AKADEMIA ŻEGLARSTWA

SAIL-POL


Biuro:

Poranna 7, 53-026 Wrocław, POLSKA

tel: (0-71) 794 77 11
fax: (0-71) 794 77 11
kom.: +48 535 001 345




NIP: 8992441199
REGON: 021805049

e-mail:biuro@sail-pol.pl
e-mail:rezerwacja@sail-pol.pl

Zgłoszenia i zapytania proszę kierować korzystając z formularza kontaktowego.






Captcha



 
 



REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA10

bornholm_sassnitz_rejs_morski

 

...z ZACHODU na WSCHÓD

Nasz rejs rozpoczynamy w Świnoujściu, skąd po zaokrętowaniu wyruszymy na północ w kierunku Sassnitz, portu  położonego na Rugi nieopodal malowniczych kredowych klifów. Stamtąd już niedaleko do kolejnej bałtyckiej wysypy - Bornholmu. Zbliżając się do niej poczujemy na twarzach niezwykłą bryzę nadciągającą z lądu. To wiatr historii, lokalnych wędzarni i nagrzanego słońcem szkierowego wybrzeża. Naszym kolejnym przystankiem będzie archipelag Ertholmene, w którym znajduje się naturalny port uformowany miedzy dwiema wysepkami Christianso i Frederikso, pełniący rolę pierwszej na świecie bazy morskiej. Celem jej była obrona Danii przed szwedzką marynarką. Odpoczywając w atmosferze fal rozbijających się o skały i śpiewu ptaków zbierzemy siły do przeskoku w kierunku najdalej wysuniętego na północ miejsca Polski – Przylądka Rozewie, żartobliwie nazywanego przez żeglarzy "Cape Rozewie". Dalej dziób naszego dzielnego jachtu skierujemy na południe. Wzdłuż Mierzei Helskiej popłyniemy ku Zatoce Gdańskiej. Naszą przygodę zakończymy w porcie, w Górkach Zachodnich u ujścia Wisły Śmiałej. Nie zwlekaj, dołącz do załogi i pożegluj z nami w nieznane ! 





Symbol BA10
Termin Niedziela 2018-09-16  -  Niedziela 2018-09-23
Ilość dni 8 dni
Trasa

8 DNI BAŁTYCKIEJ PRZYGODY

Z ZACHODU NA WSCHÓD

Świnoujście

Sassnitz - W. Bornholm - W. Christianso - Władysławowo - Hel - Gdynia

Gdańsk

Jacht GIBSEA422
Kapitan Konrad Wierzbicki
Rodzaj rejsu stażowo-szkoleniowy
Szkolenie podstawowe + doskonalące umiejętności morskie
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 70-100
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport własny
Cena 980  PLN plus 320 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

gib_sea_422_sail-pol

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW 55KM.

 

Wyposażenie: chłodziarka , kuchenka z piekarnikiem, ogrzewanie 230V , 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą, radio cd, autopilot, ster strumieniowy, 2 x chartplotter raymarine z gps, radar, radio UKF z DSC, generator wiatrowy, odbiornik AIS, nowa Genua, EPIRB, Grot rolowany do masztu, tratwa ratunkowa, elektryczna winda kotwiczna.

 

  

GIBSEA 422

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

gibsea422wntrze

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW 55 KM                                            

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

POWIERCHNIA

OŻAGLOWANIA:        94,0 m2

 

BANDERA:                POLSKA

 

 gibsea422_

 gibsea422wnetrze2

gibsea422-lazienka-kambuz

 

gibsea422_table

 

gibsea422-koja_dziobowa

 

gibsea422-koja-rufowa

 

 

 

 dsc_0898

 

dsc01683

konradw_1024

KAPITAN:

Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nie co w zakładce "o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą przeszło 30 tysięcy mil morskich i wiem, że nie wolno lekceważyć sił natury, dlatego też na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym kto o to zapyta.    

Zapraszam serdecznie na nasz pokład:) 

 

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Świnoujście

Sassnitz - Wyspa Bornholm - Wyspa Christianso - Władysławowo - Hel - Gdynia

Gdańsk

 
rejs_morski_batyk_polskie_wybrzee


WYSPA BORNHOLM

bornholm-wyspa-idylla 

Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

bornholm-atrakcje-rejs                                             

 bornholm_hammershus

 

 ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE



WYSPA CHRISTIANSO

christianso-widok

Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.

christianso

                 LINIA OBRONY NA WYSPIE                                                            JEDYNY MOST NA WYSPIE



WYSPA RUGIA

rugia

 

Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.  

wyspa_rugia_rejs_morski

W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom. 

lodz-podwodna-sassnitz



Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

Cena:  980 PLN  / 8 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.



Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.

Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 70-100

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 70-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

W cenie rejsu zawarte są produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Z produktów dostarczonych przez organizatora w pierwszym dniu rejsu załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki we własnym zakresie.

Transport: własny

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.

DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU


Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę

Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?  


Zgłoszenia na rejs zbierane są wyłącznie on-line za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów za pośrednictwem biura pod numerem telefonu +48 535 001 345.



Wszystkie informacje dotyczące imprezy (umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po przesłaniu formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL. Zapraszamy na pokład!


W razie pytań dotyczących procedury rezerwacji prosimy o kontakt, mailowy lub telefoniczny – dane znajdują się w zakładce KONTAKT.

REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny