Masz pytania, wątpliwości,
chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń!
tel.: +48 535 001 345


REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA2

"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Mark Twain

REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA2

gotlandia_rejs_morski_

ARCHIPELAG SZTOKHOLMSKI i GOTLANDIA - WYSPA WIKINGÓW

 

Mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs wyprawowym jachtem s/y Śniadecki na największą wyspę na morzu Bałtyckim zwaną Gotlandią. Wyspa ma piaszczyste plaże usytuowane wzdłuż liczącej 80 kilometrów linii brzegowej. Można tutaj zobaczyć forty, które zbudowali na wzgórzach Wikingowie, mnóstwo jaskiń i jezior. Wyruszając dalej na północ dotrzemy do archipelagu sztokholmskiego. Setki wystających wysepek to prawdziwie spektakularny widok.    

 

szwedzkie_szkiery

ARCHIPELAG SZTOKHOLMSKI i GOTLANDIA - WYSPA WIKINGÓW

 

Mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs wyprawowym jachtem s/y Śniadecki na największą wyspę na morzu Bałtyckim zwaną Gotlandią. Wyspa ma piaszczyste plaże usytuowane wzdłuż liczącej 80 kilometrów linii brzegowej. Można tutaj zobaczyć forty, które zbudowali na wzgórzach Wikingowie, mnóstwo jaskiń i jezior. Wyruszając dalej na północ dotrzemy do archipelagu sztokholmskiego. Setki wystających wysepek to prawdziwie spektakularny widok.    

 

Symbol BA2
Termin Poniedziałek 2014-09-15  -  Sobota 2014-09-27
Ilość dni 13 dni
Trasa

WRZESIEŃ 2014

ARCHIPELAG SZTOKHOLMSKI i GOTLANDIA-WYSPA WIKINGÓW  

Gdańsk

zach. Gotland - Sztokholm - Nynashamn - wsch. Gotland 

Gdańsk

Jacht J-80 - s/y Śniadecki
Kapitan Kapitan Grzegorz Przybylski
Rodzaj rejsu stażowo - szkoleniowy
Szkolenie podstawowe + doskonalące umiejętności morskie
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 100-150
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport dojazd własny
Cena 1450 PLN plus 520 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

sniadecki1

s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)

sniadecki_przekroj

 

 

 

Jacht: J-80 - s/y Śniadecki

 

Długość: 13.80 m

 

Szerokość: 3.51 m

 

Zanurzenie: 1.92 m

 

Powierzchnia żagli: 80 m2

 

Sygnał rozpoznawczy:  SPG 2073

 

 

 



Galeria

Wyposażenie jachtu

 

POKŁAD 

Komplet żagli:
-Grot
-Genua
-Bezan
-Fok marszowy
-Fok sztormowy
-Spinaker
-Trajsel
Kotwica CQR, łańcuch i lina
Kotwica Danfortha, łańcuch i lina
Odbijacze
Liny cumownicze
Bosak
Zapasowe karnistry
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

Mapy morskie-papierowe
Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP
Locja
Spisy świateł
Echosonda

Log

Wiatromierz RAYMARINE
Radar RAYMARINE
Przybory nawigacyjne
Busola
Barometr
UKF-ka RAYMARINE
Navtex

 AIS

 

 

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA

Tratwa ratunkowa na 10 osób
Kamizelki ratunkowe
Kamizelki pneumatyczne z szelkami bezpieczeństwa

Rakiety
Sygnały dymne
Flary ręczne
Róg mgłowy
Gaśnice
Apteczka
Flagi sygnalizacyjne QNC
Koło ratunkowe z pławką świetlną

KABINY

Koce
Oświetlenie
toaleta z umywalką
KAMBUZ

Kuchenka gazowa
Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki)
Zapasowa butla gazowa
Zlewozmywak
INNE

Lornetka z kompasem
Radioodtwarzacz CD
Baterie słoneczne
Kompas ręczny
Wiatromierz ręczny

s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)

 

 

 

Jacht: J-80 - s/y Śniadecki

 

Długość: 13.80 m

 

Szerokość: 3.51 m

 

Zanurzenie: 1.92 m

 

Powierzchnia żagli: 80 m2

 

Sygnał rozpoznawczy:  SPG 2073

 

 

 



Galeria

Wyposażenie jachtu

 

POKŁAD 

Komplet żagli:
-Grot
-Genua
-Bezan
-Fok marszowy
-Fok sztormowy
-Spinaker
-Trajsel
Kotwica CQR, łańcuch i lina
Kotwica Danfortha, łańcuch i lina
Odbijacze
Liny cumownicze
Bosak
Zapasowe karnistry
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

Mapy morskie-papierowe
Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP
Locja
Spisy świateł
Echosonda

Log

Wiatromierz RAYMARINE
Radar RAYMARINE
Przybory nawigacyjne
Busola
Barometr
UKF-ka RAYMARINE
Navtex

 AIS

 

 

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA

Tratwa ratunkowa na 10 osób
Kamizelki ratunkowe
Kamizelki pneumatyczne z szelkami bezpieczeństwa

Rakiety
Sygnały dymne
Flary ręczne
Róg mgłowy
Gaśnice
Apteczka
Flagi sygnalizacyjne QNC
Koło ratunkowe z pławką świetlną

KABINY

Koce
Oświetlenie
toaleta z umywalką
KAMBUZ

Kuchenka gazowa
Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki)
Zapasowa butla gazowa
Zlewozmywak
INNE

Lornetka z kompasem
Radioodtwarzacz CD
Baterie słoneczne
Kompas ręczny
Wiatromierz ręczny

 KAPITAN

capitan_smallGrzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.

 

 KAPITAN

Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.

 

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest 

ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

 

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować

trasę rejsu do Waszych chęci. 

 

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych

dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie 

dla Waszego rejsu.

Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a 

na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona 

przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !



PROPONOWANA TRASA REJSU:
 Gdańsk 
zach. część wyspy Gotland - Sztokholm - Nynashamn - wsch. część wyspy Gotland 
Gdańsk
rejs_morski_sztokholm_gotlandia
Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest 

ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

 

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować

trasę rejsu do Waszych chęci. 

 

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych

dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie 

dla Waszego rejsu.

Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a 

na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona 

przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !



PROPONOWANA TRASA REJSU:
 Gdańsk 
zach. część wyspy Gotland - Sztokholm - Nynashamn - wsch. część wyspy Gotland 
Gdańsk


SZTOKHOLM

sztokholm_city2024

Położony na 14 wyspach Sztokholm jest bez wątpienia jedną z najpiękniejszych stolic świata. Sztokholm to "Wenecja Północy" i królewska metropolia z urokiem małego miasta, gdzie każdy znajdzie coś interesującego. Jest to miasto wielu atrakcji i zabytków, miasto nowoczesne, tętniące bogatym życiem kulturalnym. Wielomilionowa metropolia, a wody jeziora Mälaren są tak czyste, że nawet w samym centrum można w nich łowić ryby, czy zażyć kąpieli. Na prawdziwe dzieło sztuki traficie w podziemiach miasta w metrze. Bowiem Sztokholm oferuje możliwość zobaczenia najdłuższej galerii sztuki na świecie. Jak to możliwe? Otóż 90 na 100 stacji jest niezwykle przyozdobionych.

 metro_stockholm

Pierwszą rzeczą, którą powinno się zrobić, aby zobaczyć Sztokholm jest spacer po Starówce i Södermalm, czyli położonej nieopodal wyspie, z której rozciąga się imponujący widok na miasto. Stare Miasto (Gamla stan), choć niewielkie, ma dużo uroku, tam też znajduje się Pałac Królewski, pod którym przyjrzeć się można uroczystej zmianie warty. Centrum oraz wytworna dzielnica Östermalm z kilkoma parkami ujawni kolejne uroki tego miasta.

gamlastan

 

 

sztokholm_starowka

Bezsprzeczną atrakcją miasta jest także statek Vasa. Wycieczka po szkierach oraz do pałacu Drottningholm również należy do rzeczy, które powinno się zrobić, będąc w Sztokholmie. Sławne sztokholmskie szkiery najlepiej oglądać z pokładu małych stateczków, które przez całe lato kursują między wysepkami archipelagu. Pojęcie o mieście i jego atmosferze da również spacer w stronę Djurgrden, zielonej wyspy z mnóstwem atrakcji - muzeami, Skansenem oraz parkiem rozrywki Gröna Lund.

 vasa_museum_stockholm2024

WYSPA GOTLAND

gott

  Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.

 
 

mury obronne visby kościół świętej katarzyny Visby

3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI                     RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY

 

grota lummelunda

 

 

Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.

 

 

wioska wikingów visby

 

 

 

 

Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.

SZTOKHOLM

Położony na 14 wyspach Sztokholm jest bez wątpienia jedną z najpiękniejszych stolic świata. Sztokholm to "Wenecja Północy" i królewska metropolia z urokiem małego miasta, gdzie każdy znajdzie coś interesującego. Jest to miasto wielu atrakcji i zabytków, miasto nowoczesne, tętniące bogatym życiem kulturalnym. Wielomilionowa metropolia, a wody jeziora Mälaren są tak czyste, że nawet w samym centrum można w nich łowić ryby, czy zażyć kąpieli. Na prawdziwe dzieło sztuki traficie w podziemiach miasta w metrze. Bowiem Sztokholm oferuje możliwość zobaczenia najdłuższej galerii sztuki na świecie. Jak to możliwe? Otóż 90 na 100 stacji jest niezwykle przyozdobionych.

 

Pierwszą rzeczą, którą powinno się zrobić, aby zobaczyć Sztokholm jest spacer po Starówce i Södermalm, czyli położonej nieopodal wyspie, z której rozciąga się imponujący widok na miasto. Stare Miasto (Gamla stan), choć niewielkie, ma dużo uroku, tam też znajduje się Pałac Królewski, pod którym przyjrzeć się można uroczystej zmianie warty. Centrum oraz wytworna dzielnica Östermalm z kilkoma parkami ujawni kolejne uroki tego miasta.

 

 

Bezsprzeczną atrakcją miasta jest także statek Vasa. Wycieczka po szkierach oraz do pałacu Drottningholm również należy do rzeczy, które powinno się zrobić, będąc w Sztokholmie. Sławne sztokholmskie szkiery najlepiej oglądać z pokładu małych stateczków, które przez całe lato kursują między wysepkami archipelagu. Pojęcie o mieście i jego atmosferze da również spacer w stronę Djurgrden, zielonej wyspy z mnóstwem atrakcji - muzeami, Skansenem oraz parkiem rozrywki Gröna Lund.

 

WYSPA GOTLAND

  Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.

 
 

3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI                     RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY

 

 

 

Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.

 

 


 

 

 

 

Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu. 
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:

sun_gif_1024      Dzień 20 stopni C

moon       Noc 15 stopni C

swimming-clip-art-15      Woda 15 stopni C

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka przeciwdeszczowa
  • - polar
  • - bluza
  • - ciepła czapka i rękawiczki
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - strój kąpielowy lub kąpielówki dla zahartowanych :-)
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość     korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - mydło, szampon, etc.
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

 

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu. 
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:

      Dzień 20 stopni C

       Noc 15 stopni C

      Woda 15 stopni C

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka przeciwdeszczowa
  • - polar
  • - bluza
  • - ciepła czapka i rękawiczki
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - strój kąpielowy lub kąpielówki dla zahartowanych :-)
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość     korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - mydło, szampon, etc.
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

 

Cena:   1450 PLN   / 13 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka:
50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.


Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób. 

Typ rejsu: stażowo - szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 100-150

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-150 godzin  stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-150 godzin  stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 



Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.

rejs
rejs

Transport: dojazd własny

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. 
Wysiadamy na przystanku " ul. Łęczycka ".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a


Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. 
Wysiadamy na przystanku " ul. Łęczycka ".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a




Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?

Aby zarezerwować miejsce na jachcie/katamaranie należy dokonać zgłoszenia za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów z pomocą naszego biura pod numerem telefonu  +48 535-001-345. Wszystkie informacje dotyczące rejsu(umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po zgłoszeniu. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji telefonicznej i e-mailowej.
WAŻNE!
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny