REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA6
Mark Twain
REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA6
Rejsy po naszym Bałtyku to niesamowita przygoda dla poszukujących wrażeń. To tutaj doznać możemy wspaniałych przeżyć i niezapomnianych wrażeń na dzielnych jachtach, w niesamowitej bałtyckiej scenerii. Odwiedzimy porty Szwecji, Danii lub Litwy i Łotwy, a może polskie porty położone na zachód od Zatoki Gdańskiej? Morze Bałtyckie posiada ogromny magnetyzm, czar, urok, którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał. Odwiedź z nami Alinge, Swaneke na przepięknej wyspie Bornholm leżącą najbliżej naszego wybrzeża, Kłajpede lub Lepaję na wschodzie lub Gotlandie i Olandie na północy.
Proponujemy rejsy na przepiękną wyspę Bornholm, leżącą najbliżej naszego wybrzeża. Jest ona bardzo urzekająca, a zwiedzając liczne miasteczka i podziwiając piękno tamtejszej przyrody, obcując z mieszkańcami, którzy są bardzo życzliwi i mili, można znakomicie wypocząć i zrelaksować się...W trakcie rejsu podnosimy na wyższy poziom nasze doświadczenie, które zaowocuje uzyskaniem kolejnych stopni żeglarskich. Rejsy dają nam możliwość uzupełnienia wymaganych przez PZŻ godzin stażowych. Następnym miejscem godnym uwagi jest Gotlandia. Wyspa leżąca u wybrzeży Szwecji. Skalne urwiska, wysokie klify rzeźbione przez naturę zachwycają swą surowością. Atrakcyjny kompleks jaskiń i grot skalnych, rezerwat ptaków pingwinowatych na wysepce Karlso wart jest również obejrzenia. W założeniach naszych są oczywiście rejsy obejmujące praktycznie cały obszar Bałtyku, nie pomijając żadnego ciekawego miejsca, jak choćby Olandia, Alandia, szkierowe wybrzeża skandynawskie, czy też równie interesujące porty Litwy, Łotwy, delta rzeki Niemna. Podczas całego rejsu zwiedzicie miejsca o których tylko słyszeliście z opowieści kolegów żeglarzy. Dla niektórych rejs może być doskonaleniem wiedzy praktycznej o żeglarstwie, a dla innych słodkim lenistwem. A w ciągu tych kilku dni... cały Bałtyk przed Nami !
Rejsy po naszym Bałtyku to niesamowita przygoda dla poszukujących wrażeń. To tutaj doznać możemy wspaniałych przeżyć i niezapomnianych wrażeń na dzielnych jachtach, w niesamowitej bałtyckiej scenerii. Odwiedzimy porty Szwecji, Danii lub Litwy i Łotwy, a może polskie porty położone na zachód od Zatoki Gdańskiej? Morze Bałtyckie posiada ogromny magnetyzm, czar, urok, którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał. Odwiedź z nami Alinge, Swaneke na przepięknej wyspie Bornholm leżącą najbliżej naszego wybrzeża, Kłajpede lub Lepaję na wschodzie lub Gotlandie i Olandie na północy.
Proponujemy rejsy na przepiękną wyspę Bornholm, leżącą najbliżej naszego wybrzeża. Jest ona bardzo urzekająca, a zwiedzając liczne miasteczka i podziwiając piękno tamtejszej przyrody, obcując z mieszkańcami, którzy są bardzo życzliwi i mili, można znakomicie wypocząć i zrelaksować się...W trakcie rejsu podnosimy na wyższy poziom nasze doświadczenie, które zaowocuje uzyskaniem kolejnych stopni żeglarskich. Rejsy dają nam możliwość uzupełnienia wymaganych przez PZŻ godzin stażowych. Następnym miejscem godnym uwagi jest Gotlandia. Wyspa leżąca u wybrzeży Szwecji. Skalne urwiska, wysokie klify rzeźbione przez naturę zachwycają swą surowością. Atrakcyjny kompleks jaskiń i grot skalnych, rezerwat ptaków pingwinowatych na wysepce Karlso wart jest również obejrzenia. W założeniach naszych są oczywiście rejsy obejmujące praktycznie cały obszar Bałtyku, nie pomijając żadnego ciekawego miejsca, jak choćby Olandia, Alandia, szkierowe wybrzeża skandynawskie, czy też równie interesujące porty Litwy, Łotwy, delta rzeki Niemna. Podczas całego rejsu zwiedzicie miejsca o których tylko słyszeliście z opowieści kolegów żeglarzy. Dla niektórych rejs może być doskonaleniem wiedzy praktycznej o żeglarstwie, a dla innych słodkim lenistwem. A w ciągu tych kilku dni... cały Bałtyk przed Nami !
s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)
Jacht: J-80 - s/y Śniadecki
Długość: 13.80 m
Szerokość: 3.51 m
Zanurzenie: 1.92 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Sygnał rozpoznawczy: SPG 2073
Galeria
Wyposażenie jachtu
POKŁAD Komplet żagli: -Grot -Genua -Bezan -Fok marszowy -Fok sztormowy -Spinaker -Trajsel Kotwica CQR, łańcuch i lina Kotwica Danfortha, łańcuch i lina Odbijacze Liny cumownicze Bosak Zapasowe karnistry |
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE Mapy morskie-papierowe Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP Locja Spisy świateł Echosonda Log Wiatromierz RAYMARINE AIS
|
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA Rakiety |
KABINY Koce Oświetlenie toaleta z umywalką |
KAMBUZ Kuchenka gazowa Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki) Zapasowa butla gazowa Zlewozmywak |
INNE Lornetka z kompasem Radioodtwarzacz CD Baterie słoneczne Kompas ręczny Wiatromierz ręczny |
s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)
Jacht: J-80 - s/y Śniadecki
Długość: 13.80 m
Szerokość: 3.51 m
Zanurzenie: 1.92 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Sygnał rozpoznawczy: SPG 2073
Galeria
Wyposażenie jachtu
POKŁAD Komplet żagli: -Grot -Genua -Bezan -Fok marszowy -Fok sztormowy -Spinaker -Trajsel Kotwica CQR, łańcuch i lina Kotwica Danfortha, łańcuch i lina Odbijacze Liny cumownicze Bosak Zapasowe karnistry |
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE Mapy morskie-papierowe Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP Locja Spisy świateł Echosonda Log Wiatromierz RAYMARINE AIS
|
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA Rakiety |
KABINY Koce Oświetlenie toaleta z umywalką |
KAMBUZ Kuchenka gazowa Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki) Zapasowa butla gazowa Zlewozmywak |
INNE Lornetka z kompasem Radioodtwarzacz CD Baterie słoneczne Kompas ręczny Wiatromierz ręczny |
KAPITAN
Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.
KAPITAN
Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.
Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować
trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a
na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona
przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TEGO REJSU:
Świnoujście - Malmo - Kopenhaga - Helsingborg - Anholt -
- Goteborg - Alaborg - Arhus - Svendborg - Gedser - Sasnitz - Świnoujście
Kliknij w mapę aby ją powiększyć
Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować
trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a
na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona
przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TEGO REJSU:
Świnoujście - Malmo - Kopenhaga - Helsingborg - Anholt -
- Goteborg - Alaborg - Arhus - Svendborg - Gedser - Sasnitz - Świnoujście
Kliknij w mapę aby ją powiększyć
ZELANDIA, LOLLAND, FALSTER
Przepiękne duńskie wyspy Lolland-Falster oraz Zelandia leżą bliżej niż myślisz... Dużo zieleni, białe skały kredowe wznoszące się ponad niebieskim morzem i fakt, że region południowy jest najdalej na południe wysuniętą częścią Danii – to spowodowało, że obszar ten nazywany jest Morzem Południowym. Zarówno morze jak i plaże zostały uznane za najczystsze w Europie.
KOPENHAGA
Kopenhaga - stolica Danii, gdzie historyczny urok uzupełnia nowoczesny styl życia. Miasto, które świetnie nadaje się zarówno na spędzenie wakacji jak też krótkiego weekendu bez względu na porę roku, niezależnie od gustu i wieku odwiedzających. Jest metropolią, liczącą ponad półtora miliona mieszkańców, ale jednocześnie charakteryzuje się kameralnością, której brakuje wielu europejskim miastom. Panują tam specyficzne zwyczaje, które jednak mają na celu ułatwienie życia mieszkańcom i turystom. Poza tym jest to jedno z największych miast Skandynawii, położone malowniczo nad cieśniną Sund, na dwóch wyspach: Zelandia i Amager, a strzeże go najsłynniejsza na świecie duńska Syrenka.
Amalienborg — oficjalna rezydencja duńskich monarchów i duńskiej rodziny królewskiej w Kopenhadze od 1794 jest jednąz największych atrakcji turystycznych Kopenhagi. Określana również jako zimowy pałac królewski, ponieważ zwykle jest wykorzystywany przez duńskich monarchów w miesiącach zimowych. Obecność królowej Małgorzaty II znamionuje duński sztandar królewski podnoszony ponad Pałacem Chrystiana IX, a obecność następcy tronu powiewający sztandar następcy tronu nad Pałacem Chrystiana VIII. Samo Muzeum Pałacowe jest odwiedzane rocznie przez ponad 77 tys. turystów, a przez dziedziniec zamkowy przewija się ich nieporównywalnie więcej, szczególnie podczas ceremonii zmiany warty. Przed każdym z czterech pałaców stoją na straży gwardziści królewscy w czarno-niebieskich historycznych mundurach i charakterystycznych czapkach z futra niedźwiedziego.
Największa na świecie kolekcja butelek w Browarze Carlsberga w Kopenhadze. W przekładzie z duńskiego „Carlsberg” znaczy „Góra Carla” (tj. Karola), co mówi nam już sporo zarówno o założycielu, jak i o wybranej przez niego lokalizacji. Jednak to nie Karol, lecz jego ojciec - Jacob Christian Jacobsen, na cześć syna, założył słynny dziś browar.
Ogrody Tivoli – położony w centrum Kopenhagi park rozrywki, jedna z największych atrakcji turystycznych Danii. W parku są karuzele, kolejki górskie akrobaci, muzykanci, tancerze i aktorzy odgrywający sceny z bajek Andersena. W kwietniu 2012 roku Tivoli rozpoczyna 170 sezon swojej działalności, wypełnionej zabawą i radością. W sezonie park oferuje koncerty, królewską pantomimę oraz VERTIGO - nową, interaktywną podniebną przejażdżkę dla wszystkich spragnionych wysokiej dawki adrenaliny.
Kanał portowy Nyhavn jest jednym z najbardziej urokliwych miejsc Kopenhagi. Stojące nad kanałem kolorowekamieniczki skrywają w swych wnętrzach ogromną ilość restauracji, kawiarni i pubów, jednak w czasie gorącego, letniego dnia (i wieczoru), bardzo trudno tam znaleźć jakiś pusty stolik. Przycumowane wzdłuż kanału żaglówki, łajby i statki dodają temu miejscu uroku, i sprawiają, że siędzący przy rozlożonych na dworze stolikach spacerowicze mogą poczuć tęsknotę za morską wyprawą...
Opera Królewska. Wielką atrakcją kopenhaskiego nabrzeża jest budynek opery z jego „unoszącym się w powietrzu dachem“, zaprojektowany przez czołowego duńskiego architekta Henninga Larsena. 15 stycznia 2005 roku podczas uroczystej gali nastąpiło otwarcie tego jednego z najoryginalniejszych na świecie budynków.
Najbardziej znany pomnik Kopenhagi to oczywiście Mała Syrenka Den Lille Havrue. Stojący przy nabrzeżu Langelinie posąg przedstawia tytułową bohaterkę baśni H. Ch. Andersena. Pomnik ma 1,25 m wysokości i waży około 175kg. Rzeźba została zamówiona i ufundowana w 1909 przez syna założyciela browaru Carlsberg - Carla Jacobsena, którego zafascynowała historia przedstawiona w balecie Mała Syrenka. Pomnik został wykonany przez duńskiego rzeźbiarza Edvarda Eriksena, a odsłonięto go 23 sierpnia 1913 roku. Modelką dla Eriksena była jego żona - Eline. Mała Syrenka stała się jednym z najbardziej znanych symboli Kopenhagi i znaną na całym świecie atrakcją turystyczną, czego dowodem może być fakt, że w wielu miastach powstały kopie posągu.
MALMO
Malmö, które ma nieco ponad 300 tyś mieszkańców, jest trzecim co do wielkości miastem Szwecji. Położone jest nad brzegiem cieśniny Öresund - po przeciwległej stronie leży stolica Danii Kopenhaga. Miasto to, niegdyś osada rybacka, stało się szybko ważnym centrum handlu i żeglugi, a w epoce przemysłowej zasłynęło ze swoich stoczni. Dziś straciło swój robotniczy charakter, ale jest nadal ważnym centrum handlowym, stawia również na usługi oraz instytucje badawcze i szkolnictwo wyższe. Ponad jedna czwarta mieszkańców miasta to ludność napływowa z innych krajów, co tworzy interesującą atmosferę wielokulturowości.
Most nad cieśniną Oresund - Zarówno przejazd przez most, jak i jego widok z różnych stron stanowi nie lada przeżycie. Most jest jedną z większych tego typu konstrukcji w Europie, w najwyższym swoim miejscu wznosi się 70m ponad wodą. Po jego drugiej stronie zaczyna się nieco inny świat: Dania. Cała budowla składa się z mostu, sztucznej wyspy i… tunelu o długości 3510 metrów. Most jest niecodzienny nie tylko dlatego, że po pokonaniu go wjeżdża się do tunelu. Konstrukcja uważana jest za najdłuższy most na naszym kontynencie oraz najdłuższy most łączący dwa państwa.
Malmohus jest najstarszym zachowanym zamkiem renesansowym w Skandynawii. W jego konstrukcji widoczne są ślady twierdzy z XV wieku. Wewnątrz mieści się połączone muzeum sztuki, historii naturalnej oraz muzeum regionalne. Kolekcja przedstawia narzędzia i broń z epoki kamienia, modele miasta, przedstawiające jego rozwój, oraz malarstwo i rzeźbę szwedzką do czasów współczesnych.
Turning Torso - siła wyobraźni
Wieżowiec mieszkalny Turning Torso jest najnowszą atrakcją architektoniczną miasta. Ta licząca 190 metrów wysokości i 54 kondygnacje, najwyższa w Szwecji budowla, jest dziełem światowej sławy architekta hiszpańskiego Santiago Calatravy. Wieżowiec jest także drugim najwyższym domem mieszkalnym w Europie. Budowlę wzniesiono na nowo wybudowanym osiedlu o niezwykle zróżnicowanej i również bardzo ciekawej architekturze nad samą wodą. Turning Torso stał się znakiem rozpoznawczym miasta, po tym jak zdemontowano charakterystyczną, olbrzymią suwnicę stoczni Kockum.
Człowiek i pegaz przy Linnéplatsen w Slottsparken, jest pochodzącym z 1950 r. dziełem rzeźbiarza Carlal Millesa. Obecny na ceremonii odsłonięcia rzeźby Milles stwierdził, że Pegaz jest jednym z jego szczytowych osiągnięć. W zamyśle twórcy symbolizuje on wzlot myśli ludzkiej. Rzeźbę zobaczyć można również w Des Moines - w amerykańskim stanie Iowa oraz w Sztokholmie.
HELSINGOR
Helsingor po raz pierwszy pojawia się w zapiskach historycznych w 1231 r. Położony nad morzem, zyski czerpie z połowu ryb i transportu. W centrum miasta znajdziemy Axeltorv, pośrodku którego stoi pomnik dłuta Utzona Francka, przedstawiający Eryka Pomorskiego. Mieszkańcy z pewnością byli wdzięczni władcy, który wprowadził opłaty dla przepływających cieśniną statków. Haracz (Oresundstolden) pobierano od 1429 do 1857 r. Część tych pieniędzy trafiała do magistratu, przyczyniając się do rozwoju Helsingoru. Innym źródłem dochodów miasta były stocznie. Kronborg należy do najsłynniejszych zamków na świecie i od lat znajduje się na liście UNESCO. Swą popularność Kronborg zawdzięcza Szekspirowi, który zapewne nigdy go nie odwiedził, zaś o ponurym "zamczysku w Elsinor" usłyszał być może od marynarzy. Ale to właśnie w Kronborg umieścił akcję "Hamleta".
GOTEBORG
Goteborg to drugie co do wielkości miasto Szwecji, położone jest w południowo - zachodniej części kraju, na wybrzeżu, w pobliżu ujścia rzeki Gota. Miasto na przestrzeni czasów zostało zniszczone przez pięć ogromnych pożarów, do dziś zachowało się niewiele z dawnej zabudowy. Najważniejszym punktem Goteborga jest dzielnica portowa. Tutejszy port morski jest największym w całej Skandynawii, obsługuje ponad 11 tys. statków rocznie. Miasto przyciąga turystów licznymi bulwarami, kawiarniami i restauracjami, jest też ciekawym środkiem kulturalnym i centrum sportowym Szwecji. Na uwagę zasługuje też Kanał Gotajski czyli śródlądowe połączenie ze Sztokholmem wodami jeziora Wetter i Wener. Naprawdę warto odwiedzić to miasto, ponieważ jest nie tylko piękne ale też bardzo ciekawe. Można spędzać w nim czas na różne sposoby i na pewno każdy znajdzie coś interesującego specjalnie dla siebie. Jako ciekawostkę można przytoczyć, że jedno z muzeów to muzeum Volvo… Koncern ten ma bowiem swoją siedzibę właśnie w tym mieście.
Wielbiciele opowieści o Wikingach powinni koniecznie odwiedzić Muzeum Morskie Maritiman w Goteborgu. Można tam dowiedzieć się jak rozwijało się żeglarstwo w Szwecji od czasów aż tak dawnych po współczesne. Ponadto jest to największe muzeum statków na świecie, na zwiedzających czeka wiele atrakcji, można tu zobaczyć między innymi okręt podwodny, niszczyciela i latarniowca.
Nya Alvsborgs Fastning - XVII-wieczna twierdza wybudowana u ujścia rzeki Gota do XVII wieku broniła miasta przed atakami Duńczyków. W XIV w. mieściło się w niej więzienie. Dziś odbywają się w twierdzy spotkania i bankiety, w kaplicy udzielane są śluby.
ZELANDIA, LOLLAND, FALSTER
Przepiękne duńskie wyspy Lolland-Falster oraz Zelandia leżą bliżej niż myślisz... Dużo zieleni, białe skały kredowe wznoszące się ponad niebieskim morzem i fakt, że region południowy jest najdalej na południe wysuniętą częścią Danii – to spowodowało, że obszar ten nazywany jest Morzem Południowym. Zarówno morze jak i plaże zostały uznane za najczystsze w Europie.
KOPENHAGA
Kopenhaga - stolica Danii, gdzie historyczny urok uzupełnia nowoczesny styl życia. Miasto, które świetnie nadaje się zarówno na spędzenie wakacji jak też krótkiego weekendu bez względu na porę roku, niezależnie od gustu i wieku odwiedzających. Jest metropolią, liczącą ponad półtora miliona mieszkańców, ale jednocześnie charakteryzuje się kameralnością, której brakuje wielu europejskim miastom. Panują tam specyficzne zwyczaje, które jednak mają na celu ułatwienie życia mieszkańcom i turystom. Poza tym jest to jedno z największych miast Skandynawii, położone malowniczo nad cieśniną Sund, na dwóch wyspach: Zelandia i Amager, a strzeże go najsłynniejsza na świecie duńska Syrenka.
Amalienborg — oficjalna rezydencja duńskich monarchów i duńskiej rodziny królewskiej w Kopenhadze od 1794 jest jednąz największych atrakcji turystycznych Kopenhagi. Określana również jako zimowy pałac królewski, ponieważ zwykle jest wykorzystywany przez duńskich monarchów w miesiącach zimowych. Obecność królowej Małgorzaty II znamionuje duński sztandar królewski podnoszony ponad Pałacem Chrystiana IX, a obecność następcy tronu powiewający sztandar następcy tronu nad Pałacem Chrystiana VIII. Samo Muzeum Pałacowe jest odwiedzane rocznie przez ponad 77 tys. turystów, a przez dziedziniec zamkowy przewija się ich nieporównywalnie więcej, szczególnie podczas ceremonii zmiany warty. Przed każdym z czterech pałaców stoją na straży gwardziści królewscy w czarno-niebieskich historycznych mundurach i charakterystycznych czapkach z futra niedźwiedziego.
Największa na świecie kolekcja butelek w Browarze Carlsberga w Kopenhadze. W przekładzie z duńskiego „Carlsberg” znaczy „Góra Carla” (tj. Karola), co mówi nam już sporo zarówno o założycielu, jak i o wybranej przez niego lokalizacji. Jednak to nie Karol, lecz jego ojciec - Jacob Christian Jacobsen, na cześć syna, założył słynny dziś browar.
Ogrody Tivoli – położony w centrum Kopenhagi park rozrywki, jedna z największych atrakcji turystycznych Danii. W parku są karuzele, kolejki górskie akrobaci, muzykanci, tancerze i aktorzy odgrywający sceny z bajek Andersena. W kwietniu 2012 roku Tivoli rozpoczyna 170 sezon swojej działalności, wypełnionej zabawą i radością. W sezonie park oferuje koncerty, królewską pantomimę oraz VERTIGO - nową, interaktywną podniebną przejażdżkę dla wszystkich spragnionych wysokiej dawki adrenaliny.
Kanał portowy Nyhavn jest jednym z najbardziej urokliwych miejsc Kopenhagi. Stojące nad kanałem kolorowekamieniczki skrywają w swych wnętrzach ogromną ilość restauracji, kawiarni i pubów, jednak w czasie gorącego, letniego dnia (i wieczoru), bardzo trudno tam znaleźć jakiś pusty stolik. Przycumowane wzdłuż kanału żaglówki, łajby i statki dodają temu miejscu uroku, i sprawiają, że siędzący przy rozlożonych na dworze stolikach spacerowicze mogą poczuć tęsknotę za morską wyprawą...
Opera Królewska. Wielką atrakcją kopenhaskiego nabrzeża jest budynek opery z jego „unoszącym się w powietrzu dachem“, zaprojektowany przez czołowego duńskiego architekta Henninga Larsena. 15 stycznia 2005 roku podczas uroczystej gali nastąpiło otwarcie tego jednego z najoryginalniejszych na świecie budynków.
Najbardziej znany pomnik Kopenhagi to oczywiście Mała Syrenka Den Lille Havrue. Stojący przy nabrzeżu Langelinie posąg przedstawia tytułową bohaterkę baśni H. Ch. Andersena. Pomnik ma 1,25 m wysokości i waży około 175kg. Rzeźba została zamówiona i ufundowana w 1909 przez syna założyciela browaru Carlsberg - Carla Jacobsena, którego zafascynowała historia przedstawiona w balecie Mała Syrenka. Pomnik został wykonany przez duńskiego rzeźbiarza Edvarda Eriksena, a odsłonięto go 23 sierpnia 1913 roku. Modelką dla Eriksena była jego żona - Eline. Mała Syrenka stała się jednym z najbardziej znanych symboli Kopenhagi i znaną na całym świecie atrakcją turystyczną, czego dowodem może być fakt, że w wielu miastach powstały kopie posągu.
MALMO
Malmö, które ma nieco ponad 300 tyś mieszkańców, jest trzecim co do wielkości miastem Szwecji. Położone jest nad brzegiem cieśniny Öresund - po przeciwległej stronie leży stolica Danii Kopenhaga. Miasto to, niegdyś osada rybacka, stało się szybko ważnym centrum handlu i żeglugi, a w epoce przemysłowej zasłynęło ze swoich stoczni. Dziś straciło swój robotniczy charakter, ale jest nadal ważnym centrum handlowym, stawia również na usługi oraz instytucje badawcze i szkolnictwo wyższe. Ponad jedna czwarta mieszkańców miasta to ludność napływowa z innych krajów, co tworzy interesującą atmosferę wielokulturowości.
Most nad cieśniną Oresund - Zarówno przejazd przez most, jak i jego widok z różnych stron stanowi nie lada przeżycie. Most jest jedną z większych tego typu konstrukcji w Europie, w najwyższym swoim miejscu wznosi się 70m ponad wodą. Po jego drugiej stronie zaczyna się nieco inny świat: Dania. Cała budowla składa się z mostu, sztucznej wyspy i… tunelu o długości 3510 metrów. Most jest niecodzienny nie tylko dlatego, że po pokonaniu go wjeżdża się do tunelu. Konstrukcja uważana jest za najdłuższy most na naszym kontynencie oraz najdłuższy most łączący dwa państwa.
Malmohus jest najstarszym zachowanym zamkiem renesansowym w Skandynawii. W jego konstrukcji widoczne są ślady twierdzy z XV wieku. Wewnątrz mieści się połączone muzeum sztuki, historii naturalnej oraz muzeum regionalne. Kolekcja przedstawia narzędzia i broń z epoki kamienia, modele miasta, przedstawiające jego rozwój, oraz malarstwo i rzeźbę szwedzką do czasów współczesnych.
Turning Torso - siła wyobraźni
Wieżowiec mieszkalny Turning Torso jest najnowszą atrakcją architektoniczną miasta. Ta licząca 190 metrów wysokości i 54 kondygnacje, najwyższa w Szwecji budowla, jest dziełem światowej sławy architekta hiszpańskiego Santiago Calatravy. Wieżowiec jest także drugim najwyższym domem mieszkalnym w Europie. Budowlę wzniesiono na nowo wybudowanym osiedlu o niezwykle zróżnicowanej i również bardzo ciekawej architekturze nad samą wodą. Turning Torso stał się znakiem rozpoznawczym miasta, po tym jak zdemontowano charakterystyczną, olbrzymią suwnicę stoczni Kockum.
Człowiek i pegaz przy Linnéplatsen w Slottsparken, jest pochodzącym z 1950 r. dziełem rzeźbiarza Carlal Millesa. Obecny na ceremonii odsłonięcia rzeźby Milles stwierdził, że Pegaz jest jednym z jego szczytowych osiągnięć. W zamyśle twórcy symbolizuje on wzlot myśli ludzkiej. Rzeźbę zobaczyć można również w Des Moines - w amerykańskim stanie Iowa oraz w Sztokholmie.
HELSINGOR
Helsingor po raz pierwszy pojawia się w zapiskach historycznych w 1231 r. Położony nad morzem, zyski czerpie z połowu ryb i transportu. W centrum miasta znajdziemy Axeltorv, pośrodku którego stoi pomnik dłuta Utzona Francka, przedstawiający Eryka Pomorskiego. Mieszkańcy z pewnością byli wdzięczni władcy, który wprowadził opłaty dla przepływających cieśniną statków. Haracz (Oresundstolden) pobierano od 1429 do 1857 r. Część tych pieniędzy trafiała do magistratu, przyczyniając się do rozwoju Helsingoru. Innym źródłem dochodów miasta były stocznie. Kronborg należy do najsłynniejszych zamków na świecie i od lat znajduje się na liście UNESCO. Swą popularność Kronborg zawdzięcza Szekspirowi, który zapewne nigdy go nie odwiedził, zaś o ponurym "zamczysku w Elsinor" usłyszał być może od marynarzy. Ale to właśnie w Kronborg umieścił akcję "Hamleta".
GOTEBORG
Goteborg to drugie co do wielkości miasto Szwecji, położone jest w południowo - zachodniej części kraju, na wybrzeżu, w pobliżu ujścia rzeki Gota. Miasto na przestrzeni czasów zostało zniszczone przez pięć ogromnych pożarów, do dziś zachowało się niewiele z dawnej zabudowy. Najważniejszym punktem Goteborga jest dzielnica portowa. Tutejszy port morski jest największym w całej Skandynawii, obsługuje ponad 11 tys. statków rocznie. Miasto przyciąga turystów licznymi bulwarami, kawiarniami i restauracjami, jest też ciekawym środkiem kulturalnym i centrum sportowym Szwecji. Na uwagę zasługuje też Kanał Gotajski czyli śródlądowe połączenie ze Sztokholmem wodami jeziora Wetter i Wener. Naprawdę warto odwiedzić to miasto, ponieważ jest nie tylko piękne ale też bardzo ciekawe. Można spędzać w nim czas na różne sposoby i na pewno każdy znajdzie coś interesującego specjalnie dla siebie. Jako ciekawostkę można przytoczyć, że jedno z muzeów to muzeum Volvo… Koncern ten ma bowiem swoją siedzibę właśnie w tym mieście.
Wielbiciele opowieści o Wikingach powinni koniecznie odwiedzić Muzeum Morskie Maritiman w Goteborgu. Można tam dowiedzieć się jak rozwijało się żeglarstwo w Szwecji od czasów aż tak dawnych po współczesne. Ponadto jest to największe muzeum statków na świecie, na zwiedzających czeka wiele atrakcji, można tu zobaczyć między innymi okręt podwodny, niszczyciela i latarniowca.
Nya Alvsborgs Fastning - XVII-wieczna twierdza wybudowana u ujścia rzeki Gota do XVII wieku broniła miasta przed atakami Duńczyków. W XIV w. mieściło się w niej więzienie. Dziś odbywają się w twierdzy spotkania i bankiety, w kaplicy udzielane są śluby.
Poniżej stworzona przez nas na podstawie doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie. Nie traktujcie jednak jej jak wyroczni.
Na większość rejsów morskich zabieramy:
- - kurtka i spodnie przeciwdzeszczowe
- - polar
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - krótkie spodenki
- - strójkąpielowy, kąpielówki
- - krem nawilżający
- - spodnie, które lubicie wygodne
- - piżama
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona także w lecie
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - stopery do uszu
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - coś do czytania
- - latarka
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - paszport, książeczkę żeglarską,
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe - dużo wygodniejsze.
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - mały plecak na wędrówki
- - buty do chodzenia w wodzie (np. po skałach, przeciw jeżowcom)
- - przewodniki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Na niektórych rejsach przydają się:
- - ciepła czapka i rękawiczki - najlepiej nieprzemakalne (np. narciarskie)
- - grube skarpetki
- - kalosze
- - śpiwór
- - kubek termiczny
- - zapalniczka
- - kalesony
Poniżej stworzona przez nas na podstawie doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie. Nie traktujcie jednak jej jak wyroczni.
Na większość rejsów morskich zabieramy:
- - kurtka i spodnie przeciwdzeszczowe
- - polar
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - krótkie spodenki
- - strójkąpielowy, kąpielówki
- - krem nawilżający
- - spodnie, które lubicie wygodne
- - piżama
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona także w lecie
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - stopery do uszu
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - coś do czytania
- - latarka
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - paszport, książeczkę żeglarską,
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe - dużo wygodniejsze.
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - mały plecak na wędrówki
- - buty do chodzenia w wodzie (np. po skałach, przeciw jeżowcom)
- - przewodniki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Na niektórych rejsach przydają się:
- - ciepła czapka i rękawiczki - najlepiej nieprzemakalne (np. narciarskie)
- - grube skarpetki
- - kalosze
- - śpiwór
- - kubek termiczny
- - zapalniczka
- - kalesony
Cena: 1290 PLN / 11 dni
Cena
brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce
na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na
pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo,
gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.
Cena
nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i
NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.
Rejs
odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.
Typ rejsu: stażowo - szkoleniowy
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych. Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan prowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Zainteresowane osoby będą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez kapitana. To doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych. Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan prowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Zainteresowane osoby będą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez kapitana. To doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Staż: staż morski na stopnie PZŻ, ok 100-140 godzin
System szkolenia PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
System szkolenia PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga
Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.
Transport: własny
Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU
Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !
Formularz rezerwacyjny