Masz pytania, wątpliwości,
chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń!
tel.: +48 535 001 345


REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA3

"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Mark Twain

REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA3

bornholm_sassnitz_rejs_morski

 KARLSKRONA i 4 WYSPY BAŁTYKU z GDAŃSKA

Bałtyk i jego wyspy. Cóż, jest ich wiele, ale my mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs po niewątpliwie czterech najpiękniejszych z nich – Utklipan, Christianso, Bornholm i Rugię. Każda z nich oddzielnie wpisuje się w krajobraz Morza Bałtyckiego. Na każdej czas biegnie swoim odrębnym torem, z dala od wielkich aglomeracji, ulicznego zgiełku i portów przeładunkowych. Jedna ze swą latarnią stanowi dobry punkt orientacyjny dla żeglarzy zmierzających do Karlskrony, inna była i jest do tej pory ważnym punktem strategicznym na mapie u wejścia do Bałtyku, a o którą zabiegało przez wieki wiele mocarstw nadbałtyckich. Aktualnie odwiedzana co roku przez wielu żeglarzy i turystów przyciąga do siebie największą ilością słonecznych dni w całej Skandynawii, wspaniałymi krajobrazami, śródziemnomorskim klimatem i idyllycznymi wioskami. Do tego wystarczy dodać doskonałe potrawy serwowane w lokalnych wędzarniach i przepis na wakacje gotowy. Rugia to kolejna warta odwiedzenia bałtycka wyspa. Znana jako nadmorski niemiecki kurort ze starodawnymi pensjonatami zachęca do siebie bujnymi lasami i ciągnącymi się kilometrami wysokimi klifami. Pożegluj z nami w te miejsca, poczuj na twarzy niezwykłą bryzę nadciągającą z tych wysp, a na pewno ten rejs będzie dla Ciebie znakomitą odskocznią od wielkomiejskiego życia.

 KARLSKRONA i 4 WYSPY BAŁTYKU z GDAŃSKA

Bałtyk i jego wyspy. Cóż, jest ich wiele, ale my mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs po niewątpliwie czterech najpiękniejszych z nich – Utklipan, Christianso, Bornholm i Rugię. Każda z nich oddzielnie wpisuje się w krajobraz Morza Bałtyckiego. Na każdej czas biegnie swoim odrębnym torem, z dala od wielkich aglomeracji, ulicznego zgiełku i portów przeładunkowych. Jedna ze swą latarnią stanowi dobry punkt orientacyjny dla żeglarzy zmierzających do Karlskrony, inna była i jest do tej pory ważnym punktem strategicznym na mapie u wejścia do Bałtyku, a o którą zabiegało przez wieki wiele mocarstw nadbałtyckich. Aktualnie odwiedzana co roku przez wielu żeglarzy i turystów przyciąga do siebie największą ilością słonecznych dni w całej Skandynawii, wspaniałymi krajobrazami, śródziemnomorskim klimatem i idyllycznymi wioskami. Do tego wystarczy dodać doskonałe potrawy serwowane w lokalnych wędzarniach i przepis na wakacje gotowy. Rugia to kolejna warta odwiedzenia bałtycka wyspa. Znana jako nadmorski niemiecki kurort ze starodawnymi pensjonatami zachęca do siebie bujnymi lasami i ciągnącymi się kilometrami wysokimi klifami. Pożegluj z nami w te miejsca, poczuj na twarzy niezwykłą bryzę nadciągającą z tych wysp, a na pewno ten rejs będzie dla Ciebie znakomitą odskocznią od wielkomiejskiego życia.

Symbol BA3
Termin Sobota 2021-07-17  -  Sobota 2021-07-24
Ilość dni 8 dni
Trasa

8 DNI BAŁTYCKIEJ PRZYGODY

KARLSKRONA i 4 WYSPY BAŁTYKU Z GDAŃSKA

Gdańsk

 W. Utklipan - Karlskrona - W. Bornholm - W. Christianso - W. Rugia

Świnoujście

Jacht GIBSEA422
Kapitan kpt. Konrad Wierzbicki
Rodzaj rejsu stażowo-szkoleniowy
Szkolenie praktyczne
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 70-100
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport własny
Cena 1300 PLN plus 400 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

 

jacht_sp

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW MARINE 55 KM

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

OŻAGLOWANIE:        94,0 m2

BANDERA:                POLSKA

 gibsea422wntrze

 

WYPOSAŻENIE:

  • chłodziarka
  • kuchenka z piekarnikiem
  • ogrzewanie 230V 
  • 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
  • radio cd mp3 
  • autopilot 
  • ster strumieniowy
  • 2 x chartplotter raymarine z gps
  • radar Raymarine
  • radio Raymarine UKF z DSC
  • generator wiatrowy
  • Inverter 230V 
  • odbiornik AIS Raymarine
  • panele solarne
  • nowa Genua
  • radiopława EPIRB
  • grot rolowany do masztu
  • pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
  • koła ratunkowe 2szt.
  • elektryczna winda kotwiczna
  • spinaker
  • mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
  • locje żeglarskie

gibsea422_

 

 gibsea422wnetrze2

gibsea422-lazienka-kambuz

 

gibsea422_table

 

gibsea422-koja_dziobowa

 

gibsea422-koja-rufowa

 

dsc_0898

 

dsc01683

 

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW MARINE 55 KM

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

OŻAGLOWANIE:        94,0 m2

BANDERA:                POLSKA

 

 

WYPOSAŻENIE:

  • chłodziarka
  • kuchenka z piekarnikiem
  • ogrzewanie 230V 
  • 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
  • radio cd mp3 
  • autopilot 
  • ster strumieniowy
  • 2 x chartplotter raymarine z gps
  • radar Raymarine
  • radio Raymarine UKF z DSC
  • generator wiatrowy
  • Inverter 230V 
  • odbiornik AIS Raymarine
  • panele solarne
  • nowa Genua
  • radiopława EPIRB
  • grot rolowany do masztu
  • pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
  • koła ratunkowe 2szt.
  • elektryczna winda kotwiczna
  • spinaker
  • mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
  • locje żeglarskie

 

 

 

 

 

 

 

konradw_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 
opinie_sailpol_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Gdańsk
 
 Wyspa Utklipan - Karlskrona - Wyspa Christianso - Wyspa Bornholm - Wyspa Rugia

Świnoujście

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Gdańsk
 
 Wyspa Utklipan - Karlskrona - Wyspa Christianso - Wyspa Bornholm - Wyspa Rugia

Świnoujście



KARLSKRONA

karlskrona-widok-miasta

Karlskrona to kameralne miasto, które od 1998 r. znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO. Osobom chcącym zobaczyć Szwecję w pigułce bądź zapoznać się ze świetnie zachowanym miastem z przełomu XVII i XVIII w. polecamy zatrzymanie się właśnie w Karlskronie. 
Miasto ma do zaoferowania jedno z najstarszych Muzeów w Szwecji dotyczące Marynarki Wojennej które znajduje się na wyspie Stumholmen. Muzeum sięga tradycją do roku 1752 roku i jest miejscem, w którym pokazana jest historia szwedzkiej marynarki wojennej z tunelem podwodnym oraz z imponującą kolekcją figur galionowych. Zarówno na dorosłych, jak i na dzieci czeka tutaj możliwość przeżycia bogatej historii szwedzkiej marynarki wojennej w miejscu, które przez wiele stuleci należało do sił zbrojnych.
 
kalskrona__01

 

Nazywana Starą Stocznią, jest jedną z niewielu stoczni na świecie, w której wciąż jeszcze zobaczyć można oryginalną zabudowę sprzed kilkuset lat - z czasów, kiedy w stoczni budowano największe żaglowce. Pierwsze okręty zwodowano w tym miejscu pod koniec XVII w. i do dziś historyczne doki używane są zgodnie z przeznaczeniem.

 kalskrona__02

 

Muzeum Samochodów w Karlskronie prezentuje wyjątkową kolekcję zabytkowych aut i motocykli, należących do właścicieli wydawnictwa Albinsson&Sjöberg. W jednym miejscu można zobaczyć i podziwiać kilkadziesiąt unikatowych pojazdów w historii XX w. - od pierwszego Forda T1 z lat 20. do bardziej współczesnych modeli, takich jak Volvo, Saab, Chevrolet, Corvette.

muzeum-aut-karlskrona

Te luksusowe limuzyny, sportowe cacka - perły motoryzacji ubiegłego wieku - na pewno zrobią wielkie wrażenie na uczestnikach wycieczki. Dzięki staraniom pracowników muzeum, wszystkie pojazdy są w doskonałym stanie, w pełni sprawne. Każdego roku można je zobaczyć podczas uroczystego przejazdu ulicami miasta.

 

kalskrona__03

WYSPA UTKLIPAN

utklipan-wyspa-baltyk

Tym razem zachęcamy Was do odwiedzenia wyspy Utklippan, maleńkiego archipelagu położonego na pełnym morzu w odległości kilkunastu mil od Karlskrony i nieco ponad 20 mil morskich od wejścia do Kalmarsundu. Po pokonaniu Bałtyku jest to w tamtej okolicy pierwszy kawałek lądu. Na głównej wyspie znajduje się latarnia morska oraz ornitologiczna stacja badawcza. Wykuty w skałach, prostokątny porcik położony jest pomiędzy wysepkami, a dostęp do niego możliwy jest z dwóch kierunków. 

WYSPA BORNHOLM

bornholm-wyspa-idylla 

Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

bornholm-atrakcje-rejs                                             

 bornholm_hammershus

 

 ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE

WYSPA CHRISTIANSO

christianso-widok

Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.

christianso

                 LINIA OBRONY NA WYSPIE                                                            JEDYNY MOST NA WYSPIE

WYSPA RUGIA

rugia

 

Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.  

wyspa_rugia_rejs_morski

W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom. 

lodz-podwodna-sassnitz

KARLSKRONA

Karlskrona to kameralne miasto, które od 1998 r. znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO. Osobom chcącym zobaczyć Szwecję w pigułce bądź zapoznać się ze świetnie zachowanym miastem z przełomu XVII i XVIII w. polecamy zatrzymanie się właśnie w Karlskronie. 
Miasto ma do zaoferowania jedno z najstarszych Muzeów w Szwecji dotyczące Marynarki Wojennej które znajduje się na wyspie Stumholmen. Muzeum sięga tradycją do roku 1752 roku i jest miejscem, w którym pokazana jest historia szwedzkiej marynarki wojennej z tunelem podwodnym oraz z imponującą kolekcją figur galionowych. Zarówno na dorosłych, jak i na dzieci czeka tutaj możliwość przeżycia bogatej historii szwedzkiej marynarki wojennej w miejscu, które przez wiele stuleci należało do sił zbrojnych.
 

 

Nazywana Starą Stocznią, jest jedną z niewielu stoczni na świecie, w której wciąż jeszcze zobaczyć można oryginalną zabudowę sprzed kilkuset lat - z czasów, kiedy w stoczni budowano największe żaglowce. Pierwsze okręty zwodowano w tym miejscu pod koniec XVII w. i do dziś historyczne doki używane są zgodnie z przeznaczeniem.

 

 

Muzeum Samochodów w Karlskronie prezentuje wyjątkową kolekcję zabytkowych aut i motocykli, należących do właścicieli wydawnictwa Albinsson&Sjöberg. W jednym miejscu można zobaczyć i podziwiać kilkadziesiąt unikatowych pojazdów w historii XX w. - od pierwszego Forda T1 z lat 20. do bardziej współczesnych modeli, takich jak Volvo, Saab, Chevrolet, Corvette.

Te luksusowe limuzyny, sportowe cacka - perły motoryzacji ubiegłego wieku - na pewno zrobią wielkie wrażenie na uczestnikach wycieczki. Dzięki staraniom pracowników muzeum, wszystkie pojazdy są w doskonałym stanie, w pełni sprawne. Każdego roku można je zobaczyć podczas uroczystego przejazdu ulicami miasta.

 

WYSPA UTKLIPAN

Tym razem zachęcamy Was do odwiedzenia wyspy Utklippan, maleńkiego archipelagu położonego na pełnym morzu w odległości kilkunastu mil od Karlskrony i nieco ponad 20 mil morskich od wejścia do Kalmarsundu. Po pokonaniu Bałtyku jest to w tamtej okolicy pierwszy kawałek lądu. Na głównej wyspie znajduje się latarnia morska oraz ornitologiczna stacja badawcza. Wykuty w skałach, prostokątny porcik położony jest pomiędzy wysepkami, a dostęp do niego możliwy jest z dwóch kierunków. 

WYSPA BORNHOLM

 

Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

                                             

 

 

 ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE

WYSPA CHRISTIANSO

Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.

                 LINIA OBRONY NA WYSPIE                                                            JEDYNY MOST NA WYSPIE

WYSPA RUGIA

 

Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.  

W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom. 

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją według swoich potrzeb.

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! 
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - mała latarka, może być czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu - w kabinach są gniazda ładowania USB, a w portach można uzywać normalnych gniazdek 230V
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze
  • - trochę waluty na drobne wydatki

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją według swoich potrzeb.

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! 
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - mała latarka, może być czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu - w kabinach są gniazda ładowania USB, a w portach można uzywać normalnych gniazdek 230V
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze
  • - trochę waluty na drobne wydatki

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

Cena:   1300 PLN   / 8 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 50 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.

Ważne!!!

W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 (zamknięte granice, ograniczona możliwość żeglowania, kwarantanna po powrocie) gwarantujemy naszym uczestnikom natychmiastowy zwrot wpłaconych kwot bez potrąceń.

 

Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie praktycznego doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie praktycznego doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 70-100

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 70-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 70-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.



Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.

rejs
rejs

Transport: własny

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku "ul. Łęczycka".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a

 


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

 

DOJAZD Z MARINY W ŚWINOUJŚCIU DO DWORCA PKP

 


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku "ul. Łęczycka".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a

 


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

 

DOJAZD Z MARINY W ŚWINOUJŚCIU DO DWORCA PKP

 


Kliknij aby zobaczyć większą mapę



Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?

Aby zarezerwować miejsce na jachcie/katamaranie należy dokonać zgłoszenia za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów z pomocą naszego biura pod numerem telefonu  +48 535-001-345. Wszystkie informacje dotyczące rejsu(umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po zgłoszeniu. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji telefonicznej i e-mailowej.
WAŻNE!
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny