REJS PO MORZU PÓŁNOCNYM - MP1
Mark Twain
REJS PO MORZU PÓŁNOCNYM MP1
KRAINA NORWESKICH FIORDÓW NA WYCIĄGNIĘCIE REKI
Dzika i nieskażona cywilizacją natura wpisana na listę UNESCO,
zapierający dech w piersi krajobraz bieli ośnieżonych szczytów lodowców,
zachwycający błękit fiordów kontrastujący z soczystą zielenią górskich hal,
widowiskowe wodospady,
najsmaczniejsze ryby łowione prosto z pokładu jachtu
i niekończący się dzień.
To wszystko znajdziesz w krainie bajkowych fiordów !!!
Mamy przyjemność zaprosić Cię na pokład wyprawowego jachtu s/y Śniadecki, którym wspólnie pożeglujemy w norweskie Fiordy. Według magazynu „National Geographic” region ten ze względu na swe wyjątkowe walory przyrodnicze i krajobrazowe zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na najpiękniejszy cel podróży na świecie. Choć od wieków Norwegia stanowi inspirację dla artystów, to nikomu jeszcze nie udało się opisać tego kraju tak, żeby oddać całe jego piękno. Ponadto wschodnie wybrzeże Morza Północnego przy którym leży Norwegia jest akwenem pływowym. Żegluga w tym miejscu będzie wiązać się z nieustanną staranną nawigacją na pływach, która przyda się niejednemu wytrawnemu żeglarzowi. Morze Północne posiada ogromny magnetyzm, czar, urok,którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał.
KRAINA NORWESKICH FIORDÓW NA WYCIĄGNIĘCIE REKI
Dzika i nieskażona cywilizacją natura wpisana na listę UNESCO,
zapierający dech w piersi krajobraz bieli ośnieżonych szczytów lodowców,
zachwycający błękit fiordów kontrastujący z soczystą zielenią górskich hal,
widowiskowe wodospady,
najsmaczniejsze ryby łowione prosto z pokładu jachtu
i niekończący się dzień.
To wszystko znajdziesz w krainie bajkowych fiordów !!!
Mamy przyjemność zaprosić Cię na pokład wyprawowego jachtu s/y Śniadecki, którym wspólnie pożeglujemy w norweskie Fiordy. Według magazynu „National Geographic” region ten ze względu na swe wyjątkowe walory przyrodnicze i krajobrazowe zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na najpiękniejszy cel podróży na świecie. Choć od wieków Norwegia stanowi inspirację dla artystów, to nikomu jeszcze nie udało się opisać tego kraju tak, żeby oddać całe jego piękno. Ponadto wschodnie wybrzeże Morza Północnego przy którym leży Norwegia jest akwenem pływowym. Żegluga w tym miejscu będzie wiązać się z nieustanną staranną nawigacją na pływach, która przyda się niejednemu wytrawnemu żeglarzowi. Morze Północne posiada ogromny magnetyzm, czar, urok,którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał.
s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)
Jacht: J-80 - s/y Śniadecki
Długość: 13.80 m
Szerokość: 3.51 m
Zanurzenie: 1.92 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Sygnał rozpoznawczy: SPG 2073
Galeria
Wyposażenie jachtu
POKŁAD Komplet żagli: -Grot -Genua -Bezan -Fok marszowy -Fok sztormowy -Spinaker -Trajsel Kotwica CQR, łańcuch i lina Kotwica Danfortha, łańcuch i lina Odbijacze Liny cumownicze Bosak Zapasowe karnistry |
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE Mapy morskie-papierowe Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP Locja Spisy świateł Echosonda Log Wiatromierz RAYMARINE AIS
|
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA Rakiety |
KABINY Koce Oświetlenie toaleta z umywalką |
KAMBUZ Kuchenka gazowa Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki) Zapasowa butla gazowa Zlewozmywak |
INNE Lornetka z kompasem Radioodtwarzacz CD Baterie słoneczne Kompas ręczny Wiatromierz ręczny |
s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)
Jacht: J-80 - s/y Śniadecki
Długość: 13.80 m
Szerokość: 3.51 m
Zanurzenie: 1.92 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Sygnał rozpoznawczy: SPG 2073
Galeria
Wyposażenie jachtu
POKŁAD Komplet żagli: -Grot -Genua -Bezan -Fok marszowy -Fok sztormowy -Spinaker -Trajsel Kotwica CQR, łańcuch i lina Kotwica Danfortha, łańcuch i lina Odbijacze Liny cumownicze Bosak Zapasowe karnistry |
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE Mapy morskie-papierowe Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP Locja Spisy świateł Echosonda Log Wiatromierz RAYMARINE AIS
|
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA Rakiety |
KABINY Koce Oświetlenie toaleta z umywalką |
KAMBUZ Kuchenka gazowa Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki) Zapasowa butla gazowa Zlewozmywak |
INNE Lornetka z kompasem Radioodtwarzacz CD Baterie słoneczne Kompas ręczny Wiatromierz ręczny |
KAPITAN
Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.
KAPITAN
Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować
trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a
na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona
przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA REJSU:
Stavanger - NORWESKIE FIORDY - Bergen - Stavanger - powrót samolotem do Polski
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować
trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a
na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona
przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA REJSU:
Stavanger - NORWESKIE FIORDY - Bergen - Stavanger - powrót samolotem do Polski
STAVANGER
Piękne, portowe miasto u styku fjordów z Atlantykiem. Szczególnie urocza położona nad zatoką Vagen stara dzielnica Gamle Stawanger. Kolorowe uliczki, charakterystyczna skandynawska zabudowa no i oczywiście smakowite ryby podawane na setki sposobów.
W regionie Stavanger jest wiele pięknych fiordów. Jednym z najsławniejszych w tym regionie jest Lysefjord, o długości 42 kilometrów, ze ścianami skalnymi opadającymi prawie pionowo do wody z wysokości 1 000 metrów. Fiord jest nie tylko długi i wąski, ale w niektórych miejscach również tak głęboki, jak wysokie są góry.
Na miłośników krótszych wędrówek czeka piękny i wspaniały wodospad Månafossen, który z pewnością warto zobaczyć. Spadający z wysokości 92 metrów, jest największym wodospadem w okręgu Rogaland i dziewiątym na liście najwyższych wodospadów o swobodnym spadku w Norwegii. Znajduje się pod ochroną i zalicza do największych atrakcji w okręgu Rogaland.
Region Stavanger ma nie tylko piękne fiordy i majestatyczne góry, ale także olśniewające plaże. To właśnie tutaj można znaleźć najdłuższe piaszczyste plaże w Norwegii. W artykule „Najlepsze wakacje 2004” gazeta The Sunday Times umieściła Solastranden na szóstym miejscu listy najlepszych plaż na świecie. Dziennikarz David Wickers był tak entuzjastyczny, że ocenił ją wyżej niż plaże w Hiszpanii czy Tajlandii. Warto tu spędzić czas, robiąc cokolwiek – opalać się, pływać, puszczać latawce lub surfować. Latarnie morskie wzdłuż i tuż nad brzegiem morza są również otwarte dla turystów, a niektóre oferują nawet noclegi i wyżywienie.
BERGEN
Bergen jest pełnym historii i tradycji międzynarodowym miastem o uroku i atmosferze małego miasteczka. Natura łączy się tu z kulturą, a życie miejskie jest porywające. Pierwsze budynki w Bergen zostały wzniesione przy starym nabrzeżu hanzeatyckim, Bryggen, które od wieków było tętniącą życiem, ważną częścią miasta. W tym szczególnym miejscu, które wpisano na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, znajdują się pozostałości starej zabudowy portowej. Jest to jedna z najbardziej znanych osad średniowiecznych Norwegii.
BRYGGEN - nabrzeże hanzeatyckie
Warto dokładnie poznać Bergen. Wystarczy przejść się starymi uliczkami i zaułkami. Ludzie mieszkają i pracują tu od wieków. Małe, drewniane domki stoją gdzie popadnie, brukowane schody wspinają się stromo po zboczach gór i wszędzie widać uwielbienie dla kwiatów.
Na północ od Bergen w południowej części regionu Sogn og Fjordane, w sercu krainy fiordów Norwegii znajduje się Sognefjord, najdłuższy i najgłębszy fiord Norwegii, wcina się w głąb lądu aż do Parków Narodowych Jotunheimen i Jostedalsbreen. Sogndal to największe miasteczko nad Sognefjordem, liczące 3 100 mieszkańców.
STAVANGER
Piękne, portowe miasto u styku fjordów z Atlantykiem. Szczególnie urocza położona nad zatoką Vagen stara dzielnica Gamle Stawanger. Kolorowe uliczki, charakterystyczna skandynawska zabudowa no i oczywiście smakowite ryby podawane na setki sposobów.
W regionie Stavanger jest wiele pięknych fiordów. Jednym z najsławniejszych w tym regionie jest Lysefjord, o długości 42 kilometrów, ze ścianami skalnymi opadającymi prawie pionowo do wody z wysokości 1 000 metrów. Fiord jest nie tylko długi i wąski, ale w niektórych miejscach również tak głęboki, jak wysokie są góry.
Na miłośników krótszych wędrówek czeka piękny i wspaniały wodospad Månafossen, który z pewnością warto zobaczyć. Spadający z wysokości 92 metrów, jest największym wodospadem w okręgu Rogaland i dziewiątym na liście najwyższych wodospadów o swobodnym spadku w Norwegii. Znajduje się pod ochroną i zalicza do największych atrakcji w okręgu Rogaland.
Region Stavanger ma nie tylko piękne fiordy i majestatyczne góry, ale także olśniewające plaże. To właśnie tutaj można znaleźć najdłuższe piaszczyste plaże w Norwegii. W artykule „Najlepsze wakacje 2004” gazeta The Sunday Times umieściła Solastranden na szóstym miejscu listy najlepszych plaż na świecie. Dziennikarz David Wickers był tak entuzjastyczny, że ocenił ją wyżej niż plaże w Hiszpanii czy Tajlandii. Warto tu spędzić czas, robiąc cokolwiek – opalać się, pływać, puszczać latawce lub surfować. Latarnie morskie wzdłuż i tuż nad brzegiem morza są również otwarte dla turystów, a niektóre oferują nawet noclegi i wyżywienie.
BERGEN
Bergen jest pełnym historii i tradycji międzynarodowym miastem o uroku i atmosferze małego miasteczka. Natura łączy się tu z kulturą, a życie miejskie jest porywające. Pierwsze budynki w Bergen zostały wzniesione przy starym nabrzeżu hanzeatyckim, Bryggen, które od wieków było tętniącą życiem, ważną częścią miasta. W tym szczególnym miejscu, które wpisano na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, znajdują się pozostałości starej zabudowy portowej. Jest to jedna z najbardziej znanych osad średniowiecznych Norwegii.
BRYGGEN - nabrzeże hanzeatyckie
Warto dokładnie poznać Bergen. Wystarczy przejść się starymi uliczkami i zaułkami. Ludzie mieszkają i pracują tu od wieków. Małe, drewniane domki stoją gdzie popadnie, brukowane schody wspinają się stromo po zboczach gór i wszędzie widać uwielbienie dla kwiatów.
Na północ od Bergen w południowej części regionu Sogn og Fjordane, w sercu krainy fiordów Norwegii znajduje się Sognefjord, najdłuższy i najgłębszy fiord Norwegii, wcina się w głąb lądu aż do Parków Narodowych Jotunheimen i Jostedalsbreen. Sogndal to największe miasteczko nad Sognefjordem, liczące 3 100 mieszkańców.
Poniżej stworzona przez nas na podstawie morskich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU i MORZU PÓŁNOCNYM W CZASIE REJSU:
Dzień 20 stopni C
Noc 15 stopni C
Woda 15 stopni C
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka przeciwdeszczowa
- - polar
- - bluza
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - strój kąpielowy lub kąpielówki dla zahartowanych :-)
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Poniżej stworzona przez nas na podstawie morskich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU i MORZU PÓŁNOCNYM W CZASIE REJSU:
Dzień 20 stopni C
Noc 15 stopni C
Woda 15 stopni C
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka przeciwdeszczowa
- - polar
- - bluza
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - strój kąpielowy lub kąpielówki dla zahartowanych :-)
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Cena: 1480 PLN / 13 dni
Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.
Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.
Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.
Typ rejsu: stażowo - szkoleniowy
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 100-150 godzin
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-150 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-150 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga
Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.
Transport: samolotem tanich linii lotniczych
TRANSPORT Z GDAŃSKA DO NORWEGII
Na Państwa życzenie POMAGAMY w znalezieniu najdogodniejszych połączeń lotniczych.
Z Polski do Stavanger lata regularnie tania linia lotnicza WIZZAIR.
Z lotniska do portu w Stavanger można z łatwością dostać się autobusem.
Cena biletu lotniczego z bagażem 250zł
Czas lotu: ok 1h 40min
TRANSPORT POWROTNY ZE STAVANGER DO POLSKI DO GDAŃSKA
Na Państwa życzenie POMAGAMY w znalezieniu najdogodniejszych połączeń lotniczych.
Ze Stavanger do Polski lata regularnie tania linia lotnicza WIZZAIR.
Z portu na lotnisko w Stavanger można z łatwością dostać się autobusem.
Cena biletu lotniczego z bagażem 415zł
Czas lotu: ok 1h 40min
TRANSPORT Z GDAŃSKA DO NORWEGII
Na Państwa życzenie POMAGAMY w znalezieniu najdogodniejszych połączeń lotniczych.
Z Polski do Stavanger lata regularnie tania linia lotnicza WIZZAIR.
Z lotniska do portu w Stavanger można z łatwością dostać się autobusem.
Cena biletu lotniczego z bagażem 250zł
Czas lotu: ok 1h 40min
TRANSPORT POWROTNY ZE STAVANGER DO POLSKI DO GDAŃSKA
Na Państwa życzenie POMAGAMY w znalezieniu najdogodniejszych połączeń lotniczych.
Ze Stavanger do Polski lata regularnie tania linia lotnicza WIZZAIR.
Z portu na lotnisko w Stavanger można z łatwością dostać się autobusem.
Cena biletu lotniczego z bagażem 415zł
Czas lotu: ok 1h 40min
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !
Formularz rezerwacyjny