczną, czego dowodem może być fakt, że w wielu miastach powstały kopie posągu.
KANAŁ FALSTERBO
MALMO
Malmö, które ma nieco ponad 300 tyś mieszkańców, jest trzecim co do wielkości miastem Szwecji. Położone jest nad brzegiem cieśniny Öresund - po przeciwległej stronie leży stolica Danii Kopenhaga. Miasto to, niegdyś osada rybacka, stało się szybko ważnym centrum handlu i żeglugi, a w epoce przemysłowej zasłynęło ze swoich stoczni. Dziś straciło swój robotniczy charakter, ale jest nadal ważnym centrum handlowym, stawia również na usługi oraz instytucje badawcze i szkolnictwo wyższe. Ponad jedna czwarta mieszkańców miasta to ludność napływowa z innych krajów, co tworzy interesującą atmosferę wielokulturowości.
Most nad cieśniną Oresund - Zarówno przejazd przez most, jak i jego widok z różnych stron stanowi nie lada przeżycie. Most jest jedną z większych tego typu konstrukcji w Europie, w najwyższym swoim miejscu wznosi się 70m ponad wodą. Po jego drugiej stronie zaczyna się nieco inny świat: Dania. Cała budowla składa się z mostu, sztucznej wyspy i… tunelu o długości 3510 metrów. Most jest niecodzienny nie tylko dlatego, że po pokonaniu go wjeżdża się do tunelu. Konstrukcja uważana jest za najdłuższy most na naszym kontynencie oraz najdłuższy most łączący dwa państwa.
Malmohus jest najstarszym zachowanym zamkiem renesansowym w Skandynawii. W jego konstrukcji widoczne są ślady twierdzy z XV wieku. Wewnątrz mieści się połączone muzeum sztuki, historii naturalnej oraz muzeum regionalne. Kolekcja przedstawia narzędzia i broń z epoki kamienia, modele miasta, przedstawiające jego rozwój, oraz malarstwo i rzeźbę szwedzką do czasów współczesnych.
Turning Torso - siła wyobraźni
Wieżowiec mieszkalny Turning Torso jest najnowszą atrakcją architektoniczną miasta. Ta licząca 190 metrów wysokości i 54 kondygnacje, najwyższa w Szwecji budowla, jest dziełem światowej sławy architekta hiszpańskiego Santiago Calatravy. Wieżowiec jest także drugim najwyższym domem mieszkalnym w Europie. Budowlę wzniesiono na nowo wybudowanym osiedlu o niezwykle zróżnicowanej i również bardzo ciekawej architekturze nad samą wodą. Turning Torso stał się znakiem rozpoznawczym miasta, po tym jak zdemontowano charakterystyczną, olbrzymią suwnicę stoczni Kockum.
Człowiek i pegaz przy Linnéplatsen w Slottsparken, jest pochodzącym z 1950 r. dziełem rzeźbiarza Carlal Millesa. Obecny na ceremonii odsłonięcia rzeźby Milles stwierdził, że Pegaz jest jednym z jego szczytowych osiągnięć. W zamyśle twórcy symbolizuje on wzlot myśli ludzkiej. Rzeźbę zobaczyć można również w Des Moines - w amerykańskim stanie Iowa oraz w Sztokholmie.
ZELANDIA, LOLLAND, FALSTER
Przepiękne duńskie wyspy Lolland-Falster oraz Zelandia leżą bliżej niż myślisz... Dużo zieleni, białe skały kredowe wznoszące się ponad niebieskim morzem i fakt, że region południowy jest najdalej na południe wysuniętą częścią Danii – to spowodowało, że obszar ten nazywany jest Morzem Południowym. Zarówno morze jak i plaże zostały uznane za najczystsze w Europie.
WYSPA RUGIA
Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.
W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom.
HELSINGOR
Helsingor po raz pierwszy pojawia się w zapiskach historycznych w 1231 r. Położony nad morzem, zyski czerpie z połowu ryb i transportu. W centrum miasta znajdziemy Axeltorv, pośrodku którego stoi pomnik dłuta Utzona Francka, przedstawiający Eryka Pomorskiego. Mieszkańcy z pewnością byli wdzięczni władcy, który wprowadził opłaty dla przepływających cieśniną statków. Haracz (Oresundstolden) pobierano od 1429 do 1857 r. Część tych pieniędzy trafiała do magistratu, przyczyniając się do rozwoju Helsingoru. Innym źródłem dochodów miasta były stocznie. Kronborg należy do najsłynniejszych zamków na świecie i od lat znajduje się na liście UNESCO. Swą popularność Kronborg zawdzięcza Szekspirowi, który zapewne nigdy go nie odwiedził, zaś o ponurym "zamczysku w Elsinor" usłyszał być może od marynarzy. Ale to właśnie w Kronborg umieścił akcję "Hamleta".
KOPENHAGA
Kopenhaga - stolica Danii, gdzie historyczny urok uzupełnia nowoczesny styl życia. Miasto, które świetnie nadaje się zarówno na spędzenie wakacji jak też krótkiego weekendu bez względu na porę roku, niezależnie od gustu i wieku odwiedzających. Jest metropolią, liczącą ponad półtora miliona mieszkańców, ale jednocześnie charakteryzuje się kameralnością, której brakuje wielu europejskim miastom. Panują tam specyficzne zwyczaje, które jednak mają na celu ułatwienie życia mieszkańcom i turystom. Poza tym jest to jedno z największych miast Skandynawii, położone malowniczo nad cieśniną Sund, na dwóch wyspach: Zelandia i Amager, a strzeże go najsłynniejsza na świecie duńska Syrenka.
Amalienborg — oficjalna rezydencja duńskich monarchów i duńskiej rodziny królewskiej w Kopenhadze od 1794 jest jednąz największych atrakcji turystycznych Kopenhagi. Określana również jako zimowy pałac królewski, ponieważ zwykle jest wykorzystywany przez duńskich monarchów w miesiącach zimowych. Obecność królowej Małgorzaty II znamionuje duński sztandar królewski podnoszony ponad Pałacem Chrystiana IX, a obecność następcy tronu powiewający sztandar następcy tronu nad Pałacem Chrystiana VIII. Samo Muzeum Pałacowe jest odwiedzane rocznie przez ponad 77 tys. turystów, a przez dziedziniec zamkowy przewija się ich nieporównywalnie więcej, szczególnie podczas ceremonii zmiany warty. Przed każdym z czterech pałaców stoją na straży gwardziści królewscy w czarno-niebieskich historycznych mundurach i charakterystycznych czapkach z futra niedźwiedziego.
Największa na świecie kolekcja butelek w Browarze Carlsberga w Kopenhadze. W przekładzie z duńskiego „Carlsberg” znaczy „Góra Carla” (tj. Karola), co mówi nam już sporo zarówno o założycielu, jak i o wybranej przez niego lokalizacji. Jednak to nie Karol, lecz jego ojciec - Jacob Christian Jacobsen, na cześć syna, założył słynny dziś browar.
Ogrody Tivoli – położony w centrum Kopenhagi park rozrywki, jedna z największych atrakcji turystycznych Danii. W parku są karuzele, kolejki górskie akrobaci, muzykanci, tancerze i aktorzy odgrywający sceny z bajek Andersena. W kwietniu 2012 roku Tivoli rozpoczyna 170 sezon swojej działalności, wypełnionej zabawą i radością. W sezonie park oferuje koncerty, królewską pantomimę oraz VERTIGO - nową, interaktywną podniebną przejażdżkę dla wszystkich spragnionych wysokiej dawki adrenaliny.
Kanał portowy Nyhavn jest jednym z najbardziej urokliwych miejsc Kopenhagi. Stojące nad kanałem kolorowekamieniczki skrywają w swych wnętrzach ogromną ilość restauracji, kawiarni i pubów, jednak w czasie gorącego, letniego dnia (i wieczoru), bardzo trudno tam znaleźć jakiś pusty stolik. Przycumowane wzdłuż kanału żaglówki, łajby i statki dodają temu miejscu uroku, i sprawiają, że siędzący przy rozlożonych na dworze stolikach spacerowicze mogą poczuć tęsknotę za morską wyprawą...
Opera Królewska. Wielką atrakcją kopenhaskiego nabrzeża jest budynek opery z jego „unoszącym się w powietrzu dachem“, zaprojektowany przez czołowego duńskiego architekta Henninga Larsena. 15 stycznia 2005 roku podczas uroczystej gali nastąpiło otwarcie tego jednego z najoryginalniejszych na świecie budynków.
Najbardziej znany pomnik Kopenhagi to oczywiście Mała Syrenka Den Lille Havrue. Stojący przy nabrzeżu Langelinie posąg przedstawia tytułową bohaterkę baśni H. Ch. Andersena. Pomnik ma 1,25 m wysokości i waży około 175kg. Rzeźba została zamówiona i ufundowana w 1909 przez syna założyciela browaru Carlsberg - Carla Jacobsena, którego zafascynowała historia przedstawiona w balecie Mała Syrenka. Pomnik został wykonany przez duńskiego rzeźbiarza Edvarda Eriksena, a odsłonięto go 23 sierpnia 1913 roku. Modelką dla Eriksena była jego żona - Eline. Mała Syrenka stała się jednym z najbardziej znanych symboli Kopenhagi i znaną na całym świecie atrakcją turystyczną, czego dowodem może być fakt, że w wielu miastach powstały kopie posągu.
KANAŁ FALSTERBO
MALMO
Malmö, które ma nieco ponad 300 tyś mieszkańców, jest trzecim co do wielkości miastem Szwecji. Położone jest nad brzegiem cieśniny Öresund - po przeciwległej stronie leży stolica Danii Kopenhaga. Miasto to, niegdyś osada rybacka, stało się szybko ważnym centrum handlu i żeglugi, a w epoce przemysłowej zasłynęło ze swoich stoczni. Dziś straciło swój robotniczy charakter, ale jest nadal ważnym centrum handlowym, stawia również na usługi oraz instytucje badawcze i szkolnictwo wyższe. Ponad jedna czwarta mieszkańców miasta to ludność napływowa z innych krajów, co tworzy interesującą atmosferę wielokulturowości.
Most nad cieśniną Oresund - Zarówno przejazd przez most, jak i jego widok z różnych stron stanowi nie lada przeżycie. Most jest jedną z większych tego typu konstrukcji w Europie, w najwyższym swoim miejscu wznosi się 70m ponad wodą. Po jego drugiej stronie zaczyna się nieco inny świat: Dania. Cała budowla składa się z mostu, sztucznej wyspy i… tunelu o długości 3510 metrów. Most jest niecodzienny nie tylko dlatego, że po pokonaniu go wjeżdża się do tunelu. Konstrukcja uważana jest za najdłuższy most na naszym kontynencie oraz najdłuższy most łączący dwa państwa.
Malmohus jest najstarszym zachowanym zamkiem renesansowym w Skandynawii. W jego konstrukcji widoczne są ślady twierdzy z XV wieku. Wewnątrz mieści się połączone muzeum sztuki, historii naturalnej oraz muzeum regionalne. Kolekcja przedstawia narzędzia i broń z epoki kamienia, modele miasta, przedstawiające jego rozwój, oraz malarstwo i rzeźbę szwedzką do czasów współczesnych.
Turning Torso - siła wyobraźni
Wieżowiec mieszkalny Turning Torso jest najnowszą atrakcją architektoniczną miasta. Ta licząca 190 metrów wysokości i 54 kondygnacje, najwyższa w Szwecji budowla, jest dziełem światowej sławy architekta hiszpańskiego Santiago Calatravy. Wieżowiec jest także drugim najwyższym domem mieszkalnym w Europie. Budowlę wzniesiono na nowo wybudowanym osiedlu o niezwykle zróżnicowanej i również bardzo ciekawej architekturze nad samą wodą. Turning Torso stał się znakiem rozpoznawczym miasta, po tym jak zdemontowano charakterystyczną, olbrzymią suwnicę stoczni Kockum.
Człowiek i pegaz przy Linnéplatsen w Slottsparken, jest pochodzącym z 1950 r. dziełem rzeźbiarza Carlal Millesa. Obecny na ceremonii odsłonięcia rzeźby Milles stwierdził, że Pegaz jest jednym z jego szczytowych osiągnięć. W zamyśle twórcy symbolizuje on wzlot myśli ludzkiej. Rzeźbę zobaczyć można również w Des Moines - w amerykańskim stanie Iowa oraz w Sztokholmie.
ZELANDIA, LOLLAND, FALSTER
Przepiękne duńskie wyspy Lolland-Falster oraz Zelandia leżą bliżej niż myślisz... Dużo zieleni, białe skały kredowe wznoszące się ponad niebieskim morzem i fakt, że region południowy jest najdalej na południe wysuniętą częścią Danii – to spowodowało, że obszar ten nazywany jest Morzem Południowym. Zarówno morze jak i plaże zostały uznane za najczystsze w Europie.
WYSPA RUGIA
Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.
W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom.
HELSINGOR
Helsingor po raz pierwszy pojawia się w zapiskach historycznych w 1231 r. Położony nad morzem, zyski czerpie z połowu ryb i transportu. W centrum miasta znajdziemy Axeltorv, pośrodku którego stoi pomnik dłuta Utzona Francka, przedstawiający Eryka Pomorskiego. Mieszkańcy z pewnością byli wdzięczni władcy, który wprowadził opłaty dla przepływających cieśniną statków. Haracz (Oresundstolden) pobierano od 1429 do 1857 r. Część tych pieniędzy trafiała do magistratu, przyczyniając się do rozwoju Helsingoru. Innym źródłem dochodów miasta były stocznie. Kronborg należy do najsłynniejszych zamków na świecie i od lat znajduje się na liście UNESCO. Swą popularność Kronborg zawdzięcza Szekspirowi, który zapewne nigdy go nie odwiedził, zaś o ponurym "zamczysku w Elsinor" usłyszał być może od marynarzy. Ale to właśnie w Kronborg umieścił akcję "Hamleta".
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją według swoich potrzeb.
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
- - polar
- - bluza
- - czapka
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie !
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - mała latarka, może być czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu - w kabinach są gniazda ładowania USB, a w portach można uzywać normalnych gniazdek 230V
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze
- - trochę waluty na drobne wydatki
KOSMETYKI:
- - przybory do higieny osobistej
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją według swoich potrzeb.
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
- - polar
- - bluza
- - czapka
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie !
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - mała latarka, może być czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu - w kabinach są gniazda ładowania USB, a w portach można uzywać normalnych gniazdek 230V
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze
- - trochę waluty na drobne wydatki
KOSMETYKI:
- - przybory do higieny osobistej
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Cena: 1790 PLN / 11 dni
Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 50 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.
Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.
Ważne!!!
W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 (zamknięte granice, ograniczona możliwość żeglowania, kwarantanna po powrocie) gwarantujemy naszym uczestnikom natychmiastowy zwrot wpłaconych kwot bez potrąceń.
Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 100-150
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-150 godzin stażowych. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-150 godzin stażowych. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga
Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.
Transport: własny
Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU
Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !
Formularz rezerwacyjny