REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA7
Mark Twain
REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA7
DWA FIORDY LIMFJORD I OSLOFJORD , DWIE CIEŚNINY KATTEGAT i SKAGERRAK
Tym razem wyruszymy na podbój wód Skandynawii. Rejs rozpoczniemy w Danii, skąd żeglować będziemy majestatycznym Limfjordem - o zmieniającym się bezustannie krajobrazie, a w którym woda i ląd przenikają się wzajemnie. Fiord ten oddziela półwysep Jutlandzki i drugą największą wyspę Danii, Vendsyssel. Żeglując na północ natrafimy na miejsce gdzie spotykają się Morze Bałtyckie i Północne. To niesamowite zjawisko obrazujące naturalną granicę dwóch mórz i dwóch cieśnin, powodowane różną gęstością wody. Po drodze zatrzymamy się w Goteborgu, miasta z licznymi kanałami, posiadającego również największą sieć tramwajową w Szwecji. Na chętnych czeka masa muzeów, między innymi muzeum szwedzkiej marki Volvo. Ale to dopiero przedsmak tego co na nas czeka na północ od Goteborga. Nasz dzielny, wyprawowy jacht Śniadecki J-80, poniesie nas wzdłuż 100 kilometrowego malowniczego Oslofjordu do stolicy Norwegii. Po drodze mijać będziemy liczne wysepki, każda ze swą odrębną historią przyciąga tu co roku licznych turystów chcących zrelaksować się z dala od wielkomiejskiego zgiełku. Żeglując po krainie Trolli, zawitamy w miejsca dzikie i nieskażone cywilizacją. Będziemy mieć szansę spróbowania wyśmienitego steka z renifera o delikatnym mięsie, jak również nie obce będą nam dni pod znakiem dorsza własnoręcznie złowionego prosto z pokładu. Sama stolica otoczona wzgórzami i górami wspaniale łączy miejskie życie ze swobodnym dostępem do natury. Dla lubiących zwiedzanie polecamy muzeum łodzi wikingów z IX wieku oraz park 212 rzeźb Vigelanda. W drodze powrotnej do Danii popłyniemy wzdłuż południowego wybrzeża Norwegii, gdzie zobaczymy latarnię morską Lindesnes znajdującą się najdalej na południe wysuniętym krańcu kontynentalnej Norwegii dokładnie 2518 kilometrów od Przylądka Północnego, a położoną w pięknym otoczeniu, którego spokój zakłócają częste burze i fale morskie. Ta część żeglarskiego akwenu nie może być przez Ciebie pominięta. Nie zwlekaj, pakuj worek żeglarski i ruszaj z nami w rejs do Skandynawii.
DWA FIORDY LIMFJORD I OSLOFJORD , DWIE CIEŚNINY KATTEGAT i SKAGERRAK
Tym razem wyruszymy na podbój wód Skandynawii. Rejs rozpoczniemy w Danii, skąd żeglować będziemy majestatycznym Limfjordem - o zmieniającym się bezustannie krajobrazie, a w którym woda i ląd przenikają się wzajemnie. Fiord ten oddziela półwysep Jutlandzki i drugą największą wyspę Danii, Vendsyssel. Żeglując na północ natrafimy na miejsce gdzie spotykają się Morze Bałtyckie i Północne. To niesamowite zjawisko obrazujące naturalną granicę dwóch mórz i dwóch cieśnin, powodowane różną gęstością wody. Po drodze zatrzymamy się w Goteborgu, miasta z licznymi kanałami, posiadającego również największą sieć tramwajową w Szwecji. Na chętnych czeka masa muzeów, między innymi muzeum szwedzkiej marki Volvo. Ale to dopiero przedsmak tego co na nas czeka na północ od Goteborga. Nasz dzielny, wyprawowy jacht Śniadecki J-80, poniesie nas wzdłuż 100 kilometrowego malowniczego Oslofjordu do stolicy Norwegii. Po drodze mijać będziemy liczne wysepki, każda ze swą odrębną historią przyciąga tu co roku licznych turystów chcących zrelaksować się z dala od wielkomiejskiego zgiełku. Żeglując po krainie Trolli, zawitamy w miejsca dzikie i nieskażone cywilizacją. Będziemy mieć szansę spróbowania wyśmienitego steka z renifera o delikatnym mięsie, jak również nie obce będą nam dni pod znakiem dorsza własnoręcznie złowionego prosto z pokładu. Sama stolica otoczona wzgórzami i górami wspaniale łączy miejskie życie ze swobodnym dostępem do natury. Dla lubiących zwiedzanie polecamy muzeum łodzi wikingów z IX wieku oraz park 212 rzeźb Vigelanda. W drodze powrotnej do Danii popłyniemy wzdłuż południowego wybrzeża Norwegii, gdzie zobaczymy latarnię morską Lindesnes znajdującą się najdalej na południe wysuniętym krańcu kontynentalnej Norwegii dokładnie 2518 kilometrów od Przylądka Północnego, a położoną w pięknym otoczeniu, którego spokój zakłócają częste burze i fale morskie. Ta część żeglarskiego akwenu nie może być przez Ciebie pominięta. Nie zwlekaj, pakuj worek żeglarski i ruszaj z nami w rejs do Skandynawii.
s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)
Jacht: J-80 - s/y Śniadecki
Długość: 13.80 m
Szerokość: 3.51 m
Zanurzenie: 1.92 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Sygnał rozpoznawczy: SPG 2073
Galeria
Wyposażenie jachtu
POKŁAD Komplet żagli: -Grot -Genua -Bezan -Fok marszowy -Fok sztormowy -Spinaker -Trajsel Kotwica CQR, łańcuch i lina Kotwica Danfortha, łańcuch i lina Odbijacze Liny cumownicze Bosak Zapasowe karnistry |
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE Mapy morskie-papierowe Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP Locja Spisy świateł Echosonda Log Wiatromierz RAYMARINE AIS
|
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA Rakiety |
KABINY Koce Oświetlenie toaleta z umywalką |
KAMBUZ Kuchenka gazowa Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki) Zapasowa butla gazowa Zlewozmywak |
INNE Lornetka z kompasem Radioodtwarzacz CD Baterie słoneczne Kompas ręczny Wiatromierz ręczny |
s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)
Jacht: J-80 - s/y Śniadecki
Długość: 13.80 m
Szerokość: 3.51 m
Zanurzenie: 1.92 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Sygnał rozpoznawczy: SPG 2073
Galeria
Wyposażenie jachtu
POKŁAD Komplet żagli: -Grot -Genua -Bezan -Fok marszowy -Fok sztormowy -Spinaker -Trajsel Kotwica CQR, łańcuch i lina Kotwica Danfortha, łańcuch i lina Odbijacze Liny cumownicze Bosak Zapasowe karnistry |
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE Mapy morskie-papierowe Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP Locja Spisy świateł Echosonda Log Wiatromierz RAYMARINE AIS
|
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA Rakiety |
KABINY Koce Oświetlenie toaleta z umywalką |
KAMBUZ Kuchenka gazowa Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki) Zapasowa butla gazowa Zlewozmywak |
INNE Lornetka z kompasem Radioodtwarzacz CD Baterie słoneczne Kompas ręczny Wiatromierz ręczny |
KAPITAN:
Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)
ZAUFALI NAM/OPINIE
KAPITAN:
Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)
ZAUFALI NAM/OPINIE
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie
i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:
Aalborg
Goteborg - Oslofjord - Oslo - Kristiansand - Thyboron - Limfjord
Aalborg
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie
i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:
Aalborg
Goteborg - Oslofjord - Oslo - Kristiansand - Thyboron - Limfjord
Aalborg
GOTEBORG
Goteborg to drugie co do wielkości miasto Szwecji, położone jest w południowo - zachodniej części kraju, na wybrzeżu, w pobliżu ujścia rzeki Gota. Miasto na przestrzeni czasów zostało zniszczone przez pięć ogromnych pożarów, do dziś zachowało się niewiele z dawnej zabudowy. Najważniejszym punktem Goteborga jest dzielnica portowa. Tutejszy port morski jest największym w całej Skandynawii, obsługuje ponad 11 tys. statków rocznie. Miasto przyciąga turystów licznymi bulwarami, kawiarniami i restauracjami, jest też ciekawym środkiem kulturalnym i centrum sportowym Szwecji. Na uwagę zasługuje też Kanał Gotajski czyli śródlądowe połączenie ze Sztokholmem wodami jeziora Wetter i Wener. Naprawdę warto odwiedzić to miasto, ponieważ jest nie tylko piękne ale też bardzo ciekawe. Można spędzać w nim czas na różne sposoby i na pewno każdy znajdzie coś interesującego specjalnie dla siebie. Jako ciekawostkę można przytoczyć, że jedno z muzeów to muzeum Volvo… Koncern ten ma bowiem swoją siedzibę właśnie w tym mieście.
Wielbiciele opowieści o Wikingach powinni koniecznie odwiedzić Muzeum Morskie Maritiman w Goteborgu. Można tam dowiedzieć się jak rozwijało się żeglarstwo w Szwecji od czasów aż tak dawnych po współczesne. Ponadto jest to największe muzeum statków na świecie, na zwiedzających czeka wiele atrakcji, można tu zobaczyć między innymi okręt podwodny, niszczyciela i latarniowca.
Nya Alvsborgs Fastning - XVII-wieczna twierdza wybudowana u ujścia rzeki Gota do XVII wieku broniła miasta przed atakami Duńczyków. W XIV w. mieściło się w niej więzienie. Dziś odbywają się w twierdzy spotkania i bankiety, w kaplicy udzielane są śluby.
OSLO
Oslo jest największym, obok Bergen, ośrodkiem kulturalnym i przemysłowym Norwegii, w porównaniu do innych stolic europejskich charakteryzuje się jednak uroczą mało miasteczkową atmosferą i bliskością dzikiej przyrody. W bezpośrednim sąsiedztwie stolicy, a w niektórych przypadkach nawet w jej granicach, rozciągają się liczne parki krajobrazowe, rezerwaty naturalne, tereny wspinaczkowe i narciarskie. Oslo, jak cała Norwegia, łączy nowoczesność z zamiłowaniem i szacunkiem do natury.
Park rzeźb Vigelanda to obowiązkowy punkt na trasie zwiedzania Oslo. Sławny park wypełniają 212 rzeźby z brązu i granitu. Park Vigelanda (Vigelandsparken), znany także jako Frognerparken, jest jednym z najbardziej popularnych miejsc spacerów mieszkańców Oslo. Latem można tu spotkać setki Norwegów urządzających piknik, grillowanie lub zabawy pomiędzy sławnymi rzeźbami. Również zimą mieszkańcy stolicy bardzo często odwiedzają ten park.
Jedną z najbardziej popularnych rzeźb jest Monolit. Ponad czternastometrowa kolumna została wyrzeźbiona zjednej bryły kamienia. Mieści się na niej 121 postaci ludzkich.
KRISTIANSAND
Kristiansand jest malowniczo położoną na południowym wybrzeżu Norwegii i od dawna dobrze strzeżoną tajemnicą wśród Norwegów. Morze i okoliczne fiordy są idealne dla rekreacji, takich jak wędkarstwo i żeglarstwo, a pobliskie góry są idealnym miejscem do uprawiania narciarstwa i turystyki pieszej. W mieście znajdziesz bogaty wybór kawiarni, restauracji, galerii sztuki i muzeów. Większość Norwegów kojarzy Kristiansand i południowe wybrzeże Norwegii z maleńkimi skalistymi wyspami i malowniczymi na biało malowanymi domami, a to wszystko usmiejscowione na tle zielonych lasów, jezior oraz gór.
Zobacz drugą co do wielkości na świecie armatę w Muzeum Cannon w Kristiansand.
Latarnia morska w Lindesnes
Zbudowana w 1655 roku, jest najstarszą norweską latarnią. Znajduje się na najdalej na południe wysuniętym krańcu kontynentalnej Norwegii – 2518 kilometrów od Przylądka Północnego. Początki jej funkcjonowania datuje się na rok 1656, a inicjatorem budowy był ówczesny król duńsko-norweski Fryderyk III. Obecna żeliwna wieża latarni pochodzi z roku 1915. Latarnia funkcjonuje po dzień dzisiejszy, jako część większego kompleksu – w skład którego wchodzi m.in. muzeum, kawiarnia oraz sklep z pamiątkami. W pobliżu latarni można zobaczyć pozostałości niemieckich fortyfikacji z czasów II wojny światowej lub wybrać się na spacer oznakowanymi szlakami.
LIMFJORD
Limfjord to wąska cieśnina oddzielająca Półwysep Jutlandzki od Vendsyssel (od 1825 nie istnieje naturalne połączenie między nimi i Vendsyssel traktowany jest jako wyspa). Limfjord łączy Morze Północne z cieśniną Kattegat. Limfjord jest cieśniną stosunkowo płytką, szerszą na wschodzie, węższą na zachodzie. W cieśninie znajdują się wyspy Morsø Livø, Fur, Jegindø i Egholm.
GOTEBORG
Goteborg to drugie co do wielkości miasto Szwecji, położone jest w południowo - zachodniej części kraju, na wybrzeżu, w pobliżu ujścia rzeki Gota. Miasto na przestrzeni czasów zostało zniszczone przez pięć ogromnych pożarów, do dziś zachowało się niewiele z dawnej zabudowy. Najważniejszym punktem Goteborga jest dzielnica portowa. Tutejszy port morski jest największym w całej Skandynawii, obsługuje ponad 11 tys. statków rocznie. Miasto przyciąga turystów licznymi bulwarami, kawiarniami i restauracjami, jest też ciekawym środkiem kulturalnym i centrum sportowym Szwecji. Na uwagę zasługuje też Kanał Gotajski czyli śródlądowe połączenie ze Sztokholmem wodami jeziora Wetter i Wener. Naprawdę warto odwiedzić to miasto, ponieważ jest nie tylko piękne ale też bardzo ciekawe. Można spędzać w nim czas na różne sposoby i na pewno każdy znajdzie coś interesującego specjalnie dla siebie. Jako ciekawostkę można przytoczyć, że jedno z muzeów to muzeum Volvo… Koncern ten ma bowiem swoją siedzibę właśnie w tym mieście.
Wielbiciele opowieści o Wikingach powinni koniecznie odwiedzić Muzeum Morskie Maritiman w Goteborgu. Można tam dowiedzieć się jak rozwijało się żeglarstwo w Szwecji od czasów aż tak dawnych po współczesne. Ponadto jest to największe muzeum statków na świecie, na zwiedzających czeka wiele atrakcji, można tu zobaczyć między innymi okręt podwodny, niszczyciela i latarniowca.
Nya Alvsborgs Fastning - XVII-wieczna twierdza wybudowana u ujścia rzeki Gota do XVII wieku broniła miasta przed atakami Duńczyków. W XIV w. mieściło się w niej więzienie. Dziś odbywają się w twierdzy spotkania i bankiety, w kaplicy udzielane są śluby.
OSLO
Oslo jest największym, obok Bergen, ośrodkiem kulturalnym i przemysłowym Norwegii, w porównaniu do innych stolic europejskich charakteryzuje się jednak uroczą mało miasteczkową atmosferą i bliskością dzikiej przyrody. W bezpośrednim sąsiedztwie stolicy, a w niektórych przypadkach nawet w jej granicach, rozciągają się liczne parki krajobrazowe, rezerwaty naturalne, tereny wspinaczkowe i narciarskie. Oslo, jak cała Norwegia, łączy nowoczesność z zamiłowaniem i szacunkiem do natury.
Park rzeźb Vigelanda to obowiązkowy punkt na trasie zwiedzania Oslo. Sławny park wypełniają 212 rzeźby z brązu i granitu. Park Vigelanda (Vigelandsparken), znany także jako Frognerparken, jest jednym z najbardziej popularnych miejsc spacerów mieszkańców Oslo. Latem można tu spotkać setki Norwegów urządzających piknik, grillowanie lub zabawy pomiędzy sławnymi rzeźbami. Również zimą mieszkańcy stolicy bardzo często odwiedzają ten park.
Jedną z najbardziej popularnych rzeźb jest Monolit. Ponad czternastometrowa kolumna została wyrzeźbiona zjednej bryły kamienia. Mieści się na niej 121 postaci ludzkich.
KRISTIANSAND
Kristiansand jest malowniczo położoną na południowym wybrzeżu Norwegii i od dawna dobrze strzeżoną tajemnicą wśród Norwegów. Morze i okoliczne fiordy są idealne dla rekreacji, takich jak wędkarstwo i żeglarstwo, a pobliskie góry są idealnym miejscem do uprawiania narciarstwa i turystyki pieszej. W mieście znajdziesz bogaty wybór kawiarni, restauracji, galerii sztuki i muzeów. Większość Norwegów kojarzy Kristiansand i południowe wybrzeże Norwegii z maleńkimi skalistymi wyspami i malowniczymi na biało malowanymi domami, a to wszystko usmiejscowione na tle zielonych lasów, jezior oraz gór.
Zobacz drugą co do wielkości na świecie armatę w Muzeum Cannon w Kristiansand.
Latarnia morska w Lindesnes
Zbudowana w 1655 roku, jest najstarszą norweską latarnią. Znajduje się na najdalej na południe wysuniętym krańcu kontynentalnej Norwegii – 2518 kilometrów od Przylądka Północnego. Początki jej funkcjonowania datuje się na rok 1656, a inicjatorem budowy był ówczesny król duńsko-norweski Fryderyk III. Obecna żeliwna wieża latarni pochodzi z roku 1915. Latarnia funkcjonuje po dzień dzisiejszy, jako część większego kompleksu – w skład którego wchodzi m.in. muzeum, kawiarnia oraz sklep z pamiątkami. W pobliżu latarni można zobaczyć pozostałości niemieckich fortyfikacji z czasów II wojny światowej lub wybrać się na spacer oznakowanymi szlakami.
LIMFJORD
Limfjord to wąska cieśnina oddzielająca Półwysep Jutlandzki od Vendsyssel (od 1825 nie istnieje naturalne połączenie między nimi i Vendsyssel traktowany jest jako wyspa). Limfjord łączy Morze Północne z cieśniną Kattegat. Limfjord jest cieśniną stosunkowo płytką, szerszą na wschodzie, węższą na zachodzie. W cieśninie znajdują się wyspy Morsø Livø, Fur, Jegindø i Egholm.
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:
Dzień 23 stopnie C
Noc 18 stopni C
Woda 18 stopni C
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
- - polar
- - bluza
- - czapka
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - przybory do higieny osobistej
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:
Dzień 23 stopnie C
Noc 18 stopni C
Woda 18 stopni C
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
- - polar
- - bluza
- - czapka
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - przybory do higieny osobistej
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Cena: 1290 PLN / 11 dni
Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.
Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.
Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.
Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 100-140
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-140 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-140 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga
Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.
Transport: mikrobus
TRANSPORT DO/Z MIEJSCA ZAOKRĘTOWANIA
Organizujemy wspólny dojazd i powrót mikrobusem.
Trasa Szczecin-Aalborg-Szczecin.
Więcej informacji udzielamy e-mailowo lub telefonicznie.
TRANSPORT DO/Z MIEJSCA ZAOKRĘTOWANIA
Organizujemy wspólny dojazd i powrót mikrobusem.
Trasa Szczecin-Aalborg-Szczecin.
Więcej informacji udzielamy e-mailowo lub telefonicznie.
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !
Formularz rezerwacyjny