REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA5
Mark Twain
REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA5
Rejsy po naszym Bałtyku to niesamowita przygoda dla poszukujących wrażeń. To tutaj doznać możemy wspaniałych przeżyć i niezapomnianych wrażeń na dzielnych jachtach, w niesamowitej bałtyckiej scenerii. Odwiedzimy porty Szwecji, Danii lub Litwy i Łotwy, a może polskie porty położone na zachód od Zatoki Gdańskiej? Morze Bałtyckie posiada ogromny magnetyzm, czar, urok, którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał. Odwiedź z nami Alinge, Swaneke na przepięknej wyspie Bornholm leżącą najbliżej naszego wybrzeża, Kłajpede lub Lepaję na wschodzie lub Gotlandie i Olandie na północy.
Proponujemy rejsy na przepiękną wyspę Bornholm, leżącą najbliżej naszego wybrzeża. Jest ona bardzo urzekająca, a zwiedzając liczne miasteczka i podziwiając piękno tamtejszej przyrody, obcując z mieszkańcami, którzy są bardzo życzliwi i mili, można znakomicie wypocząć i zrelaksować się...W trakcie rejsu podnosimy na wyższy poziom nasze doświadczenie, które zaowocuje uzyskaniem kolejnych stopni żeglarskich. Rejsy dają nam możliwość uzupełnienia wymaganych przez PZŻ godzin stażowych. Następnym miejscem godnym uwagi jest Gotlandia. Wyspa leżąca u wybrzeży Szwecji. Skalne urwiska, wysokie klify rzeźbione przez naturę zachwycają swą surowością. Atrakcyjny kompleks jaskiń i grot skalnych, rezerwat ptaków pingwinowatych na wysepce Karlso wart jest również obejrzenia. W założeniach naszych są oczywiście rejsy obejmujące praktycznie cały obszar Bałtyku, nie pomijając żadnego ciekawego miejsca, jak choćby Olandia, Alandia, szkierowe wybrzeża skandynawskie, czy też równie interesujące porty Litwy, Łotwy, delta rzeki Niemna. Podczas całego rejsu zwiedzicie miejsca o których tylko słyszeliście z opowieści kolegów żeglarzy. Dla niektórych rejs może być doskonaleniem wiedzy praktycznej o żeglarstwie, a dla innych słodkim lenistwem. A w ciągu tych kilku dni... cały Bałtyk przed Nami !
Rejsy po naszym Bałtyku to niesamowita przygoda dla poszukujących wrażeń. To tutaj doznać możemy wspaniałych przeżyć i niezapomnianych wrażeń na dzielnych jachtach, w niesamowitej bałtyckiej scenerii. Odwiedzimy porty Szwecji, Danii lub Litwy i Łotwy, a może polskie porty położone na zachód od Zatoki Gdańskiej? Morze Bałtyckie posiada ogromny magnetyzm, czar, urok, którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał. Odwiedź z nami Alinge, Swaneke na przepięknej wyspie Bornholm leżącą najbliżej naszego wybrzeża, Kłajpede lub Lepaję na wschodzie lub Gotlandie i Olandie na północy.
Proponujemy rejsy na przepiękną wyspę Bornholm, leżącą najbliżej naszego wybrzeża. Jest ona bardzo urzekająca, a zwiedzając liczne miasteczka i podziwiając piękno tamtejszej przyrody, obcując z mieszkańcami, którzy są bardzo życzliwi i mili, można znakomicie wypocząć i zrelaksować się...W trakcie rejsu podnosimy na wyższy poziom nasze doświadczenie, które zaowocuje uzyskaniem kolejnych stopni żeglarskich. Rejsy dają nam możliwość uzupełnienia wymaganych przez PZŻ godzin stażowych. Następnym miejscem godnym uwagi jest Gotlandia. Wyspa leżąca u wybrzeży Szwecji. Skalne urwiska, wysokie klify rzeźbione przez naturę zachwycają swą surowością. Atrakcyjny kompleks jaskiń i grot skalnych, rezerwat ptaków pingwinowatych na wysepce Karlso wart jest również obejrzenia. W założeniach naszych są oczywiście rejsy obejmujące praktycznie cały obszar Bałtyku, nie pomijając żadnego ciekawego miejsca, jak choćby Olandia, Alandia, szkierowe wybrzeża skandynawskie, czy też równie interesujące porty Litwy, Łotwy, delta rzeki Niemna. Podczas całego rejsu zwiedzicie miejsca o których tylko słyszeliście z opowieści kolegów żeglarzy. Dla niektórych rejs może być doskonaleniem wiedzy praktycznej o żeglarstwie, a dla innych słodkim lenistwem. A w ciągu tych kilku dni... cały Bałtyk przed Nami !
s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)
Jacht: J-80 - s/y Śniadecki
Długość: 13.80 m
Szerokość: 3.51 m
Zanurzenie: 1.92 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Sygnał rozpoznawczy: SPG 2073
Galeria
Wyposażenie jachtu
POKŁAD Komplet żagli: -Grot -Genua -Bezan -Fok marszowy -Fok sztormowy -Spinaker -Trajsel Kotwica CQR, łańcuch i lina Kotwica Danfortha, łańcuch i lina Odbijacze Liny cumownicze Bosak Zapasowe karnistry |
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE Mapy morskie-papierowe Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP Locja Spisy świateł Echosonda Log Wiatromierz RAYMARINE AIS
|
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA Rakiety |
KABINY Koce Oświetlenie toaleta z umywalką |
KAMBUZ Kuchenka gazowa Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki) Zapasowa butla gazowa Zlewozmywak |
INNE Lornetka z kompasem Radioodtwarzacz CD Baterie słoneczne Kompas ręczny Wiatromierz ręczny |
s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)
Jacht: J-80 - s/y Śniadecki
Długość: 13.80 m
Szerokość: 3.51 m
Zanurzenie: 1.92 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Sygnał rozpoznawczy: SPG 2073
Galeria
Wyposażenie jachtu
POKŁAD Komplet żagli: -Grot -Genua -Bezan -Fok marszowy -Fok sztormowy -Spinaker -Trajsel Kotwica CQR, łańcuch i lina Kotwica Danfortha, łańcuch i lina Odbijacze Liny cumownicze Bosak Zapasowe karnistry |
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE Mapy morskie-papierowe Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP Locja Spisy świateł Echosonda Log Wiatromierz RAYMARINE AIS
|
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA Rakiety |
KABINY Koce Oświetlenie toaleta z umywalką |
KAMBUZ Kuchenka gazowa Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki) Zapasowa butla gazowa Zlewozmywak |
INNE Lornetka z kompasem Radioodtwarzacz CD Baterie słoneczne Kompas ręczny Wiatromierz ręczny |
KAPITAN
Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.
KAPITAN
Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.
Dajemy Wam swobodę modyfikacji proponowanej trasy, niczego nie narzucamy.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
PROPONOWANA TRASA TEGO REJSU:
Gdańsk - Hel - Karlskrona - Christianso - Wyspa Bornholm - Świnoujście
Dajemy Wam swobodę modyfikacji proponowanej trasy, niczego nie narzucamy.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
PROPONOWANA TRASA TEGO REJSU:
Gdańsk - Hel - Karlskrona - Christianso - Wyspa Bornholm - Świnoujście
WYSPA BORNHOLM
Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.
ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE
WYSPA CHRISTIANSO
Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.
LINIA OBRONY NA WYSPIE JEDYNY MOST NA WYSPIE
KARLSKRONA
Miasto ma do zaoferowania jedno z najstarszych Muzeów w Szwecji dotyczące Marynarki Wojennej które znajduje się na wyspie Stumholmen. Muzeum sięga tradycją do roku 1752 roku i jest miejscem, w którym pokazana jest historia szwedzkiej marynarki wojennej z tunelem podwodnym oraz z imponującą kolekcją figur galionowych. Zarówno na dorosłych, jak i na dzieci czeka tutaj możliwość przeżycia bogatej historii szwedzkiej marynarki wojennej w miejscu, które przez wiele stuleci należało do sił zbrojnych.
Nazywana Starą Stocznią, jest jedną z niewielu stoczni na świecie, w której wciąż jeszcze zobaczyć można oryginalną zabudowę sprzed kilkuset lat - z czasów, kiedy w stoczni budowano największe żaglowce. Pierwsze okręty zwodowano w tym miejscu pod koniec XVII w. i do dziś historyczne doki używane są zgodnie z przeznaczeniem.
Muzeum Samochodów w Karlskronie prezentuje wyjątkową kolekcję zabytkowych aut i motocykli, należących do właścicieli wydawnictwa Albinsson&Sjöberg. W jednym miejscu można zobaczyć i podziwiać kilkadziesiąt unikatowych pojazdów w historii XX w. - od pierwszego Forda T1 z lat 20. do bardziej współczesnych modeli, takich jak Volvo, Saab, Chevrolet, Corvette.
Te luksusowe limuzyny, sportowe cacka - perły motoryzacji ubiegłego wieku - na pewno zrobią wielkie wrażenie na uczestnikach wycieczki. Dzięki staraniom pracowników muzeum, wszystkie pojazdy są w doskonałym stanie, w pełni sprawne. Każdego roku można je zobaczyć podczas uroczystego przejazdu ulicami miasta.
WYSPA BORNHOLM
Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.
ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE
WYSPA CHRISTIANSO
Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.
LINIA OBRONY NA WYSPIE JEDYNY MOST NA WYSPIE
KARLSKRONA
Miasto ma do zaoferowania jedno z najstarszych Muzeów w Szwecji dotyczące Marynarki Wojennej które znajduje się na wyspie Stumholmen. Muzeum sięga tradycją do roku 1752 roku i jest miejscem, w którym pokazana jest historia szwedzkiej marynarki wojennej z tunelem podwodnym oraz z imponującą kolekcją figur galionowych. Zarówno na dorosłych, jak i na dzieci czeka tutaj możliwość przeżycia bogatej historii szwedzkiej marynarki wojennej w miejscu, które przez wiele stuleci należało do sił zbrojnych.
Nazywana Starą Stocznią, jest jedną z niewielu stoczni na świecie, w której wciąż jeszcze zobaczyć można oryginalną zabudowę sprzed kilkuset lat - z czasów, kiedy w stoczni budowano największe żaglowce. Pierwsze okręty zwodowano w tym miejscu pod koniec XVII w. i do dziś historyczne doki używane są zgodnie z przeznaczeniem.
Muzeum Samochodów w Karlskronie prezentuje wyjątkową kolekcję zabytkowych aut i motocykli, należących do właścicieli wydawnictwa Albinsson&Sjöberg. W jednym miejscu można zobaczyć i podziwiać kilkadziesiąt unikatowych pojazdów w historii XX w. - od pierwszego Forda T1 z lat 20. do bardziej współczesnych modeli, takich jak Volvo, Saab, Chevrolet, Corvette.
Te luksusowe limuzyny, sportowe cacka - perły motoryzacji ubiegłego wieku - na pewno zrobią wielkie wrażenie na uczestnikach wycieczki. Dzięki staraniom pracowników muzeum, wszystkie pojazdy są w doskonałym stanie, w pełni sprawne. Każdego roku można je zobaczyć podczas uroczystego przejazdu ulicami miasta.
Poniżej stworzona przez nas na podstawie doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie. Nie traktujcie jednak jej jak wyroczni.
Na większość rejsów morskich zabieramy:
- - kurtka i spodnie przeciwdzeszczowe
- - polar
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - krótkie spodenki
- - strójkąpielowy, kąpielówki
- - krem nawilżający
- - spodnie, które lubicie wygodne
- - piżama
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona także w lecie
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - stopery do uszu
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - coś do czytania
- - latarka
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - paszport, książeczkę żeglarską,
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe - dużo wygodniejsze.
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - mały plecak na wędrówki
- - buty do chodzenia w wodzie (np. po skałach, przeciw jeżowcom)
- - przewodniki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Na niektórych rejsach przydają się:
- - ciepła czapka i rękawiczki - najlepiej nieprzemakalne (np. narciarskie)
- - grube skarpetki
- - kalosze
- - śpiwór
- - kubek termiczny
- - zapalniczka
- - kalesony
Poniżej stworzona przez nas na podstawie doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie. Nie traktujcie jednak jej jak wyroczni.
Na większość rejsów morskich zabieramy:
- - kurtka i spodnie przeciwdzeszczowe
- - polar
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - krótkie spodenki
- - strójkąpielowy, kąpielówki
- - krem nawilżający
- - spodnie, które lubicie wygodne
- - piżama
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona także w lecie
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - stopery do uszu
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - coś do czytania
- - latarka
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - paszport, książeczkę żeglarską,
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe - dużo wygodniejsze.
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - mały plecak na wędrówki
- - buty do chodzenia w wodzie (np. po skałach, przeciw jeżowcom)
- - przewodniki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Na niektórych rejsach przydają się:
- - ciepła czapka i rękawiczki - najlepiej nieprzemakalne (np. narciarskie)
- - grube skarpetki
- - kalosze
- - śpiwór
- - kubek termiczny
- - zapalniczka
- - kalesony
Cena: 760 PLN / 7 dni
Cena
brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce
na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na
pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo,
gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.
Cena
nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i
NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.
Rejs
odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.
Typ rejsu: stażowo - szkoleniowy
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych. Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan prowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Zainteresowane osoby będą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez kapitana. To doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych. Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan prowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Zainteresowane osoby będą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez kapitana. To doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Staż: staż morski na stopnie PZŻ, ok. 70-100 godzin
System szkolenia PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
System szkolenia PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga
Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.
Transport: dojazd własny
Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY NARODOWEGO CENTRUM ŻEGLARSTWA
Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku "ul. Łęczycka".
Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html
Dla jadących samochodem adres do GPS-u:
Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a
Kliknij aby zobaczyć większą mapę
DOJAZD Z MARINY W ŚWINOUJŚCIU DO DWORCA PKP
Kliknij aby zobaczyć większą mapę
Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY NARODOWEGO CENTRUM ŻEGLARSTWA
Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku "ul. Łęczycka".
Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html
Dla jadących samochodem adres do GPS-u:
Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a
Kliknij aby zobaczyć większą mapę
DOJAZD Z MARINY W ŚWINOUJŚCIU DO DWORCA PKP
Kliknij aby zobaczyć większą mapę
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !
Formularz rezerwacyjny