AKADEMIA ŻEGLARSTWA

SAIL-POL


Biuro:

Poranna 7, 53-026 Wrocław, POLSKA

tel: (0-71) 794 77 11
fax: (0-71) 794 77 11
kom.: +48 535 001 345




NIP: 8992441199
REGON: 021805049

e-mail:biuro@sail-pol.pl
e-mail:rezerwacja@sail-pol.pl

Zgłoszenia i zapytania proszę kierować korzystając z formularza kontaktowego.






Captcha



 
 



REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA3

rejs_morski_wyspa_gotland_2017

REJS NA "MAGICZNĄ" WYSPĘ GOTLAND

To już kolejny sezon żeglarski, w którym mamy przyjemność zaprosić Cię na niezapomniany rejs morski na rodzimym Bałtyku. Tym razem wyruszymy z Gdańska, by pożeglować na północ w kierunku największej wyspy Morza Bałtyckiego. Gotlandia, bo o niej tu mowa to wyspa Wikingów uchodząca za jeden z najbardziej magicznych zakątków Europy. Ci, którzy już odwiedzili tę wyspę, zawsze będą tu wracać. Dlaczego? Ponieważ znajdziemy tu zachwycające krajobrazy, łagodny klimat oraz róże kwitnące nawet w grudniu! Majestatyczne klify, różnorodne formacje skalne czy szmaragdowe zatoki zrobią wrażenie dosłownie na każdym kto tu zawita. Wyspa ta jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto, które rozkwitło dzięki Hanzie i stało się jednym z najważniejszych ośrodków średniowiecznej Europy do dziś urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) monumentalnego kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach... Znajdziemy tu również ponad 200 kamiennych, średniowiecznych budynków i ruiny 23 kościołów. Visby to prawdziwy skarb Bałtyku. Odwiedzając tę wyspę nie można pominąć raukarów, czyli wapiennych ostańców. Te formacje skalne przyjmują przeróżne kształty - zobaczymy tu m.in. majestatyczne maczugi, iglice, a nawet kamienne postacie. Te fantazyjne formy położone tuż nad brzegiem morza robią niesamowite wrażenie na odwiedzających je gościach. Jeśli chcesz oderwać się od codzienności, pożeglować w nieznane podziwiając zachody i wschody słońca na pełnym morzu z dala od wielkomiejskiego zgiełku to zapraszamy Cię na nasz pokład.   





Symbol BA3
Termin Sobota 2018-06-23  -  Wtorek 2018-07-03
Ilość dni 11 dni
Trasa

CZERWIEC / LIPIEC 2018

11 DNI BAŁTYCKIEJ PRZYGODY

REJS NA "MAGICZNĄ" WYSPĘ GOTLAND 

Gdańsk

Visby - Farosund - Vandburg - Władysławowo - Hel  

 Gdańsk

Jacht GIBSEA422
Kapitan Konrad Wierzbicki
Rodzaj rejsu stażowo-szkoleniowy
Szkolenie podstawowe + doskonalące umiejętności morskie
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 120-150
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport własny
Cena 1390  PLN plus 440 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

gib_sea_422_sail-pol

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW 55KM.

 

Wyposażenie: chłodziarka , kuchenka z piekarnikiem, ogrzewanie 230V , 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą, radio cd, autopilot, ster strumieniowy, 2 x chartplotter raymarine z gps, radar, radio UKF z DSC, generator wiatrowy, odbiornik AIS, nowa Genua, EPIRB, Grot rolowany do masztu, tratwa ratunkowa, elektryczna winda kotwiczna.

 

  

GIBSEA 422

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

gibsea422wntrze

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW 55 KM                                            

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

POWIERCHNIA

OŻAGLOWANIA:        94,0 m2

 

BANDERA:                POLSKA

 

 gibsea422_

 gibsea422wnetrze2

gibsea422-lazienka-kambuz

 

gibsea422_table

 

gibsea422-koja_dziobowa

 

gibsea422-koja-rufowa

 

 

 

 dsc_0898

 

dsc01683

konradw_1024

KAPITAN:

Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nie co w zakładce "o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą przeszło 25 tyś mil morskich i wiem, że nie wolno lekceważyć sił natury, dlatego też na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym kto o to zapyta.    

Zapraszam serdecznie na nasz pokład:) 

 

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki atmosferyczne, kondycja załogi), dlatego jest ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez morze, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Gdańsk - Visby - Farosund - Vandburg - Władysławowo - Hel - Gdańsk


mapa_rejs_gotland_2017
 
gotland_rejs_morski_2017


WYSPA GOTLAND

gott

  Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.

 
 

mury obronne visby kościół świętej katarzyny Visby

3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI                     RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY

 

grota lummelunda

 

 

Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.

 

 

wioska wikingów visby

 

 

 

 

Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.



Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

Cena:  1390 PLN  / 11 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe,  paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.



Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.

Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 120-150

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 120-150 godzin stażowych. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

W cenie rejsu zawarte są produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Z produktów dostarczonych przez organizatora w pierwszym dniu rejsu załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki we własnym zakresie.

Transport: własny

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku "ul. Łęczycka".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a

 


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?  


Zgłoszenia na rejs zbierane są wyłącznie on-line za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów za pośrednictwem biura pod numerem telefonu +48 535 001 345.



Wszystkie informacje dotyczące imprezy (umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po przesłaniu formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL. Zapraszamy na pokład!


W razie pytań dotyczących procedury rezerwacji prosimy o kontakt, mailowy lub telefoniczny – dane znajdują się w zakładce KONTAKT.

REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny