Masz pytania, wątpliwości,
chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń!
tel: +48717947711

REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA4

"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Mark Twain

REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA4

rejs_na_bornholm_rugie

4 WYSPY - BORNHOLM, HANO, CHRISTIANSO i RUGIA NA DOBRY POCZĄTEK

Mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs, w którym pożeglujemy eksplorować bałtyckie wyspy. To świetny wybór na dobry początek morskich wojaży na pokładzie jachtu. Akewn ten wyróżniają niewątpliwie największe i najbardziej atrakcyjne wyspy po tej stronie Bałtyku nazywane Bornholmem, Rugią, Hano i Christianso. Atutami jednej są małe osady rybackie, idyllyczne domki w małych miasteczkach oraz surowe szkierowe wybrzeże. Druga zachwyca nas ciągnącymi się kilometrami piaszczystymi plażami, wysokimi kredowymi klifami i niezwykle urozmaiconym brzegiem z licznymi zatokami i półwyspami o przedziwnych kształtach. Trzecia to dawna twierdza obronna, później więzienie, a aktualnie rezerwat przyrody. Oprócz żeglugi po ruchliwym  nawigacyjnie akwenie, zapewniamy niezapomniane chwile. Niezwlekaj, pakuj się i ruszaj z nami w nieznane.

4 WYSPY - BORNHOLM, HANO, CHRISTIANSO i RUGIA NA DOBRY POCZĄTEK

Mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs, w którym pożeglujemy eksplorować bałtyckie wyspy. To świetny wybór na dobry początek morskich wojaży na pokładzie jachtu. Akewn ten wyróżniają niewątpliwie największe i najbardziej atrakcyjne wyspy po tej stronie Bałtyku nazywane Bornholmem, Rugią, Hano i Christianso. Atutami jednej są małe osady rybackie, idyllyczne domki w małych miasteczkach oraz surowe szkierowe wybrzeże. Druga zachwyca nas ciągnącymi się kilometrami piaszczystymi plażami, wysokimi kredowymi klifami i niezwykle urozmaiconym brzegiem z licznymi zatokami i półwyspami o przedziwnych kształtach. Trzecia to dawna twierdza obronna, później więzienie, a aktualnie rezerwat przyrody. Oprócz żeglugi po ruchliwym  nawigacyjnie akwenie, zapewniamy niezapomniane chwile. Niezwlekaj, pakuj się i ruszaj z nami w nieznane.

Symbol BA4
Termin Sobota 2020-07-11  -  Sobota 2020-07-18
Ilość dni 8 dni
Trasa

8 DNI BAŁTYCKIEJ PRZYGODY

4 WYSPY - BORNHOLM, RUGIA, HANO i CHRISTIANSO NA DOBRY POCZĄTEK

Świnoujście

W. Bornholm - W. Christianso - Wyspa Rugia - Wyspa Hano

Świnoujście

Jacht GIBSEA422
Kapitan Konrad Wierzbicki
Rodzaj rejsu stażowo-szkoleniowy
Szkolenie podstawowe
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 70-100
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport własny
Cena 1200  PLN plus 400 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca 89

 

jacht_sp

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW MARINE 55 KM

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

OŻAGLOWANIE:        94,0 m2

BANDERA:                POLSKA

 gibsea422wntrze

 

WYPOSAŻENIE:

  • chłodziarka
  • kuchenka z piekarnikiem
  • ogrzewanie 230V 
  • 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
  • radio cd mp3 
  • autopilot 
  • ster strumieniowy
  • 2 x chartplotter raymarine z gps
  • radar Raymarine
  • radio Raymarine UKF z DSC
  • generator wiatrowy 
  • odbiornik AIS Raymarine
  • panele solarne
  • nowa Genua
  • radiopława EPIRB
  • grot rolowany do masztu
  • pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
  • koła ratunkowe 2szt.
  • elektryczna winda kotwiczna
  • spinaker
  • mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
  • locje żeglarskie

gibsea422_

 

 gibsea422wnetrze2

gibsea422-lazienka-kambuz

 

gibsea422_table

 

gibsea422-koja_dziobowa

 

gibsea422-koja-rufowa

 

dsc_0898

 

dsc01683

 

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW MARINE 55 KM

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

OŻAGLOWANIE:        94,0 m2

BANDERA:                POLSKA

 

 

WYPOSAŻENIE:

  • chłodziarka
  • kuchenka z piekarnikiem
  • ogrzewanie 230V 
  • 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
  • radio cd mp3 
  • autopilot 
  • ster strumieniowy
  • 2 x chartplotter raymarine z gps
  • radar Raymarine
  • radio Raymarine UKF z DSC
  • generator wiatrowy 
  • odbiornik AIS Raymarine
  • panele solarne
  • nowa Genua
  • radiopława EPIRB
  • grot rolowany do masztu
  • pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
  • koła ratunkowe 2szt.
  • elektryczna winda kotwiczna
  • spinaker
  • mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
  • locje żeglarskie

 

 

 

 

 

 

 

konradw_1024

KAPITAN:

Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 35 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 
opinie_sailpol_1024

KAPITAN:

Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 35 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Świnoujście -

Wyspa Bornholm - Wyspa Christianso - Wyspa Rugia - Wyspa Hano  

- Świnoujście

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Świnoujście -

Wyspa Bornholm - Wyspa Christianso - Wyspa Rugia - Wyspa Hano  

- Świnoujście



WYSPA RUGIA

rugia

 

Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.  

wyspa_rugia_rejs_morski

W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom. 

lodz-podwodna-sassnitz



WYSPA BORNHOLM

bornholm-wyspa-idylla 

Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

bornholm-atrakcje-rejs                                             

 bornholm_hammershus

 

 ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE



WYSPA CHRISTIANSO

christianso-widok

Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.

christianso

                 LINIA OBRONY NA WYSPIE                                                            JEDYNY MOST NA WYSPIE



WYSPA HANO

lat-han_1024

Hanö, to niewielka bałtycka wyspa, a mimo to jest popularnym celem podróży, szczególnie wśród żeglarzy, którzy licznie odwiedzają ją każdego lata. Zanim jednak ludność zasiedliła tę wyspę w XIX wieku, Hanö była wykorzystywana jako tymczasowe zakwaterowanie podczas połowów dorsza i śledzia w tym obszarze. Podczas wojny napoleońskiej wyspa była używana jako angielska baza morska i nawet dzisiaj angielskie okręty wojenne odwiedzają wyspę, aby uczcić pochowanych tam Anglików.

h_w_spa

Pierwsza latarnia morska na wyspie została ukończona w 1869 roku i zastąpiona teraźniejszą w 1904 roku. Legenda głosi, że spowodowała śmierć lokalnego smoka. Mówi się, że chociaż często latał między lądem, a wyspą, to oślepiony światłem latarni tak się zdezorientował, że wleciał w skały w Fyrhallarna. Na dowód tego na skałach poniżej latarni morskiej, wyraźnie widać jego historyczne ślady.

 

h_s 

Jeśli wybierzemy się na niedługi spacer po wyspie, do czego zachęcamy, to na pewno natraficie na stada danieli przemykających po skalisto-łąkowych zboczach wyspy.

 

da_iele 

Czego nie można pominąć, będąc na wyspie to na pewno spacer po niezwykłym lesie Trolli.

 

woo_d 



PEENEMUNDE

penemunde

Peenemunde Najbardziej wysunięta w morze część wyspy Uznam, obfituje w bogato zalesione tereny, czasami wręcz dzikie i niedostępne. W północno zachodniej części wyspy leży Peenemünde, świecące pustkami, z ciemnym bagażem z przeszłości. W czasach II Wojny Światowej, było strategicznym punktem niemieckiej Rzeszy. To właśnie tutaj mieścił się ośrodek badań nad nowymi broniami, m.in. nad bronią V-1 i V-2. Co to oznaczało dla przyszłości Europy, można wyczytać w fachowych historycznych źródłach. Atrakcją Peenemünde jest zapewne stare lotnisko wojskowe, z maskotką w postaci Miga 21. Muzeum fizyki, to bardziej współczesna atrakcja, jak również sztuczne motyle na budynkach, czy jeżdżący po dachach rowerzyści. Po dawnym ośrodku doświadczalnym, pozostała jedynie elektrownia, która jako muzeum stanowi ciekawy industrialny przystanek turystyczny.



WYSPA RUGIA

 

Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.  

W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom. 



WYSPA BORNHOLM

 

Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

                                             

 

 

 ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE



WYSPA CHRISTIANSO

Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.

                 LINIA OBRONY NA WYSPIE                                                            JEDYNY MOST NA WYSPIE



WYSPA HANO

Hanö, to niewielka bałtycka wyspa, a mimo to jest popularnym celem podróży, szczególnie wśród żeglarzy, którzy licznie odwiedzają ją każdego lata. Zanim jednak ludność zasiedliła tę wyspę w XIX wieku, Hanö była wykorzystywana jako tymczasowe zakwaterowanie podczas połowów dorsza i śledzia w tym obszarze. Podczas wojny napoleońskiej wyspa była używana jako angielska baza morska i nawet dzisiaj angielskie okręty wojenne odwiedzają wyspę, aby uczcić pochowanych tam Anglików.

Pierwsza latarnia morska na wyspie została ukończona w 1869 roku i zastąpiona teraźniejszą w 1904 roku. Legenda głosi, że spowodowała śmierć lokalnego smoka. Mówi się, że chociaż często latał między lądem, a wyspą, to oślepiony światłem latarni tak się zdezorientował, że wleciał w skały w Fyrhallarna. Na dowód tego na skałach poniżej latarni morskiej, wyraźnie widać jego historyczne ślady.

 

 

Jeśli wybierzemy się na niedługi spacer po wyspie, do czego zachęcamy, to na pewno natraficie na stada danieli przemykających po skalisto-łąkowych zboczach wyspy.

 

 

Czego nie można pominąć, będąc na wyspie to na pewno spacer po niezwykłym lesie Trolli.

 

 



PEENEMUNDE

Peenemunde Najbardziej wysunięta w morze część wyspy Uznam, obfituje w bogato zalesione tereny, czasami wręcz dzikie i niedostępne. W północno zachodniej części wyspy leży Peenemünde, świecące pustkami, z ciemnym bagażem z przeszłości. W czasach II Wojny Światowej, było strategicznym punktem niemieckiej Rzeszy. To właśnie tutaj mieścił się ośrodek badań nad nowymi broniami, m.in. nad bronią V-1 i V-2. Co to oznaczało dla przyszłości Europy, można wyczytać w fachowych historycznych źródłach. Atrakcją Peenemünde jest zapewne stare lotnisko wojskowe, z maskotką w postaci Miga 21. Muzeum fizyki, to bardziej współczesna atrakcja, jak również sztuczne motyle na budynkach, czy jeżdżący po dachach rowerzyści. Po dawnym ośrodku doświadczalnym, pozostała jedynie elektrownia, która jako muzeum stanowi ciekawy industrialny przystanek turystyczny.



Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

Cena:   1200 PLN  / 8 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 50 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.



Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.

Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 70-100

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 70-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 70-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.



Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.


Transport: własny

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.

DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU


Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.

DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU


Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę



Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?

Aby zarezerwować miejsce na jachcie należy dokonać zgłoszenia za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów z pomocą naszego biura pod numerem telefonu stacjonarnego 71-794-77-11. Wszystkie informacje dotyczące rejsu(umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po zgłoszeniu. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji telefonicznej i e-mailowej.
WAŻNE!
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny