AKADEMIA ŻEGLARSTWA

SAIL-POL


Biuro:

Poranna 7, 53-026 Wrocław, POLSKA

tel: (0-71) 794 77 11
fax: (0-71) 794 77 11
kom.: +48 535 001 345




NIP: 8992441199
REGON: 021805049

e-mail:biuro@sail-pol.pl
e-mail:rezerwacja@sail-pol.pl

Zgłoszenia i zapytania proszę kierować korzystając z formularza kontaktowego.






Captcha



 
 



REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA1

gotlandia-rejs-morski-

 ŚLADAMI SZWEDZKICH ZAMKÓW i GRODÓW

Tym razem zabieramy Was w rejs na dwie wyspy Bałtyku Gotland i Oland. Naszą podróż rozpoczniemy w Gdańsku, skąd po zaokrętowaniu ruszymy na północ przez Zatokę Gdańską na Hel. Po sprawdzeniu czy słynne helskie jajo stoi wciąż na swoim miejscu pożeglujemy dalej w kierunku największej wyspy Morza Bałtyckiego, Gotlandii zwanej wyspą wikingów. Jej brzegi to z jednej strony strome skaliste klify, a z drugiej piękne piaszczyste plaże ciągnące się na odległość 80km. Na wyspie zatrzymamy się w Visby, niegdyś jednym z głównych ośrodków handlowych Hanzy, w którym do dziś możemy podziwiać wspaniałe mury obronne okalające miasto, liczne średniowieczne kamieniczki oraz kościoły. Po zwiedzeniu tego malowniczego miasteczka ruszymy dalej, jednak nie prędzej jak po wcześniejszym spróbowaniu lodów z lokalnej portowej lodziarni w której ciężko zaskoczyć obsługę jeśli chodzi o smak. Kierując dziób jachtu do cieśniny Kalmarskiej opłyniemy wyspę Oland i dotrzemy do miasteczka Borgholm, nie mylić z wyspą Bornholm, które jest letnią rezydencją szwedzkiej rodziny królewskiej. Z portu powędrujemy pieszo do pobliskiego zamku, którego majestatyczne ruiny królują w całej okolicy miasteczka. Żeglując dalej cieśniną na południe przepłyniemy pod 6 kilometrowym mostem łączącym stały ląd z wyspą Oland, by ostatecznie dotrzeć na niezapomniane chwile relaksu w saunie w świetnie przygotowanej dla żeglarzy marinie w Kalmarze. Wypoczęci, zwiedzimy miasto, pobliski zamek i ruszymy w podróż do ostatniego szwedzkiego portu leżącego na południowo-zachodnim krańcu wyspy Oland, a zwanego Gronhogen. To malownicze i spokojne miasteczko niegdyś służyło za ważny szwedzki port rybacki. Dziś przyciąga do siebie 42 metrową latarnią z której rozciąga się niesamowity widok na rezerwat przyrody Otenby słynący z migrujących ptaków oraz z grodu wikingów Eketorp. Ta nietuzinkowa żeglarska przygoda nie może być przez Ciebie przegapiona, nie wahaj się, oddaj cumy i pożegluj w nieznane. 





Symbol BA1
Termin Sobota 2018-05-26  -  Wtorek 2018-06-05
Ilość dni 11 dni
Trasa

MAJ / CZERWIEC 2018 (Boże Ciało)

11 DNI BAŁTYCKIEJ PRZYGODY

ŚLADAMI SZWEDZKICH ZAMKÓW i GRODÓW

Gdańsk

  Hel - Wyspa Gotland - Borgholm(Oland) - Kalmar - Gronhogen(Oland)

Gdańsk

Jacht GIBSEA422
Kapitan Konrad Wierzbicki
Rodzaj rejsu stażowo-szkoleniowy
Szkolenie podstawowe + doskonalące umiejętności morskie
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 100-150
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport własny
Cena 1390  PLN plus 440 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

gib_sea_422_sail-pol

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW 55KM.

 

Wyposażenie: chłodziarka , kuchenka z piekarnikiem, ogrzewanie 230V , 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą, radio cd, autopilot, ster strumieniowy, 2 x chartplotter raymarine z gps, radar, radio UKF z DSC, generator wiatrowy, odbiornik AIS, nowa Genua, EPIRB, Grot rolowany do masztu, tratwa ratunkowa, elektryczna winda kotwiczna.

 

  

GIBSEA 422

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

gibsea422wntrze

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW 55 KM                                            

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

POWIERCHNIA

OŻAGLOWANIA:        94,0 m2

 

BANDERA:                POLSKA

 

 gibsea422_

 gibsea422wnetrze2

gibsea422-lazienka-kambuz

 

gibsea422_table

 

gibsea422-koja_dziobowa

 

gibsea422-koja-rufowa

 

 

 

 dsc_0898

 

dsc01683

konradw_1024

KAPITAN:

Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nie co w zakładce "o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą przeszło 30 tysięcy mil morskich i wiem, że nie wolno lekceważyć sił natury, dlatego też na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym kto o to zapyta.    

Zapraszam serdecznie na nasz pokład:) 

 

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Gdańsk

  Visby(W.Gotland) - Borgholm(W.Oland) - Kalmar - Gronhogen(W.Oland) 
Gdańsk
 
rejs-gotland-oland-kalmar-


WYSPA OLAND

oland-wyspa- 

Olandia jest wyspą na którą wjeżdża się przez do niedawna najdłuższy most w Europie (ponad 6 km długości). Sama wyspa jest bardzo płaska, bo najwyższe wzniesienie to zaledwie 56 metrów i wąska. Wszędzie pełno wiatraków, kręgów magicznych, kamieni runicznych. Na południowym końcu wyspy, położona w rezerwacie przyrody Ottenby, stoi latarnia morska Lange Jan. Z jej galeri rozciąga się wspaniały widok zarówno na Bałtyk jak i na płaskie połacie wyspy, głównie rezerwat ptaków.

 borgholm-zamek-

Zamek Borgholm w czasach swej świetności był potężną budowlą - jeden z najważniejszych zamków Królestwa. Jego historia sięga XII wieku. Wielokrotnie trawiony przez pożary po których obecnie pozostały już tylko ogromne, ale dobrze zachowane ruiny. Wewnątrz urządzane są wystawy szwedzkich i zagranicznych artystów.

eketorp-oland

Eketorp jest to jedna z najbardziej znanych budowli na Olandii. Pierwsi mieszkańcy pojawili się tutaj już około 300 lat przed naszą erą. Od IV wieku n.e. był to gród otoczony wysokim murem. Wielokrotnie podupadał, ale odradzał się i jeszcze bardziej rozbudowywał. Obecnie można zwiedzać mieszczący się wewnątrz budowli skansen, na który składają się rekonstrukcje chat z 3 głównych okresów rozwoju w których prezentowane są narzędzia pracy, broń itp. W szczycie sezonu organizowane są również pokazy np. wytopu żelaza, pieczenia chleba i inne prezentujące pracę dawnych mieszkańców tego grodu.



KALMAR

zamek kalmar szwecja

Wizytę w mieście rozpoczynamy od Zamku Kalmarskiego - miejsca podpisania Unii Kalmarskiej, jednej z najpiękniejszych renesansowych warowni w Szwecji, przebudowanej przez szwedzkich królów z dynastii Wazów. Na zamku oglądamy wewnętrzny dziedziniec i wchodzimy na wały obronne, z których roztacza się imponujący widok na Cieśninę Kalmarską i Olandię.

 

 

kalmar kalmar noc



WYSPA GOTLAND

gott

  Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.

 
 

mury obronne visby kościół świętej katarzyny Visby

3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI                     RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY

 

grota lummelunda

 

 

Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.

 

 

wioska wikingów visby

 

 

 

 

Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.



Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

Cena:  1390 PLN  / 11 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe,  paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.



Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.

Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 100-150

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-150 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

W cenie rejsu zawarte są produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Z produktów dostarczonych przez organizatora w pierwszym dniu rejsu załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki we własnym zakresie.

Transport: własny

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku "ul. Łęczycka".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a

 


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?  


Zgłoszenia na rejs zbierane są wyłącznie on-line za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów za pośrednictwem biura pod numerem telefonu +48 535 001 345.



Wszystkie informacje dotyczące imprezy (umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po przesłaniu formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL. Zapraszamy na pokład!


W razie pytań dotyczących procedury rezerwacji prosimy o kontakt, mailowy lub telefoniczny – dane znajdują się w zakładce KONTAKT.

REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny