Masz pytania, wątpliwości,
chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń!
tel.: +48 535 001 345


REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA6

"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Mark Twain

REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA6

bornholm_sassnitz_rejs_morski

Rejsy po naszym Bałtyku to niesamowita przygoda dla poszukujących wrażeń. To tutaj doznać możemy wspaniałych przeżyć i niezapomnianych wrażeń na dzielnych jachtach, w niesamowitej bałtyckiej scenerii. Odwiedzimy porty Szwecji, Danii lub Litwy i Łotwy, a może polskie porty położone na zachód od Zatoki Gdańskiej? Morze Bałtyckie posiada ogromny magnetyzm, czar, urok, którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał. Odwiedź z nami Alinge, Swaneke na przepięknej wyspie Bornholm leżącą najbliżej naszego wybrzeża, Kłajpede lub Lepaję na wschodzie lub Gotlandie i Olandie na północy.

Proponujemy rejsy na przepiękną wyspę Bornholm, leżącą najbliżej naszego wybrzeża. Jest ona bardzo urzekająca, a zwiedzając liczne miasteczka i podziwiając piękno tamtejszej przyrody, obcując z mieszkańcami, którzy są bardzo życzliwi i mili, można znakomicie wypocząć i zrelaksować się...W trakcie rejsu podnosimy na wyższy poziom nasze doświadczenie, które zaowocuje uzyskaniem kolejnych stopni żeglarskich. Rejsy dają nam możliwość uzupełnienia wymaganych przez PZŻ godzin stażowych. Następnym miejscem godnym uwagi jest Gotlandia. Wyspa leżąca u wybrzeży Szwecji. Skalne urwiska, wysokie klify rzeźbione przez naturę zachwycają swą surowością. Atrakcyjny kompleks jaskiń i grot skalnych, rezerwat ptaków pingwinowatych na wysepce Karlso wart jest również obejrzenia. W założeniach naszych są oczywiście rejsy obejmujące praktycznie cały obszar Bałtyku, nie pomijając żadnego ciekawego miejsca, jak choćby Olandia, Alandia, szkierowe wybrzeża skandynawskie, czy też równie interesujące porty Litwy, Łotwy, delta rzeki Niemna. Podczas całego rejsu zwiedzicie miejsca o których tylko słyszeliście z opowieści kolegów żeglarzy. Dla niektórych rejs może być doskonaleniem wiedzy praktycznej o żeglarstwie, a dla innych słodkim lenistwem. A w ciągu tych kilku dni... cały Bałtyk przed Nami !

Rejsy po naszym Bałtyku to niesamowita przygoda dla poszukujących wrażeń. To tutaj doznać możemy wspaniałych przeżyć i niezapomnianych wrażeń na dzielnych jachtach, w niesamowitej bałtyckiej scenerii. Odwiedzimy porty Szwecji, Danii lub Litwy i Łotwy, a może polskie porty położone na zachód od Zatoki Gdańskiej? Morze Bałtyckie posiada ogromny magnetyzm, czar, urok, którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał. Odwiedź z nami Alinge, Swaneke na przepięknej wyspie Bornholm leżącą najbliżej naszego wybrzeża, Kłajpede lub Lepaję na wschodzie lub Gotlandie i Olandie na północy.

Proponujemy rejsy na przepiękną wyspę Bornholm, leżącą najbliżej naszego wybrzeża. Jest ona bardzo urzekająca, a zwiedzając liczne miasteczka i podziwiając piękno tamtejszej przyrody, obcując z mieszkańcami, którzy są bardzo życzliwi i mili, można znakomicie wypocząć i zrelaksować się...W trakcie rejsu podnosimy na wyższy poziom nasze doświadczenie, które zaowocuje uzyskaniem kolejnych stopni żeglarskich. Rejsy dają nam możliwość uzupełnienia wymaganych przez PZŻ godzin stażowych. Następnym miejscem godnym uwagi jest Gotlandia. Wyspa leżąca u wybrzeży Szwecji. Skalne urwiska, wysokie klify rzeźbione przez naturę zachwycają swą surowością. Atrakcyjny kompleks jaskiń i grot skalnych, rezerwat ptaków pingwinowatych na wysepce Karlso wart jest również obejrzenia. W założeniach naszych są oczywiście rejsy obejmujące praktycznie cały obszar Bałtyku, nie pomijając żadnego ciekawego miejsca, jak choćby Olandia, Alandia, szkierowe wybrzeża skandynawskie, czy też równie interesujące porty Litwy, Łotwy, delta rzeki Niemna. Podczas całego rejsu zwiedzicie miejsca o których tylko słyszeliście z opowieści kolegów żeglarzy. Dla niektórych rejs może być doskonaleniem wiedzy praktycznej o żeglarstwie, a dla innych słodkim lenistwem. A w ciągu tych kilku dni... cały Bałtyk przed Nami !

Symbol BA6
Termin Niedziela 2014-09-28  -  Niedziela 2014-10-05
Ilość dni 8 dni
Trasa

WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK 2014

8 DNI BAŁTYCKIEJ PRZYGODY

pt. "Gdzie wiatr poniesie"

Trasa 1: Gdańsk - Christianso - Bornholm - Ystad - Karlskrona- Gdańsk

Trasa 2: Gdańsk - Kłajpeda- Judokrante - Nida - Liepaja - Ventspils - Gdańsk

Trasa 3: Gdańsk - Kalmar - w-pa Oland - w-pa Gotland - Gdańsk

Jacht J-80 - s/y Śniadecki
Kapitan kpt. Konrad Wierzbicki
Rodzaj rejsu stażowo - szkoleniowy
Szkolenie podstawowe + doskonalące umiejętności morskie
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 50-100 godzin
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport dojazd własny
Cena 890 PLN plus 320 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

sniadecki1

s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)

sniadecki_przekroj

 

 

 

Jacht: J-80 - s/y Śniadecki

 

Długość: 13.80 m

 

Szerokość: 3.51 m

 

Zanurzenie: 1.92 m

 

Powierzchnia żagli: 80 m2

 

Sygnał rozpoznawczy:  SPG 2073

 

 

 



Galeria

Wyposażenie jachtu

 

POKŁAD 

Komplet żagli:
-Grot
-Genua
-Bezan
-Fok marszowy
-Fok sztormowy
-Spinaker
-Trajsel
Kotwica CQR, łańcuch i lina
Kotwica Danfortha, łańcuch i lina
Odbijacze
Liny cumownicze
Bosak
Zapasowe karnistry
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

Mapy morskie-papierowe
Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP
Locja
Spisy świateł
Echosonda

Log

Wiatromierz RAYMARINE
Radar RAYMARINE
Przybory nawigacyjne
Busola
Barometr
UKF-ka RAYMARINE
Navtex

 AIS

 

 

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA

Tratwa ratunkowa na 10 osób
Kamizelki ratunkowe
Kamizelki pneumatyczne z szelkami bezpieczeństwa

Rakiety
Sygnały dymne
Flary ręczne
Róg mgłowy
Gaśnice
Apteczka
Flagi sygnalizacyjne QNC
Koło ratunkowe z pławką świetlną

KABINY

Koce
Oświetlenie
toaleta z umywalką
KAMBUZ

Kuchenka gazowa
Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki)
Zapasowa butla gazowa
Zlewozmywak
INNE

Lornetka z kompasem
Radioodtwarzacz CD
Baterie słoneczne
Kompas ręczny
Wiatromierz ręczny

s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)

 

 

 

Jacht: J-80 - s/y Śniadecki

 

Długość: 13.80 m

 

Szerokość: 3.51 m

 

Zanurzenie: 1.92 m

 

Powierzchnia żagli: 80 m2

 

Sygnał rozpoznawczy:  SPG 2073

 

 

 



Galeria

Wyposażenie jachtu

 

POKŁAD 

Komplet żagli:
-Grot
-Genua
-Bezan
-Fok marszowy
-Fok sztormowy
-Spinaker
-Trajsel
Kotwica CQR, łańcuch i lina
Kotwica Danfortha, łańcuch i lina
Odbijacze
Liny cumownicze
Bosak
Zapasowe karnistry
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

Mapy morskie-papierowe
Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP
Locja
Spisy świateł
Echosonda

Log

Wiatromierz RAYMARINE
Radar RAYMARINE
Przybory nawigacyjne
Busola
Barometr
UKF-ka RAYMARINE
Navtex

 AIS

 

 

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA

Tratwa ratunkowa na 10 osób
Kamizelki ratunkowe
Kamizelki pneumatyczne z szelkami bezpieczeństwa

Rakiety
Sygnały dymne
Flary ręczne
Róg mgłowy
Gaśnice
Apteczka
Flagi sygnalizacyjne QNC
Koło ratunkowe z pławką świetlną

KABINY

Koce
Oświetlenie
toaleta z umywalką
KAMBUZ

Kuchenka gazowa
Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki)
Zapasowa butla gazowa
Zlewozmywak
INNE

Lornetka z kompasem
Radioodtwarzacz CD
Baterie słoneczne
Kompas ręczny
Wiatromierz ręczny

konradw_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 
opinie_sailpol_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 

 Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest 

ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

 

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować

trasę rejsu do Waszych chęci. 

 

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych

dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie 

dla Waszego rejsu.

Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a 

na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona 

przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

 
PROPONOWANE TRASY TEGO REJSU

trasa_zachodnia_batyk_400





TRASA ZACHODNIA:
  1. Gdańsk - Górki Zachodnie
  2. Christianso
  3. Bornholm
  4. Ystad
  5. Karlskrona
  6. Hel
  7. Gdańsk-Górki Zachodnie
trasa_wschodnia_batyk_400
 
 
 
 
 
















TRASA WSCHODNIA:
  1. Gdańsk - Górki Zachodnie
  2. Hel
  3. Kłajpeda
  4. Judokrante
  5. Nida
  6. Liepaja
  7. Ventspils
  8. Gdańsk-Górki Zachodnie
trasa_pnocna_batyk_400



















TRASA PÓŁNOCNA
  1. Gdańsk - Górki Zachodnie
  2. Kalmar
  3. Borgholm
  4. Visby
  5. Wysepka Karslo
  6. Hel
  7. Gdańsk-Górki Zachodnie

 Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest 

ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

 

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować

trasę rejsu do Waszych chęci. 

 

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych

dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie 

dla Waszego rejsu.

Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a 

na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona 

przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

 
PROPONOWANE TRASY TEGO REJSU






TRASA ZACHODNIA:
  1. Gdańsk - Górki Zachodnie
  2. Christianso
  3. Bornholm
  4. Ystad
  5. Karlskrona
  6. Hel
  7. Gdańsk-Górki Zachodnie
 
 
 
 
 
















TRASA WSCHODNIA:
  1. Gdańsk - Górki Zachodnie
  2. Hel
  3. Kłajpeda
  4. Judokrante
  5. Nida
  6. Liepaja
  7. Ventspils
  8. Gdańsk-Górki Zachodnie



















TRASA PÓŁNOCNA
  1. Gdańsk - Górki Zachodnie
  2. Kalmar
  3. Borgholm
  4. Visby
  5. Wysepka Karslo
  6. Hel
  7. Gdańsk-Górki Zachodnie



WYSPA BORNHOLM

bornholm-wyspa-idylla 

Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

bornholm-atrakcje-rejs                                             

 bornholm_hammershus

 

 ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE

WYSPA OLAND

oland-wyspa- 

Olandia jest wyspą na którą wjeżdża się przez do niedawna najdłuższy most w Europie (ponad 6 km długości). Sama wyspa jest bardzo płaska, bo najwyższe wzniesienie to zaledwie 56 metrów i wąska. Wszędzie pełno wiatraków, kręgów magicznych, kamieni runicznych. Na południowym końcu wyspy, położona w rezerwacie przyrody Ottenby, stoi latarnia morska Lange Jan. Z jej galeri rozciąga się wspaniały widok zarówno na Bałtyk jak i na płaskie połacie wyspy, głównie rezerwat ptaków.

borgholm-zamek-

 

Zamek Borgholm w czasach swej świetności był potężną budowlą - jeden z najważniejszych zamków Królestwa. Jego historia sięga XII wieku. Wielokrotnie trawiony przez pożary po których obecnie pozostały już tylko ogromne, ale dobrze zachowane ruiny. Wewnątrz urządzane są wystawy szwedzkich i zagranicznych artystów.

eketorp-oland

Eketorp jest to jedna z najbardziej znanych budowli na Olandii. Pierwsi mieszkańcy pojawili się tutaj już około 300 lat przed naszą erą. Od IV wieku n.e. był to gród otoczony wysokim murem. Wielokrotnie podupadał, ale odradzał się i jeszcze bardziej rozbudowywał. Obecnie można zwiedzać mieszczący się wewnątrz budowli skansen, na który składają się rekonstrukcje chat z 3 głównych okresów rozwoju w których prezentowane są narzędzia pracy, broń itp. W szczycie sezonu organizowane są również pokazy np. wytopu żelaza, pieczenia chleba i inne prezentujące pracę dawnych mieszkańców tego grodu.

KŁAJPEDA

rejs_litwa_sailpol_2

 

Kłajpeda to główny port Litwy. Miasto leży nad Bałtykiem w części kraju zwanej Małą Litwą, która obejmuje zachodnie wybrzeże od ujścia Niemna do granicy z Łotwą. Jest to region ciekawy ze względu na różnorodność wpływów kultórowych i bogatą historię. Przez centrum miasta przepływa rzeka Dane. Pozostałe miejscowości Mierzei Kurońskiej są przede wszystkim atrakcyjne jako kurorty nadmorskie. Zalicza się do nich: Juodkrante - najstarszą osadę, której mieszkańcy trudnili się pozyskiwaniem bursztynu i gdzie znajduje się tzw. Góra Czarownic - miejsce pogańskiego kultu dawnych ludów bałtyckich, Połąga - dawna własność rodu Tyszkiewiczów, obecnie kurort słynący z Muzeum Bursztynu i dziewiętnastowiecznego Ogrodu Botanicznego, a także Pervalka oraz Preila - spokojne osady rybackie, pozwalające turystom odetchnąć po trudach zwiedzania Mierzei.

WYSPA CHRISTIANSO

christianso-widok

Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.

christianso

                 LINIA OBRONY NA WYSPIE                                                            JEDYNY MOST NA WYSPIE

KALMAR

kalmar_zamek_szwecja

Wizytę w mieście rozpoczynamy od Zamku Kalmarskiego - miejsca podpisania Unii Kalmarskiej, jednej z najpiękniejszych renesansowych warowni w Szwecji, przebudowanej przez szwedzkich królów z dynastii Wazów. Na zamku oglądamy wewnętrzny dziedziniec i wchodzimy na wały obronne, z których roztacza się imponujący widok na Cieśninę Kalmarską i Olandię.

 

 

kalmar zamek kalmar szwecja

KARLSKRONA

karlskrona-widok-miasta

Karlskrona to kameralne miasto, które od 1998 r. znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO. Osobom chcącym zobaczyć Szwecję w pigułce bądź zapoznać się ze świetnie zachowanym miastem z przełomu XVII i XVIII w. polecamy zatrzymanie się właśnie w Karlskronie. 
Miasto ma do zaoferowania jedno z najstarszych Muzeów w Szwecji dotyczące Marynarki Wojennej które znajduje się na wyspie Stumholmen. Muzeum sięga tradycją do roku 1752 roku i jest miejscem, w którym pokazana jest historia szwedzkiej marynarki wojennej z tunelem podwodnym oraz z imponującą kolekcją figur galionowych. Zarówno na dorosłych, jak i na dzieci czeka tutaj możliwość przeżycia bogatej historii szwedzkiej marynarki wojennej w miejscu, które przez wiele stuleci należało do sił zbrojnych.
 
kalskrona__01

 

Nazywana Starą Stocznią, jest jedną z niewielu stoczni na świecie, w której wciąż jeszcze zobaczyć można oryginalną zabudowę sprzed kilkuset lat - z czasów, kiedy w stoczni budowano największe żaglowce. Pierwsze okręty zwodowano w tym miejscu pod koniec XVII w. i do dziś historyczne doki używane są zgodnie z przeznaczeniem.

 kalskrona__02

 

Muzeum Samochodów w Karlskronie prezentuje wyjątkową kolekcję zabytkowych aut i motocykli, należących do właścicieli wydawnictwa Albinsson&Sjöberg. W jednym miejscu można zobaczyć i podziwiać kilkadziesiąt unikatowych pojazdów w historii XX w. - od pierwszego Forda T1 z lat 20. do bardziej współczesnych modeli, takich jak Volvo, Saab, Chevrolet, Corvette.

muzeum-aut-karlskrona

Te luksusowe limuzyny, sportowe cacka - perły motoryzacji ubiegłego wieku - na pewno zrobią wielkie wrażenie na uczestnikach wycieczki. Dzięki staraniom pracowników muzeum, wszystkie pojazdy są w doskonałym stanie, w pełni sprawne. Każdego roku można je zobaczyć podczas uroczystego przejazdu ulicami miasta.

 

kalskrona__03

WYSPA GOTLAND

gott

  Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.

 
 

mury obronne visby kościół świętej katarzyny Visby

3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI                     RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY

 

grota lummelunda

 

 

Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.

 

 

wioska wikingów visby

 

 

 

 

Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.

NIDA

nida-

 

Nida jest jedną z czterech osad tworzących miejscowość wypoczynkową o nazwie Neringa. Osady te mają charakter dawnych wiosek rybackich. Nida jest miejscowością z której w pamięci pozostają przede wszystkim czerwone dachy niebieskich domków. Miasteczko jest bardzo przytulne i czyste, a kąpielisko w Nidzie otrzymało europejską Niebieską Flagę jako jedno z najczystszych w Europie.

JUDOKRANTE

judokrante_wzgrze_wiedzm

Niezwykłość tego miejsca polega na tym, że ciągnie się ono na przestrzeni 2 km wzdłuż Zatoki Kurońskiej. Zieleń, kwiaty, rozciągnięte sieci rybackie oraz ciekawe pomniki są wyjątkową ozdobą nabrzeża. Spacer po nim jest niekończącą się przyjemnością. O bogactwie przyrodniczym tego miejsca świadczy także występowanie kormoranów i czarnych bocianów. Będąc w Juodkrante nie możemy ominąć Wzgórza Wiedźm. Niesamowita wędrówka po parku o powierzchni 48 m2, w którym zostało umieszczone około 80 drewnianych rzeźb śmiesznych wiedźm. Jest to idealne miejsce dla tych, którzy lubią mieć ciekawe i oryginalne fotografie z wakacji.

WYSPA BORNHOLM

 

Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

                                             

 

 

 ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE

WYSPA OLAND

 

Olandia jest wyspą na którą wjeżdża się przez do niedawna najdłuższy most w Europie (ponad 6 km długości). Sama wyspa jest bardzo płaska, bo najwyższe wzniesienie to zaledwie 56 metrów i wąska. Wszędzie pełno wiatraków, kręgów magicznych, kamieni runicznych. Na południowym końcu wyspy, położona w rezerwacie przyrody Ottenby, stoi latarnia morska Lange Jan. Z jej galeri rozciąga się wspaniały widok zarówno na Bałtyk jak i na płaskie połacie wyspy, głównie rezerwat ptaków.

 

Zamek Borgholm w czasach swej świetności był potężną budowlą - jeden z najważniejszych zamków Królestwa. Jego historia sięga XII wieku. Wielokrotnie trawiony przez pożary po których obecnie pozostały już tylko ogromne, ale dobrze zachowane ruiny. Wewnątrz urządzane są wystawy szwedzkich i zagranicznych artystów.

Eketorp jest to jedna z najbardziej znanych budowli na Olandii. Pierwsi mieszkańcy pojawili się tutaj już około 300 lat przed naszą erą. Od IV wieku n.e. był to gród otoczony wysokim murem. Wielokrotnie podupadał, ale odradzał się i jeszcze bardziej rozbudowywał. Obecnie można zwiedzać mieszczący się wewnątrz budowli skansen, na który składają się rekonstrukcje chat z 3 głównych okresów rozwoju w których prezentowane są narzędzia pracy, broń itp. W szczycie sezonu organizowane są również pokazy np. wytopu żelaza, pieczenia chleba i inne prezentujące pracę dawnych mieszkańców tego grodu.

KŁAJPEDA

 

Kłajpeda to główny port Litwy. Miasto leży nad Bałtykiem w części kraju zwanej Małą Litwą, która obejmuje zachodnie wybrzeże od ujścia Niemna do granicy z Łotwą. Jest to region ciekawy ze względu na różnorodność wpływów kultórowych i bogatą historię. Przez centrum miasta przepływa rzeka Dane. Pozostałe miejscowości Mierzei Kurońskiej są przede wszystkim atrakcyjne jako kurorty nadmorskie. Zalicza się do nich: Juodkrante - najstarszą osadę, której mieszkańcy trudnili się pozyskiwaniem bursztynu i gdzie znajduje się tzw. Góra Czarownic - miejsce pogańskiego kultu dawnych ludów bałtyckich, Połąga - dawna własność rodu Tyszkiewiczów, obecnie kurort słynący z Muzeum Bursztynu i dziewiętnastowiecznego Ogrodu Botanicznego, a także Pervalka oraz Preila - spokojne osady rybackie, pozwalające turystom odetchnąć po trudach zwiedzania Mierzei.

WYSPA CHRISTIANSO

Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.

                 LINIA OBRONY NA WYSPIE                                                            JEDYNY MOST NA WYSPIE

KALMAR

Wizytę w mieście rozpoczynamy od Zamku Kalmarskiego - miejsca podpisania Unii Kalmarskiej, jednej z najpiękniejszych renesansowych warowni w Szwecji, przebudowanej przez szwedzkich królów z dynastii Wazów. Na zamku oglądamy wewnętrzny dziedziniec i wchodzimy na wały obronne, z których roztacza się imponujący widok na Cieśninę Kalmarską i Olandię.

 

 

KARLSKRONA

Karlskrona to kameralne miasto, które od 1998 r. znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO. Osobom chcącym zobaczyć Szwecję w pigułce bądź zapoznać się ze świetnie zachowanym miastem z przełomu XVII i XVIII w. polecamy zatrzymanie się właśnie w Karlskronie. 
Miasto ma do zaoferowania jedno z najstarszych Muzeów w Szwecji dotyczące Marynarki Wojennej które znajduje się na wyspie Stumholmen. Muzeum sięga tradycją do roku 1752 roku i jest miejscem, w którym pokazana jest historia szwedzkiej marynarki wojennej z tunelem podwodnym oraz z imponującą kolekcją figur galionowych. Zarówno na dorosłych, jak i na dzieci czeka tutaj możliwość przeżycia bogatej historii szwedzkiej marynarki wojennej w miejscu, które przez wiele stuleci należało do sił zbrojnych.
 

 

Nazywana Starą Stocznią, jest jedną z niewielu stoczni na świecie, w której wciąż jeszcze zobaczyć można oryginalną zabudowę sprzed kilkuset lat - z czasów, kiedy w stoczni budowano największe żaglowce. Pierwsze okręty zwodowano w tym miejscu pod koniec XVII w. i do dziś historyczne doki używane są zgodnie z przeznaczeniem.

 

 

Muzeum Samochodów w Karlskronie prezentuje wyjątkową kolekcję zabytkowych aut i motocykli, należących do właścicieli wydawnictwa Albinsson&Sjöberg. W jednym miejscu można zobaczyć i podziwiać kilkadziesiąt unikatowych pojazdów w historii XX w. - od pierwszego Forda T1 z lat 20. do bardziej współczesnych modeli, takich jak Volvo, Saab, Chevrolet, Corvette.

Te luksusowe limuzyny, sportowe cacka - perły motoryzacji ubiegłego wieku - na pewno zrobią wielkie wrażenie na uczestnikach wycieczki. Dzięki staraniom pracowników muzeum, wszystkie pojazdy są w doskonałym stanie, w pełni sprawne. Każdego roku można je zobaczyć podczas uroczystego przejazdu ulicami miasta.

 

WYSPA GOTLAND

  Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.

 
 

3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI                     RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY

 

 

 

Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.

 

 


 

 

 

 

Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.

NIDA

 

Nida jest jedną z czterech osad tworzących miejscowość wypoczynkową o nazwie Neringa. Osady te mają charakter dawnych wiosek rybackich. Nida jest miejscowością z której w pamięci pozostają przede wszystkim czerwone dachy niebieskich domków. Miasteczko jest bardzo przytulne i czyste, a kąpielisko w Nidzie otrzymało europejską Niebieską Flagę jako jedno z najczystszych w Europie.

JUDOKRANTE

Niezwykłość tego miejsca polega na tym, że ciągnie się ono na przestrzeni 2 km wzdłuż Zatoki Kurońskiej. Zieleń, kwiaty, rozciągnięte sieci rybackie oraz ciekawe pomniki są wyjątkową ozdobą nabrzeża. Spacer po nim jest niekończącą się przyjemnością. O bogactwie przyrodniczym tego miejsca świadczy także występowanie kormoranów i czarnych bocianów. Będąc w Juodkrante nie możemy ominąć Wzgórza Wiedźm. Niesamowita wędrówka po parku o powierzchni 48 m2, w którym zostało umieszczone około 80 drewnianych rzeźb śmiesznych wiedźm. Jest to idealne miejsce dla tych, którzy lubią mieć ciekawe i oryginalne fotografie z wakacji.

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu. 
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:

sun_gif_1024      Dzień 17 stopni C

moon       Noc 14 stopni C

swimming-clip-art-15      Woda 15 stopni C

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka przeciwdeszczowa
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka 
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość     korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - mydło, szampon, etc.
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

 

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu. 
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:

      Dzień 17 stopni C

       Noc 14 stopni C

      Woda 15 stopni C

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka przeciwdeszczowa
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka 
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość     korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - mydło, szampon, etc.
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

 

Cena:   890 PLN   / 8 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka:
50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.


Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób. 

Typ rejsu: stażowo - szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 50-100 godzin

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 50-100 godzin  stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 50-100 godzin  stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 



Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.

rejs
rejs

Transport: dojazd własny

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. 
Wysiadamy na przystanku " ul. Łęczycka ".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a


Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. 
Wysiadamy na przystanku " ul. Łęczycka ".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a




Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?

Aby zarezerwować miejsce na jachcie/katamaranie należy dokonać zgłoszenia za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów z pomocą naszego biura pod numerem telefonu  +48 535-001-345. Wszystkie informacje dotyczące rejsu(umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po zgłoszeniu. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji telefonicznej i e-mailowej.
WAŻNE!
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny