Masz pytania, wątpliwości,
chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń!
tel.: +48 535 001 345


REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA1

"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Mark Twain

REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA1

  alandy-top

4 PAŃSTWA, ZATOKA FIŃSKA i ALANDY-ZIELONY ARCHIPELAG BAŁTYKU W ASYŚCIE BIAŁYCH NOCY

Nasz rejs rozpoczniemy w Gdańsku, skąd po zaokrętowaniu pożeglujemy na północ, wzdłuż mierzei helskiej w kierunku Ventspils, tak by jak w poprzednim sezonie przywitać nasze ulubienice, kolorowe krowy. Opuszczając ten nadmorski kurort, z bajecznymi plażami i parkiem pełnym różnorodnych kotwic, skierujemy dziób naszego dzielnego jachtu dalej na północ, gdzie opłyniemy archipelag blisko 1500 estońskich wysp i wysepek, by ostatecznie dotrzeć do Zatoki Fińskiej. Tu zatrzymamy się w Tallinie, stolicy Estonii i mieście czerwonych dachów. A skąd to stwierdzenie? Sami sprawdźcie spacerując po średniowiecznej starówce tego niezwykłego miasta, którego uliczki pamiętają czasy rycerzy i kupców hanzeatyckich. Napojeni ciemnym miodowym piwem z XIV wiecznej restauracji o salach w mrocznym klimacie, w której kelnerki obsługują klientów w stylowych estońskich strojach  pożeglujemy w kilka godzin na drugi brzeg Zatoki Fińskiej, by znaleźć się w Helsinkach. To kolejna stolica na naszej żeglarskiej trasie i zarazem największe miasto Finlandii o wielu obliczach, w którym z uwagi na zagmatwaną historię, doskonale widoczne są wpływy zarówno szwedzkie, jak i rosyjskie. By zwiedzić to miasto dokładniej, wybierzemy się na rowerową wycieczkę, a po niej czekać będzie na nas jedyna słuszna w tym kraju nagroda, relaksująca fińskia sauna. Tak wypoczęci ruszymy dalej w kierunku stolicy Alandów, miasteczka  i portu Mariehamn. Żeglując przez dziki archipelag tysiąca wysp w którym słońce latem właściwie nie zachodzi, trafimy w miejsca niemal nieskażone ludzką ręką, a na nagrzanych nadmorskich skałach wysepek będziemy mieli okazję wygrzać się do woli. Stąd ruszymy już w drogę powrotną do domu kierując dziób naszego jachtu na południe. Po drodze robiąc sobie jeszcze postój na Gotlandii, wyspie wikingów dotrzemy na Zatokę Gdańską. Nasz rejs-wyprawa w założeniach ma przebiegać przez 4 kraje (Łotwę, Estonię, Finlandię, Szwecję), a trasa liczyć będzie przeszło 1000 mil morskich. Ten rejs to nielada gratka dla prawdziwych żeglarzy, jak również i miłośników turystycznych wojaży.   

alandy-rejs-2016-

  

4 PAŃSTWA, ZATOKA FIŃSKA i ALANDY-ZIELONY ARCHIPELAG BAŁTYKU W ASYŚCIE BIAŁYCH NOCY

Nasz rejs rozpoczniemy w Gdańsku, skąd po zaokrętowaniu pożeglujemy na północ, wzdłuż mierzei helskiej w kierunku Ventspils, tak by jak w poprzednim sezonie przywitać nasze ulubienice, kolorowe krowy. Opuszczając ten nadmorski kurort, z bajecznymi plażami i parkiem pełnym różnorodnych kotwic, skierujemy dziób naszego dzielnego jachtu dalej na północ, gdzie opłyniemy archipelag blisko 1500 estońskich wysp i wysepek, by ostatecznie dotrzeć do Zatoki Fińskiej. Tu zatrzymamy się w Tallinie, stolicy Estonii i mieście czerwonych dachów. A skąd to stwierdzenie? Sami sprawdźcie spacerując po średniowiecznej starówce tego niezwykłego miasta, którego uliczki pamiętają czasy rycerzy i kupców hanzeatyckich. Napojeni ciemnym miodowym piwem z XIV wiecznej restauracji o salach w mrocznym klimacie, w której kelnerki obsługują klientów w stylowych estońskich strojach  pożeglujemy w kilka godzin na drugi brzeg Zatoki Fińskiej, by znaleźć się w Helsinkach. To kolejna stolica na naszej żeglarskiej trasie i zarazem największe miasto Finlandii o wielu obliczach, w którym z uwagi na zagmatwaną historię, doskonale widoczne są wpływy zarówno szwedzkie, jak i rosyjskie. By zwiedzić to miasto dokładniej, wybierzemy się na rowerową wycieczkę, a po niej czekać będzie na nas jedyna słuszna w tym kraju nagroda, relaksująca fińskia sauna. Tak wypoczęci ruszymy dalej w kierunku stolicy Alandów, miasteczka  i portu Mariehamn. Żeglując przez dziki archipelag tysiąca wysp w którym słońce latem właściwie nie zachodzi, trafimy w miejsca niemal nieskażone ludzką ręką, a na nagrzanych nadmorskich skałach wysepek będziemy mieli okazję wygrzać się do woli. Stąd ruszymy już w drogę powrotną do domu kierując dziób naszego jachtu na południe. Po drodze robiąc sobie jeszcze postój na Gotlandii, wyspie wikingów dotrzemy na Zatokę Gdańską. Nasz rejs-wyprawa w założeniach ma przebiegać przez 4 kraje (Łotwę, Estonię, Finlandię, Szwecję), a trasa liczyć będzie przeszło 1000 mil morskich. Ten rejs to nielada gratka dla prawdziwych żeglarzy, jak również i miłośników turystycznych wojaży.   

Symbol BA1
Termin Czwartek 2016-05-26  -  Niedziela 2016-06-12
Ilość dni 18 dni
Trasa

11 dni urlopu, a 18 dni rejsu. Możliwe... ? Tak ! 

MAJ / CZERWIEC 2016

4 PAŃSTWA, BIAŁE NOCE, ZATOKA FIŃSKA i ALANDY - zielony archipelag Bałtyku  

Gdańsk

Ventspils - Tallin - Helsinki - Hanko - Wyspy Alandzkie(Mariehamn) - Wyspa Gotland 

Gdańsk

Jacht GIBSEA422
Kapitan kpt. Konrad Wierzbicki
Rodzaj rejsu stażowo-szkoleniowy
Szkolenie podstawowe + doskonalące umiejętności morskie
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 200-250
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport własny
Cena 1980 PLN plus 500 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

 

jacht_sp

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW MARINE 55 KM

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

OŻAGLOWANIE:        94,0 m2

BANDERA:                POLSKA

 gibsea422wntrze

 

WYPOSAŻENIE:

  • chłodziarka
  • kuchenka z piekarnikiem
  • ogrzewanie 230V 
  • 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
  • radio cd mp3 
  • autopilot 
  • ster strumieniowy
  • 2 x chartplotter raymarine z gps
  • radar Raymarine
  • radio Raymarine UKF z DSC
  • generator wiatrowy
  • Inverter 230V 
  • odbiornik AIS Raymarine
  • panele solarne
  • nowa Genua
  • radiopława EPIRB
  • grot rolowany do masztu
  • pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
  • koła ratunkowe 2szt.
  • elektryczna winda kotwiczna
  • spinaker
  • mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
  • locje żeglarskie

gibsea422_

 

 gibsea422wnetrze2

gibsea422-lazienka-kambuz

 

gibsea422_table

 

gibsea422-koja_dziobowa

 

gibsea422-koja-rufowa

 

dsc_0898

 

dsc01683

 

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW MARINE 55 KM

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

OŻAGLOWANIE:        94,0 m2

BANDERA:                POLSKA

 

 

WYPOSAŻENIE:

  • chłodziarka
  • kuchenka z piekarnikiem
  • ogrzewanie 230V 
  • 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
  • radio cd mp3 
  • autopilot 
  • ster strumieniowy
  • 2 x chartplotter raymarine z gps
  • radar Raymarine
  • radio Raymarine UKF z DSC
  • generator wiatrowy
  • Inverter 230V 
  • odbiornik AIS Raymarine
  • panele solarne
  • nowa Genua
  • radiopława EPIRB
  • grot rolowany do masztu
  • pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
  • koła ratunkowe 2szt.
  • elektryczna winda kotwiczna
  • spinaker
  • mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
  • locje żeglarskie

 

 

 

 

 

 

 

konradw_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 
opinie_sailpol_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania wspólnie z kapitanem, na podstawie aktualnych warunków pogodowych,  podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Gdańsk

Ventspils - Tallin - Helsinki - Hanko - Wyspy Alandzkie(Mariehamn) - Wyspa Gotland 

Gdańsk

rejs-morski-alandy-

 
Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania wspólnie z kapitanem, na podstawie aktualnych warunków pogodowych,  podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Gdańsk

Ventspils - Tallin - Helsinki - Hanko - Wyspy Alandzkie(Mariehamn) - Wyspa Gotland 

Gdańsk



 


WYSPY ALANDZKIE - zielony archipelag Bałtyku

alandy-rejs-morski-jachtem

"Z bezmiaru szarej, zamglonej morskiej kipieli wyłoniły się zlane słońcem gęsto zadrzewione czerwone skały. `Niemożliwe żeby przez Bałtyk dopłynąć do Grecji` pomyślałam i wystawiłam twarz na ciepły, pachnący bijący od lądu wiatr. W zapachu tym było coś poza ziemią sosnami, kwiatami i morzem, był tam spokój." cyt. A. Brodowska

Wyspy Alandzkie leżą pośrodku Bałtyku w połowie drogi między Finlandią a Szwecją. Politycznie przynależą do Finlandii, ale językiem urzędowym jest szwedzki. Mieszkańcy cenią sobie niezależność. Mają szeroką autonomię, która została oficjalnie zagwarantowana nawet w traktacie akcesyjnym do Unii Europejskiej. Wyspy mają własną flagę, parlament, a nawet znaczki pocztowe. Wyspy Alandzkie nie maja może wielkich atrakcji turystycznych, ale ich dziewicze piękno i kultura przyciagają co roku rzesze miłosnikow przyrody i ciszy.

alandy-rejs-morski-2

Najbardziej znanym zabytkiem Alandów jest zamek Kastelholm. Jego budowę rozpoczęto w pierwszych latach 14 wieku. W zamku tym miało miejsce wiele ciekawych zdarzeń, między innymi książę Jan syn Gustawa Wazy więził tam swego brata króla Eryka 14. Pożar zniszczył większą część budowli w 1745 roku. Pod koniec 19. wieku rozpoczęto, trwające do dziś konserwację i odbudowę obiektu. Kastelholm wznosi się swą potężną bryłą nad rozległą zatoką, jego surowe przytłaczające wnętrza przyprawiają o dreszcze, z wieży rozciąga się baśniowy widok...

alandy-rejs-morski-3

WYSPA GOTLAND

gott

  Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.

 
 

mury obronne visby kościół świętej katarzyny Visby

3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI                     RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY

 

grota lummelunda

 

 

Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.

 

 

wioska wikingów visby

 

 

 

 

Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.

HELSINKI

helsinki-miasto

Odkryj z nami fińską stolicę założoną w roku 1550 przez szwedzkiego króla Gustawa I Wazę dziadka polskiego króla Zygmunta III Wazy. Miasto to cechuje wiele interesujących obiektów architektonicznych. Szczególnie ciekawe jest zabytkowe centrum miasta z imponującym neoklasycznym zespołem katedry i placu senackiego. Plac senacki, będący centralnym punktem miasta, został zaprojektowany przez Carla Ludwiga Engela w 1820 roku. Otacza go szereg zabytkowych obiektów. Nad placem wznosi się Tuomiokirkko (katedra luterańska), Monumentalne granitowe schody prowadzące do świątyni, są miejscem spotkań i hucznych obchodów Nowego Roku. Około 1000 restauracji i barów tego miasta odzwierciedla różne wschodnie i zachodnie kulinarne wpływy różnych kultur. 

 suomenlinna-helsinki

Suomenlinna (z fin. "Twierdza Fińska") – twierdza w Helsinkach, położona na grupie sześciu wysp niedaleko brzegu. Dawniej miała za zadanie bronić Helsinek od strony morza. Obecnie utraciła walory militarne, posiada jednak wielkie znaczenie kulturowe jako zabytek historyczny i atrakcja turystyczna. Wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO atrakcja nazywana jest Gibraltarem Północy i stanowi jeden z ulubionych celów wycieczek dla turystów ze Skandynawii. Wyspy te mają ok. 800 mieszkańców. Znajduje się na nich również muzeum wojskowe (jednym z eksponatów jest "Vesikko" – okręt podwodny z okresu II wojny światowej). 

kauppatori

Kauppatori, zwany także targiem rybnym, rozciąga się wzdłuż nadbrzeża portowego. Można na nim zaopatrzyć się w świeże owoce i warzywa, ryby prosto z kutra oraz różne wyroby rzemieślnicze. Pośrodku placu usytuowany jest Kamień Carycy, kamienny obelisk ze złotym orłem na szczycie, wykonany według projektu Engla. Monument został odsłonięty w 1835 roku dla upamiętnienia wizyty cara Mikołaja I i carycy Aleksandry.

 temppeliaukio

 Skalny Kościół w Helsinkach (Temppeliaukio kirkko) to jedna z najważniejszych atrakcji w stolicy Finlandii. Budynek został wydrążony w granitowej skale, jest oświetlany naturalnym światłem słonecznym, a jego wnętrze jest naprawdę wyjątkowe! Skalny kościół w Helsinkach to prawdziwa perła fińskiego designu. Przyciąga turystów z całego świata. Spacerując do Temppeliaukio krikko mamy wrażenie, jakbyśmy zbliżali się do statku kosmicznego, który właśnie wylądował w środku osiedla mieszkalnego. Wokół Kościoła znajdują się bowiem bloki i kilka sklepów z pamiątkami. Na czym polega jego wyjątkowość? Przekonaj się osobiście. 

 sibelius_monument

Pomnik Sibeliusa to rzeźba w kształcie stalowych organów, poświęcona fińskiemu kompozytorowi Jeanowi Sibeliusowi. Pomnik znajduje się w helsińskiej dzielnicy Töölö, w Parku Sibeliusa. Autorką pomnika, odsłoniętego 7 września 1967, była fińska rzeźbiarka Eila Hiltunen. Pomnik zaprojektowany był jako abstrakcjonistyczna rzeźba, złożona z 600 rur wykonanych ze stali nierdzewnej, zespawanych ze sobą w kształt fali przypominającej organy. Zamysłem autorki było przedstawienie esencji muzyki Jeana Sibeliusa. Kilka lat po odsłonięciu do pomnika dodano jeszcze rzeźbę głowy kompozytora, autorstwa tej samej artystki. Pomnik waży 24 t, a jego wymiary wynoszą 8,5 x 10,5 x 6,5 m. Pomniejszona replikę pomnika ustawiono w siedzibie głównej UNESCO w Paryżu.

Tallinn

tallinn-miasto 

Tallinn to miasto twórcze, w którym kwitnie bujne życie kulturalne. Starówka została wpisana na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO w 1997 ruku. W 2011 roku Tallinn był Stolicą Kulturalną Europy. Baszta Kiek in de Kök (pol.: Zajrzyj do kuchni) nazwa w języku dolnoniemieckim, określająca w średniowieczu wysokie wieże obronne, z których można było „zajrzeć do kuchni” otaczających domówmieszczańskich. Jedną z takich wież jest baszta w stolicy EstoniiTallinnie, wzniesiona w roku 1475. Jej wysokość wynosi 38 m, średnica zewnętrzna 17 m, grubość murów 3-4 m. Swego czasu była to największa wieża tego rodzaju na północy Europy.

 seaplane_harbour

Seaplane Harbour - otwarta w maju 2012roku ekspozycja liczy ponad 200 potężnych eksponatów, od min i torped, przez różnego typu jachty, po prawdziwą łódź podwodną. Zgromadzone na ogromnej powierzchni, pochodzących z początku XX wieku hangarach po aeroplanach, pozwalają poznawać morską i wojenną historię kraju w wyjątkowo komfortowych warunkach. Wzdłuż jednej ze ścian, ozdobionej nowoczesnym, antywojennym muralem, umieszczone zostały działa z różnych okresów.

teletorn-tallin

Teletorn - wieża telewizyjna, jej wysokość to 314 m; Winda na szczyt wieży jedzie 49 sekund; Widok z wieży telewizyjnej w Tallinie w Estonii jest wyjątkowy. Pod stopami są lasy Muuga. W oddali urzekające Stare Miasto i lśniące Morze Bałtyckie w całej swojej majestatycznej okazałości. Kiedy Estonia była jeszcze za żelazną kurtyną, wieża telewizyjna była dla wielu Estończyków oknem na wolny świat - w nocy można było nawet dostrzec światła Helsinek. Jest to widok, który zapiera dech w piersi

Ventspils

ventspils_port_miasto

Ventspils miasto-port na Łotwie,położone nad Morzem Bałtyckim, u ujścia rzeki Venty. Charakteryzuje je duży niezamarzający port przeładunkowy (głównie paliwa i surowce mineralne z Rosji) oraz pasażerski. W Windawie warto zobaczyć zamek kawalerów mieczowych z końca XIII wieku z bezcennymi malowidłami ściennymi. Obecnie mieści się tam muzeum historii miasta. Stare miasto ma charakter zabudowy niskiej, w większości drewnianej. Typowo miejski charakter posiada ulica Tirgus. W parku Jūrmala znajduje się otwarte muzeum kotwic oraz kursuje kolejka wąskotorowa. Warta zobaczenia jest również promenada Ostgals oraz skansen. Plaża w Ventspils posiada od 1999 Błękitną Flagę. Dla zwiedzających udostępnione jest południowe molo przy wejściu do portu. Ok. 13 km na północ od miasta znajdują się 32 metrowe astronomiczne radary VIRAC (Ventspils Starptautiskais Radioastronomijas Centrs), zamontowane tam w okresie sowieckim. Do 1994 istnienie tych instalacji było trzymane w ścisłej tajemnicy.

WYSPY ALANDZKIE - zielony archipelag Bałtyku

"Z bezmiaru szarej, zamglonej morskiej kipieli wyłoniły się zlane słońcem gęsto zadrzewione czerwone skały. `Niemożliwe żeby przez Bałtyk dopłynąć do Grecji` pomyślałam i wystawiłam twarz na ciepły, pachnący bijący od lądu wiatr. W zapachu tym było coś poza ziemią sosnami, kwiatami i morzem, był tam spokój." cyt. A. Brodowska

Wyspy Alandzkie leżą pośrodku Bałtyku w połowie drogi między Finlandią a Szwecją. Politycznie przynależą do Finlandii, ale językiem urzędowym jest szwedzki. Mieszkańcy cenią sobie niezależność. Mają szeroką autonomię, która została oficjalnie zagwarantowana nawet w traktacie akcesyjnym do Unii Europejskiej. Wyspy mają własną flagę, parlament, a nawet znaczki pocztowe. Wyspy Alandzkie nie maja może wielkich atrakcji turystycznych, ale ich dziewicze piękno i kultura przyciagają co roku rzesze miłosnikow przyrody i ciszy.

Najbardziej znanym zabytkiem Alandów jest zamek Kastelholm. Jego budowę rozpoczęto w pierwszych latach 14 wieku. W zamku tym miało miejsce wiele ciekawych zdarzeń, między innymi książę Jan syn Gustawa Wazy więził tam swego brata króla Eryka 14. Pożar zniszczył większą część budowli w 1745 roku. Pod koniec 19. wieku rozpoczęto, trwające do dziś konserwację i odbudowę obiektu. Kastelholm wznosi się swą potężną bryłą nad rozległą zatoką, jego surowe przytłaczające wnętrza przyprawiają o dreszcze, z wieży rozciąga się baśniowy widok...

WYSPA GOTLAND

  Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.

 
 

3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI                     RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY

 

 

 

Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.

 

 


 

 

 

 

Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.

HELSINKI

Odkryj z nami fińską stolicę założoną w roku 1550 przez szwedzkiego króla Gustawa I Wazę dziadka polskiego króla Zygmunta III Wazy. Miasto to cechuje wiele interesujących obiektów architektonicznych. Szczególnie ciekawe jest zabytkowe centrum miasta z imponującym neoklasycznym zespołem katedry i placu senackiego. Plac senacki, będący centralnym punktem miasta, został zaprojektowany przez Carla Ludwiga Engela w 1820 roku. Otacza go szereg zabytkowych obiektów. Nad placem wznosi się Tuomiokirkko (katedra luterańska), Monumentalne granitowe schody prowadzące do świątyni, są miejscem spotkań i hucznych obchodów Nowego Roku. Około 1000 restauracji i barów tego miasta odzwierciedla różne wschodnie i zachodnie kulinarne wpływy różnych kultur. 

 

Suomenlinna (z fin. "Twierdza Fińska") – twierdza w Helsinkach, położona na grupie sześciu wysp niedaleko brzegu. Dawniej miała za zadanie bronić Helsinek od strony morza. Obecnie utraciła walory militarne, posiada jednak wielkie znaczenie kulturowe jako zabytek historyczny i atrakcja turystyczna. Wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO atrakcja nazywana jest Gibraltarem Północy i stanowi jeden z ulubionych celów wycieczek dla turystów ze Skandynawii. Wyspy te mają ok. 800 mieszkańców. Znajduje się na nich również muzeum wojskowe (jednym z eksponatów jest "Vesikko" – okręt podwodny z okresu II wojny światowej). 

Kauppatori, zwany także targiem rybnym, rozciąga się wzdłuż nadbrzeża portowego. Można na nim zaopatrzyć się w świeże owoce i warzywa, ryby prosto z kutra oraz różne wyroby rzemieślnicze. Pośrodku placu usytuowany jest Kamień Carycy, kamienny obelisk ze złotym orłem na szczycie, wykonany według projektu Engla. Monument został odsłonięty w 1835 roku dla upamiętnienia wizyty cara Mikołaja I i carycy Aleksandry.

 

 Skalny Kościół w Helsinkach (Temppeliaukio kirkko) to jedna z najważniejszych atrakcji w stolicy Finlandii. Budynek został wydrążony w granitowej skale, jest oświetlany naturalnym światłem słonecznym, a jego wnętrze jest naprawdę wyjątkowe! Skalny kościół w Helsinkach to prawdziwa perła fińskiego designu. Przyciąga turystów z całego świata. Spacerując do Temppeliaukio krikko mamy wrażenie, jakbyśmy zbliżali się do statku kosmicznego, który właśnie wylądował w środku osiedla mieszkalnego. Wokół Kościoła znajdują się bowiem bloki i kilka sklepów z pamiątkami. Na czym polega jego wyjątkowość? Przekonaj się osobiście. 

 

Pomnik Sibeliusa to rzeźba w kształcie stalowych organów, poświęcona fińskiemu kompozytorowi Jeanowi Sibeliusowi. Pomnik znajduje się w helsińskiej dzielnicy Töölö, w Parku Sibeliusa. Autorką pomnika, odsłoniętego 7 września 1967, była fińska rzeźbiarka Eila Hiltunen. Pomnik zaprojektowany był jako abstrakcjonistyczna rzeźba, złożona z 600 rur wykonanych ze stali nierdzewnej, zespawanych ze sobą w kształt fali przypominającej organy. Zamysłem autorki było przedstawienie esencji muzyki Jeana Sibeliusa. Kilka lat po odsłonięciu do pomnika dodano jeszcze rzeźbę głowy kompozytora, autorstwa tej samej artystki. Pomnik waży 24 t, a jego wymiary wynoszą 8,5 x 10,5 x 6,5 m. Pomniejszona replikę pomnika ustawiono w siedzibie głównej UNESCO w Paryżu.

Tallinn

 

Tallinn to miasto twórcze, w którym kwitnie bujne życie kulturalne. Starówka została wpisana na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO w 1997 ruku. W 2011 roku Tallinn był Stolicą Kulturalną Europy. Baszta Kiek in de Kök (pol.: Zajrzyj do kuchni) nazwa w języku dolnoniemieckim, określająca w średniowieczu wysokie wieże obronne, z których można było „zajrzeć do kuchni” otaczających domówmieszczańskich. Jedną z takich wież jest baszta w stolicy EstoniiTallinnie, wzniesiona w roku 1475. Jej wysokość wynosi 38 m, średnica zewnętrzna 17 m, grubość murów 3-4 m. Swego czasu była to największa wieża tego rodzaju na północy Europy.

 

Seaplane Harbour - otwarta w maju 2012roku ekspozycja liczy ponad 200 potężnych eksponatów, od min i torped, przez różnego typu jachty, po prawdziwą łódź podwodną. Zgromadzone na ogromnej powierzchni, pochodzących z początku XX wieku hangarach po aeroplanach, pozwalają poznawać morską i wojenną historię kraju w wyjątkowo komfortowych warunkach. Wzdłuż jednej ze ścian, ozdobionej nowoczesnym, antywojennym muralem, umieszczone zostały działa z różnych okresów.

Teletorn - wieża telewizyjna, jej wysokość to 314 m; Winda na szczyt wieży jedzie 49 sekund; Widok z wieży telewizyjnej w Tallinie w Estonii jest wyjątkowy. Pod stopami są lasy Muuga. W oddali urzekające Stare Miasto i lśniące Morze Bałtyckie w całej swojej majestatycznej okazałości. Kiedy Estonia była jeszcze za żelazną kurtyną, wieża telewizyjna była dla wielu Estończyków oknem na wolny świat - w nocy można było nawet dostrzec światła Helsinek. Jest to widok, który zapiera dech w piersi

Ventspils



Ventspils miasto-port na Łotwie,położone nad Morzem Bałtyckim, u ujścia rzeki Venty. Charakteryzuje je duży niezamarzający port przeładunkowy (głównie paliwa i surowce mineralne z Rosji) oraz pasażerski. W Windawie warto zobaczyć zamek kawalerów mieczowych z końca XIII wieku z bezcennymi malowidłami ściennymi. Obecnie mieści się tam muzeum historii miasta. Stare miasto ma charakter zabudowy niskiej, w większości drewnianej. Typowo miejski charakter posiada ulica Tirgus. W parku Jūrmala znajduje się otwarte muzeum kotwic oraz kursuje kolejka wąskotorowa. Warta zobaczenia jest również promenada Ostgals oraz skansen. Plaża w Ventspils posiada od 1999 Błękitną Flagę. Dla zwiedzających udostępnione jest południowe molo przy wejściu do portu. Ok. 13 km na północ od miasta znajdują się 32 metrowe astronomiczne radary VIRAC (Ventspils Starptautiskais Radioastronomijas Centrs), zamontowane tam w okresie sowieckim. Do 1994 istnienie tych instalacji było trzymane w ścisłej tajemnicy.

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:

sun_gif_1024 Dzień 20 stopnie C

moon Noc 18 stopni C

 

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:

Dzień 20 stopnie C

Noc 18 stopni C

 

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

Cena:   1980 PLN   / 18 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe, paliwo oraz gaz. W tym rejsie jest to kwota 500 zł i będzie rozliczana przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez wykwalifikowanego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo do jachtu, gaz do kuchenki oraz szkolenie żeglarskie dla zainteresowanych.

Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.


Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.

Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 200-250

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 200-250 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 200-250 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.



Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.

rejs
rejs

Transport: własny

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu.


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku " ul. Łęczycka ".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a

 

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu.


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku " ul. Łęczycka ".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a

 



Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?

Aby zarezerwować miejsce na jachcie/katamaranie należy dokonać zgłoszenia za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów z pomocą naszego biura pod numerem telefonu  +48 535-001-345. Wszystkie informacje dotyczące rejsu(umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po zgłoszeniu. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji telefonicznej i e-mailowej.
WAŻNE!
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny