Masz pytania, wątpliwości,
chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń!
tel.: +48 535 001 345


REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA3

"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Mark Twain

REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA3

rejs_morski_batyk_ryga_wyspa_gotland

 

REJS DO RYGI, PERŁY BASENU MORZA BAŁTYCKIEGO i GOTLANDI, WYSPY WIKINGÓW W ASYŚCIE BIAŁYCH NOCY

Nasz rejs rozpoczniemy w Gdańsku, skąd po zaokrętowaniu pożeglujemy na północ, wzdłuż mierzei helskiej w kierunku Gotlandii, wyspy wikingów. Tam zatrzymamy się w Visby, niegdyś jednym z głównych ośrodków handlowych Hanzy, w którym do dziś możemy podziwiać wspaniałe mury obronne okalające miasto i liczne średniowieczne kamieniczki oraz kościoły. Opuszczając port skierujemy dziób naszego wyprawowego jachtu dalej na północ, by opływając wyspę zatrzymać się  w cieśninie Farosund oddzielającej Gotland od wysepki Faro. Odpoczywając w malowniczej scenerii porośniętych trawami wzgórz zbierzemy siły, by ruszyć dalej w kierunku Zatoki Ryskiej. Po kilkudziesięciu milach morskich żeglugi na wschód dopłyniemy do Rygi - perły basenu Morza Bałtyckiego słynącej z zielonych parków i ogrodów oraz z przepięknej gotyckiej i secesyjnej architektury. Po zwiedzeniu tego uroczego miasta pożeglujemy do Ventspils. Stamtąd, po krótkiej wizycie u kolorowych krów, popłyniemy na południe w stronę Gdańska. Po drodze zatrzymamy się w Kłajpedzie, mieście żurawi i delfinów.  

 

REJS DO RYGI, PERŁY BASENU MORZA BAŁTYCKIEGO i GOTLANDI, WYSPY WIKINGÓW W ASYŚCIE BIAŁYCH NOCY

Nasz rejs rozpoczniemy w Gdańsku, skąd po zaokrętowaniu pożeglujemy na północ, wzdłuż mierzei helskiej w kierunku Gotlandii, wyspy wikingów. Tam zatrzymamy się w Visby, niegdyś jednym z głównych ośrodków handlowych Hanzy, w którym do dziś możemy podziwiać wspaniałe mury obronne okalające miasto i liczne średniowieczne kamieniczki oraz kościoły. Opuszczając port skierujemy dziób naszego wyprawowego jachtu dalej na północ, by opływając wyspę zatrzymać się  w cieśninie Farosund oddzielającej Gotland od wysepki Faro. Odpoczywając w malowniczej scenerii porośniętych trawami wzgórz zbierzemy siły, by ruszyć dalej w kierunku Zatoki Ryskiej. Po kilkudziesięciu milach morskich żeglugi na wschód dopłyniemy do Rygi - perły basenu Morza Bałtyckiego słynącej z zielonych parków i ogrodów oraz z przepięknej gotyckiej i secesyjnej architektury. Po zwiedzeniu tego uroczego miasta pożeglujemy do Ventspils. Stamtąd, po krótkiej wizycie u kolorowych krów, popłyniemy na południe w stronę Gdańska. Po drodze zatrzymamy się w Kłajpedzie, mieście żurawi i delfinów.  

Symbol BA3
Termin Sobota 2015-06-13  -  Czwartek 2015-06-25
Ilość dni 13 dni
Trasa

BIAŁE NOCE, ZATOKA RYSKA  i GOTLANDIA - WYSPA WIKINGÓW 

Gdańsk

Kłajpeda - Ventspils - Ryga - Farosund - Visby

Gdańsk

Jacht J-80 - s/y Śniadecki
Kapitan kpt. Konrad Wierzbicki
Rodzaj rejsu stażowo-szkoleniowy
Szkolenie podstawowe+doskonalące umiejętności morskie
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 100-170
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport własny
Cena 1350 PLN plus 520 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

sniadecki1

s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)

sniadecki_przekroj

 

 

 

Jacht: J-80 - s/y Śniadecki

 

Długość: 13.80 m

 

Szerokość: 3.51 m

 

Zanurzenie: 1.92 m

 

Powierzchnia żagli: 80 m2

 

Sygnał rozpoznawczy:  SPG 2073

 

 

 



Galeria

Wyposażenie jachtu

 

POKŁAD 

Komplet żagli:
-Grot
-Genua
-Bezan
-Fok marszowy
-Fok sztormowy
-Spinaker
-Trajsel
Kotwica CQR, łańcuch i lina
Kotwica Danfortha, łańcuch i lina
Odbijacze
Liny cumownicze
Bosak
Zapasowe karnistry
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

Mapy morskie-papierowe
Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP
Locja
Spisy świateł
Echosonda

Log

Wiatromierz RAYMARINE
Radar RAYMARINE
Przybory nawigacyjne
Busola
Barometr
UKF-ka RAYMARINE
Navtex

 AIS

 

 

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA

Tratwa ratunkowa na 10 osób
Kamizelki ratunkowe
Kamizelki pneumatyczne z szelkami bezpieczeństwa

Rakiety
Sygnały dymne
Flary ręczne
Róg mgłowy
Gaśnice
Apteczka
Flagi sygnalizacyjne QNC
Koło ratunkowe z pławką świetlną

KABINY

Koce
Oświetlenie
toaleta z umywalką
KAMBUZ

Kuchenka gazowa
Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki)
Zapasowa butla gazowa
Zlewozmywak
INNE

Lornetka z kompasem
Radioodtwarzacz CD
Baterie słoneczne
Kompas ręczny
Wiatromierz ręczny

s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)

 

 

 

Jacht: J-80 - s/y Śniadecki

 

Długość: 13.80 m

 

Szerokość: 3.51 m

 

Zanurzenie: 1.92 m

 

Powierzchnia żagli: 80 m2

 

Sygnał rozpoznawczy:  SPG 2073

 

 

 



Galeria

Wyposażenie jachtu

 

POKŁAD 

Komplet żagli:
-Grot
-Genua
-Bezan
-Fok marszowy
-Fok sztormowy
-Spinaker
-Trajsel
Kotwica CQR, łańcuch i lina
Kotwica Danfortha, łańcuch i lina
Odbijacze
Liny cumownicze
Bosak
Zapasowe karnistry
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

Mapy morskie-papierowe
Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP
Locja
Spisy świateł
Echosonda

Log

Wiatromierz RAYMARINE
Radar RAYMARINE
Przybory nawigacyjne
Busola
Barometr
UKF-ka RAYMARINE
Navtex

 AIS

 

 

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA

Tratwa ratunkowa na 10 osób
Kamizelki ratunkowe
Kamizelki pneumatyczne z szelkami bezpieczeństwa

Rakiety
Sygnały dymne
Flary ręczne
Róg mgłowy
Gaśnice
Apteczka
Flagi sygnalizacyjne QNC
Koło ratunkowe z pławką świetlną

KABINY

Koce
Oświetlenie
toaleta z umywalką
KAMBUZ

Kuchenka gazowa
Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki)
Zapasowa butla gazowa
Zlewozmywak
INNE

Lornetka z kompasem
Radioodtwarzacz CD
Baterie słoneczne
Kompas ręczny
Wiatromierz ręczny

konradw_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 
opinie_sailpol_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Gdańsk

Kłajpeda - Ventspils - Ryga - Farosund - Visby

Gdańsk

rejs_morski_batyk_ryga_gotland
 
Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Gdańsk

Kłajpeda - Ventspils - Ryga - Farosund - Visby

Gdańsk

 


Ryga

 ryga_port_miasto

 

Ryga posiada status największego miasta na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Stolica Łotwy  jest usytuowana nie tylko nageograficznym, ale także kulturowym skrzyżowaniu, a to wszystko za sprawą znajdujących się tutaj licznych cudów zarówno historycznych jak i architektonicznych, które zostały wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Odwiedzający zarówno ze wschodu jak i zachodu mogą znaleźć tutaj wypoczynek, rozrywkę i niezapomniane wrażenia. Nic więc w tym dziwnego, że Ryga została ogłoszona Europejską Stolicą Kultury na rok 2014.

tv_tower_ryga

 

 

Wieża telewizyjna w Rydze, najwyższa wieża w Uni Europejskiej. Całkowita wysokość wieży wynosi 368m, wieża Eiffla w Paryżu ma wysokość 324m a w Polsce największa wieża (157 m) zlokalizowana jest na Łysej Górze. Wieża telewizyjna w Rydze znajduje się na wyspie Zakusala. Punkt widokowy znajduję się na wysokości 97m z którego można obejrzeć cała panoramę Rygi i okolic – zatoką bałtycką, elektrownią Ryską (Rigas HES) i Jurmala.

 baszta_prohowa

 

 

 

Baszta prochowa („Pulvertornis”)  pochodzi z 1330 r., jedyna baszta z wszystkich baszt murów obronnych Rygi, która zachowała się do naszych dni. Wysokość baszty – 25,5m, grubość ścian – 3m.

 

 

 

 

 

koci.sw.piotra_ryga

 

Kościół św. Piotra w Rydze jest jednym z największych zabytków architektury starej Rygi. W kronikach pojawia się o nim wzmianka już  w 1209. Był to najważniejszy kościół w średniowiecznej Rydze. Znajdowała się przy nim jedna ze starszych szkół w mieście. Wieża ma wysokość 123m.

      riga_zamek

Zamek w Rydze został zbudowany w 1330 roku poza murami miejskimi w pobliżu wcześniej istniejącego szpitala św.Ducha, po tym gdy mieszczanie zburzyli poprzedni zamek krzyżacki stojący w centrum starego miasta. W dniu 5 marca 1562 roku Gotard Kettler na zamku złożył hołd przedstawicielowi króla Polski. Zamek do 1621 był rezydencją namiestnika króla Polski i obsadzony był przez polską załogę wojskową. W 1582 roku na zamku rezydował król Stefan Batory.  Na dzień dzisiejszy zamek jest rezydencją prezydenta Łotwy.

freedom_monument_riga

 

 

Pomnik Wolności.  Znajduje się w samym centrum Rygi, został wzniesiony ze środków ofiarowanych przez naród w okresie pierwszego niepodległego państwa łotewskiego (1918 -1940), stał się dla narodu łotewskiego świadectwem miłości do ojczyzny, przejawem tęsknoty za wolnością. Pomnik Wolności wzrusza i uczula każdego, ponieważ zawiera on oddźwięk wielonarodowy, a dla Łotysza jest to święte miejsce przejawu siły ducha narodu, miejsce – zgromadzenia w czasie najważniejszych wydarzeń państwa łotewskiego. Tradycją stało się składanie wiązek kwiatów pod Pomnikiem Wolności przez absolwentów, młode pary ślubne – jest to święte miejsce, o którym Łotysz powiada, że tutaj kamień przemawia. 

 

Ventspils

ventspils_port_miasto

Ventspils miasto-port na Łotwie,położone nad Morzem Bałtyckim, u ujścia rzeki Venty. Charakteryzuje je duży niezamarzający port przeładunkowy (głównie paliwa i surowce mineralne z Rosji) oraz pasażerski. W Windawie warto zobaczyć zamek kawalerów mieczowych z końca XIII wieku z bezcennymi malowidłami ściennymi. Obecnie mieści się tam muzeum historii miasta. Stare miasto ma charakter zabudowy niskiej, w większości drewnianej. Typowo miejski charakter posiada ulica Tirgus. W parku Jūrmala znajduje się otwarte muzeum kotwic oraz kursuje kolejka wąskotorowa. Warta zobaczenia jest również promenada Ostgals oraz skansen. Plaża w Ventspils posiada od 1999 Błękitną Flagę. Dla zwiedzających udostępnione jest południowe molo przy wejściu do portu. Ok. 13 km na północ od miasta znajdują się 32 metrowe astronomiczne radary VIRAC (Ventspils Starptautiskais Radioastronomijas Centrs), zamontowane tam w okresie sowieckim. Do 1994 istnienie tych instalacji było trzymane w ścisłej tajemnicy.

KŁAJPEDA

rejs_litwa_sailpol_2

 

Kłajpeda to główny port Litwy. Miasto leży nad Bałtykiem w części kraju zwanej Małą Litwą, która obejmuje zachodnie wybrzeże od ujścia Niemna do granicy z Łotwą. Jest to region ciekawy ze względu na różnorodność wpływów kultórowych i bogatą historię. Przez centrum miasta przepływa rzeka Dane. Pozostałe miejscowości Mierzei Kurońskiej są przede wszystkim atrakcyjne jako kurorty nadmorskie. Zalicza się do nich: Juodkrante - najstarszą osadę, której mieszkańcy trudnili się pozyskiwaniem bursztynu i gdzie znajduje się tzw. Góra Czarownic - miejsce pogańskiego kultu dawnych ludów bałtyckich, Połąga - dawna własność rodu Tyszkiewiczów, obecnie kurort słynący z Muzeum Bursztynu i dziewiętnastowiecznego Ogrodu Botanicznego, a także Pervalka oraz Preila - spokojne osady rybackie, pozwalające turystom odetchnąć po trudach zwiedzania Mierzei.

WYSPA GOTLAND

gott

  Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.

 
 

mury obronne visby kościół świętej katarzyny Visby

3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI                     RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY

 

grota lummelunda

 

 

Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.

 

 

wioska wikingów visby

 

 

 

 

Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.

Ryga

 

 

Ryga posiada status największego miasta na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Stolica Łotwy  jest usytuowana nie tylko nageograficznym, ale także kulturowym skrzyżowaniu, a to wszystko za sprawą znajdujących się tutaj licznych cudów zarówno historycznych jak i architektonicznych, które zostały wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Odwiedzający zarówno ze wschodu jak i zachodu mogą znaleźć tutaj wypoczynek, rozrywkę i niezapomniane wrażenia. Nic więc w tym dziwnego, że Ryga została ogłoszona Europejską Stolicą Kultury na rok 2014.

 

 

Wieża telewizyjna w Rydze, najwyższa wieża w Uni Europejskiej. Całkowita wysokość wieży wynosi 368m, wieża Eiffla w Paryżu ma wysokość 324m a w Polsce największa wieża (157 m) zlokalizowana jest na Łysej Górze. Wieża telewizyjna w Rydze znajduje się na wyspie Zakusala. Punkt widokowy znajduję się na wysokości 97m z którego można obejrzeć cała panoramę Rygi i okolic – zatoką bałtycką, elektrownią Ryską (Rigas HES) i Jurmala.

 

 

 

 

Baszta prochowa („Pulvertornis”)  pochodzi z 1330 r., jedyna baszta z wszystkich baszt murów obronnych Rygi, która zachowała się do naszych dni. Wysokość baszty – 25,5m, grubość ścian – 3m.

 

 

 

 

 

 

Kościół św. Piotra w Rydze jest jednym z największych zabytków architektury starej Rygi. W kronikach pojawia się o nim wzmianka już  w 1209. Był to najważniejszy kościół w średniowiecznej Rydze. Znajdowała się przy nim jedna ze starszych szkół w mieście. Wieża ma wysokość 123m.

     

Zamek w Rydze został zbudowany w 1330 roku poza murami miejskimi w pobliżu wcześniej istniejącego szpitala św.Ducha, po tym gdy mieszczanie zburzyli poprzedni zamek krzyżacki stojący w centrum starego miasta. W dniu 5 marca 1562 roku Gotard Kettler na zamku złożył hołd przedstawicielowi króla Polski. Zamek do 1621 był rezydencją namiestnika króla Polski i obsadzony był przez polską załogę wojskową. W 1582 roku na zamku rezydował król Stefan Batory.  Na dzień dzisiejszy zamek jest rezydencją prezydenta Łotwy.

 

 

Pomnik Wolności.  Znajduje się w samym centrum Rygi, został wzniesiony ze środków ofiarowanych przez naród w okresie pierwszego niepodległego państwa łotewskiego (1918 -1940), stał się dla narodu łotewskiego świadectwem miłości do ojczyzny, przejawem tęsknoty za wolnością. Pomnik Wolności wzrusza i uczula każdego, ponieważ zawiera on oddźwięk wielonarodowy, a dla Łotysza jest to święte miejsce przejawu siły ducha narodu, miejsce – zgromadzenia w czasie najważniejszych wydarzeń państwa łotewskiego. Tradycją stało się składanie wiązek kwiatów pod Pomnikiem Wolności przez absolwentów, młode pary ślubne – jest to święte miejsce, o którym Łotysz powiada, że tutaj kamień przemawia. 

 

Ventspils



Ventspils miasto-port na Łotwie,położone nad Morzem Bałtyckim, u ujścia rzeki Venty. Charakteryzuje je duży niezamarzający port przeładunkowy (głównie paliwa i surowce mineralne z Rosji) oraz pasażerski. W Windawie warto zobaczyć zamek kawalerów mieczowych z końca XIII wieku z bezcennymi malowidłami ściennymi. Obecnie mieści się tam muzeum historii miasta. Stare miasto ma charakter zabudowy niskiej, w większości drewnianej. Typowo miejski charakter posiada ulica Tirgus. W parku Jūrmala znajduje się otwarte muzeum kotwic oraz kursuje kolejka wąskotorowa. Warta zobaczenia jest również promenada Ostgals oraz skansen. Plaża w Ventspils posiada od 1999 Błękitną Flagę. Dla zwiedzających udostępnione jest południowe molo przy wejściu do portu. Ok. 13 km na północ od miasta znajdują się 32 metrowe astronomiczne radary VIRAC (Ventspils Starptautiskais Radioastronomijas Centrs), zamontowane tam w okresie sowieckim. Do 1994 istnienie tych instalacji było trzymane w ścisłej tajemnicy.

KŁAJPEDA

 

Kłajpeda to główny port Litwy. Miasto leży nad Bałtykiem w części kraju zwanej Małą Litwą, która obejmuje zachodnie wybrzeże od ujścia Niemna do granicy z Łotwą. Jest to region ciekawy ze względu na różnorodność wpływów kultórowych i bogatą historię. Przez centrum miasta przepływa rzeka Dane. Pozostałe miejscowości Mierzei Kurońskiej są przede wszystkim atrakcyjne jako kurorty nadmorskie. Zalicza się do nich: Juodkrante - najstarszą osadę, której mieszkańcy trudnili się pozyskiwaniem bursztynu i gdzie znajduje się tzw. Góra Czarownic - miejsce pogańskiego kultu dawnych ludów bałtyckich, Połąga - dawna własność rodu Tyszkiewiczów, obecnie kurort słynący z Muzeum Bursztynu i dziewiętnastowiecznego Ogrodu Botanicznego, a także Pervalka oraz Preila - spokojne osady rybackie, pozwalające turystom odetchnąć po trudach zwiedzania Mierzei.

WYSPA GOTLAND

  Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.

 
 

3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI                     RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY

 

 

 

Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.

 

 


 

 

 

 

Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:

sun_gif_1024 Dzień 23 stopnie C

moon Noc 18 stopni C

swimming-clip-art-15 Woda 18 stopni C

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:

Dzień 23 stopnie C

Noc 18 stopni C

Woda 18 stopni C

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

Cena:   1350 PLN   / 13 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.



Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.

Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 100-170

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-170 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-170 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.



Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.

rejs
rejs

Transport: własny

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku " ul. Łęczycka ".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a

 

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku " ul. Łęczycka ".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a

 



Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?

Aby zarezerwować miejsce na jachcie/katamaranie należy dokonać zgłoszenia za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów z pomocą naszego biura pod numerem telefonu  +48 535-001-345. Wszystkie informacje dotyczące rejsu(umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po zgłoszeniu. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji telefonicznej i e-mailowej.
WAŻNE!
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny