Masz pytania, wątpliwości,
chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń!
tel.: +48 535 001 345


REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA3

"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Mark Twain

REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA3



Rejsy po naszym Bałtyku to niesamowita przygoda dla poszukujących wrażeń. To tutaj doznać możemy wspaniałych przeżyć i niezapomnianych wrażeń na dzielnych jachtach, w niesamowitej bałtyckiej scenerii. Odwiedzimy porty Szwecji, Danii lub Litwy i Łotwy, a może polskie porty położone na zachód od Zatoki Gdańskiej? Morze Bałtyckie posiada ogromny magnetyzm, czar, urok, którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał. Odwiedź z nami Alinge, Swaneke na przepięknej wyspie Bornholm leżącą najbliżej naszego wybrzeża, Kłajpede lub Lepaję na wschodzie lub Gotlandie i Olandie na północy.

Proponujemy rejsy na przepiękną wyspę Bornholm, leżącą najbliżej naszego wybrzeża. Jest ona bardzo urzekająca, a zwiedzając liczne miasteczka i podziwiając piękno tamtejszej przyrody, obcując z mieszkańcami, którzy są bardzo życzliwi i mili, można znakomicie wypocząć i zrelaksować się...W trakcie rejsu podnosimy na wyższy poziom nasze doświadczenie, które zaowocuje uzyskaniem kolejnych stopni żeglarskich. Rejsy dają nam możliwość uzupełnienia wymaganych przez PZŻ godzin stażowych. Następnym miejscem godnym uwagi jest Gotlandia. Wyspa leżąca u wybrzeży Szwecji. Skalne urwiska, wysokie klify rzeźbione przez naturę zachwycają swą surowością. Atrakcyjny kompleks jaskiń i grot skalnych, rezerwat ptaków pingwinowatych na wysepce Karlso wart jest również obejrzenia. W założeniach naszych są oczywiście rejsy obejmujące praktycznie cały obszar Bałtyku, nie pomijając żadnego ciekawego miejsca, jak choćby Olandia, Alandia, szkierowe wybrzeża skandynawskie, czy też równie interesujące porty Litwy, Łotwy, delta rzeki Niemna. Podczas całego rejsu zwiedzicie miejsca o których tylko słyszeliście z opowieści kolegów żeglarzy. Dla niektórych rejs może być doskonaleniem wiedzy praktycznej o żeglarstwie, a dla innych słodkim lenistwem. A w ciągu tych kilku dni... cały Bałtyk przed Nami !



Rejsy po naszym Bałtyku to niesamowita przygoda dla poszukujących wrażeń. To tutaj doznać możemy wspaniałych przeżyć i niezapomnianych wrażeń na dzielnych jachtach, w niesamowitej bałtyckiej scenerii. Odwiedzimy porty Szwecji, Danii lub Litwy i Łotwy, a może polskie porty położone na zachód od Zatoki Gdańskiej? Morze Bałtyckie posiada ogromny magnetyzm, czar, urok, którego nie sposób zapomnieć. Kto raz spróbował będzie zawsze chętnie tu wracał. Odwiedź z nami Alinge, Swaneke na przepięknej wyspie Bornholm leżącą najbliżej naszego wybrzeża, Kłajpede lub Lepaję na wschodzie lub Gotlandie i Olandie na północy.

Proponujemy rejsy na przepiękną wyspę Bornholm, leżącą najbliżej naszego wybrzeża. Jest ona bardzo urzekająca, a zwiedzając liczne miasteczka i podziwiając piękno tamtejszej przyrody, obcując z mieszkańcami, którzy są bardzo życzliwi i mili, można znakomicie wypocząć i zrelaksować się...W trakcie rejsu podnosimy na wyższy poziom nasze doświadczenie, które zaowocuje uzyskaniem kolejnych stopni żeglarskich. Rejsy dają nam możliwość uzupełnienia wymaganych przez PZŻ godzin stażowych. Następnym miejscem godnym uwagi jest Gotlandia. Wyspa leżąca u wybrzeży Szwecji. Skalne urwiska, wysokie klify rzeźbione przez naturę zachwycają swą surowością. Atrakcyjny kompleks jaskiń i grot skalnych, rezerwat ptaków pingwinowatych na wysepce Karlso wart jest również obejrzenia. W założeniach naszych są oczywiście rejsy obejmujące praktycznie cały obszar Bałtyku, nie pomijając żadnego ciekawego miejsca, jak choćby Olandia, Alandia, szkierowe wybrzeża skandynawskie, czy też równie interesujące porty Litwy, Łotwy, delta rzeki Niemna. Podczas całego rejsu zwiedzicie miejsca o których tylko słyszeliście z opowieści kolegów żeglarzy. Dla niektórych rejs może być doskonaleniem wiedzy praktycznej o żeglarstwie, a dla innych słodkim lenistwem. A w ciągu tych kilku dni... cały Bałtyk przed Nami !

Symbol BA3
Termin Poniedziałek 2013-07-15  -  Niedziela 2013-07-28
Ilość dni 14 dni
Trasa

LIPIEC 2013

"BIAŁE NOCE" NA WYSPACH ALANDZKICH W FINLANDII

Gdańsk - Kłajpeda - Lipawa - Ventspils - Ryga - Tallinn - Helsinki - Turku(samolot do Gdańska)

Jacht J-80 - s/y Śniadecki
Kapitan Kapitan Grzegorz Przybylski
Rodzaj rejsu stażowo - szkoleniowy
Szkolenie podstawowe + doskonalące umiejętności morskie
Staż staż morski na stopnie PZŻ, około 200 godzin
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport powrót samolotem linii WIZZAIR
Cena 1690 PLN plus 560 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

sniadecki1

s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)

sniadecki_przekroj

 

 

 

Jacht: J-80 - s/y Śniadecki

 

Długość: 13.80 m

 

Szerokość: 3.51 m

 

Zanurzenie: 1.92 m

 

Powierzchnia żagli: 80 m2

 

Sygnał rozpoznawczy:  SPG 2073

 

 

 



Galeria

Wyposażenie jachtu

 

POKŁAD 

Komplet żagli:
-Grot
-Genua
-Bezan
-Fok marszowy
-Fok sztormowy
-Spinaker
-Trajsel
Kotwica CQR, łańcuch i lina
Kotwica Danfortha, łańcuch i lina
Odbijacze
Liny cumownicze
Bosak
Zapasowe karnistry
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

Mapy morskie-papierowe
Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP
Locja
Spisy świateł
Echosonda

Log

Wiatromierz RAYMARINE
Radar RAYMARINE
Przybory nawigacyjne
Busola
Barometr
UKF-ka RAYMARINE
Navtex

 AIS

 

 

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA

Tratwa ratunkowa na 10 osób
Kamizelki ratunkowe
Kamizelki pneumatyczne z szelkami bezpieczeństwa

Rakiety
Sygnały dymne
Flary ręczne
Róg mgłowy
Gaśnice
Apteczka
Flagi sygnalizacyjne QNC
Koło ratunkowe z pławką świetlną

KABINY

Koce
Oświetlenie
toaleta z umywalką
KAMBUZ

Kuchenka gazowa
Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki)
Zapasowa butla gazowa
Zlewozmywak
INNE

Lornetka z kompasem
Radioodtwarzacz CD
Baterie słoneczne
Kompas ręczny
Wiatromierz ręczny

s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)

 

 

 

Jacht: J-80 - s/y Śniadecki

 

Długość: 13.80 m

 

Szerokość: 3.51 m

 

Zanurzenie: 1.92 m

 

Powierzchnia żagli: 80 m2

 

Sygnał rozpoznawczy:  SPG 2073

 

 

 



Galeria

Wyposażenie jachtu

 

POKŁAD 

Komplet żagli:
-Grot
-Genua
-Bezan
-Fok marszowy
-Fok sztormowy
-Spinaker
-Trajsel
Kotwica CQR, łańcuch i lina
Kotwica Danfortha, łańcuch i lina
Odbijacze
Liny cumownicze
Bosak
Zapasowe karnistry
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

Mapy morskie-papierowe
Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP
Locja
Spisy świateł
Echosonda

Log

Wiatromierz RAYMARINE
Radar RAYMARINE
Przybory nawigacyjne
Busola
Barometr
UKF-ka RAYMARINE
Navtex

 AIS

 

 

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA

Tratwa ratunkowa na 10 osób
Kamizelki ratunkowe
Kamizelki pneumatyczne z szelkami bezpieczeństwa

Rakiety
Sygnały dymne
Flary ręczne
Róg mgłowy
Gaśnice
Apteczka
Flagi sygnalizacyjne QNC
Koło ratunkowe z pławką świetlną

KABINY

Koce
Oświetlenie
toaleta z umywalką
KAMBUZ

Kuchenka gazowa
Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki)
Zapasowa butla gazowa
Zlewozmywak
INNE

Lornetka z kompasem
Radioodtwarzacz CD
Baterie słoneczne
Kompas ręczny
Wiatromierz ręczny

 KAPITAN

capitan_smallGrzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.

 

 KAPITAN

Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.

 

 
 
Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest 
 
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Na naszych rejsach sami zadecydujecie o wyborze trasy z możliwością jej równoczesnego modyfikowania.
 Dajemy Wam swobodę modyfikacji proponowanej trasy, niczego nie narzucamy. 

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
 dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie 
dla Waszego rejsu.

PROPONOWANA TRASA REJSU:
 Gdańsk - Kłajpeda(Litwa) - Lipawa(Łotwa) - Ventspils(Łotwa) - Ryga(Łotwa) - Tallinn(Estonia) - 
 - Helsinki(Finlandia) - Turku(Finlandia) 
 
rejs_na_alandy
 
 
Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest 
 
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Na naszych rejsach sami zadecydujecie o wyborze trasy z możliwością jej równoczesnego modyfikowania.
 Dajemy Wam swobodę modyfikacji proponowanej trasy, niczego nie narzucamy. 

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
 dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie 
dla Waszego rejsu.

PROPONOWANA TRASA REJSU:
 Gdańsk - Kłajpeda(Litwa) - Lipawa(Łotwa) - Ventspils(Łotwa) - Ryga(Łotwa) - Tallinn(Estonia) - 
 - Helsinki(Finlandia) - Turku(Finlandia) 
 


WYSPY ALANDZKIE - zielony archipelag Bałtyku

alandy-rejs-morski-jachtem

"Z bezmiaru szarej, zamglonej morskiej kipieli wyłoniły się zlane słońcem gęsto zadrzewione czerwone skały. `Niemożliwe żeby przez Bałtyk dopłynąć do Grecji` pomyślałam i wystawiłam twarz na ciepły, pachnący bijący od lądu wiatr. W zapachu tym było coś poza ziemią sosnami, kwiatami i morzem, był tam spokój." cyt. A. Brodowska

Wyspy Alandzkie leżą pośrodku Bałtyku w połowie drogi między Finlandią a Szwecją. Politycznie przynależą do Finlandii, ale językiem urzędowym jest szwedzki. Mieszkańcy cenią sobie niezależność. Mają szeroką autonomię, która została oficjalnie zagwarantowana nawet w traktacie akcesyjnym do Unii Europejskiej. Wyspy mają własną flagę, parlament, a nawet znaczki pocztowe. Wyspy Alandzkie nie maja może wielkich atrakcji turystycznych, ale ich dziewicze piękno i kultura przyciagają co roku rzesze miłosnikow przyrody i ciszy.

alandy-rejs-morski-2

Najbardziej znanym zabytkiem Alandów jest zamek Kastelholm. Jego budowę rozpoczęto w pierwszych latach 14 wieku. W zamku tym miało miejsce wiele ciekawych zdarzeń, między innymi książę Jan syn Gustawa Wazy więził tam swego brata króla Eryka 14. Pożar zniszczył większą część budowli w 1745 roku. Pod koniec 19. wieku rozpoczęto, trwające do dziś konserwację i odbudowę obiektu. Kastelholm wznosi się swą potężną bryłą nad rozległą zatoką, jego surowe przytłaczające wnętrza przyprawiają o dreszcze, z wieży rozciąga się baśniowy widok...

alandy-rejs-morski-3

KŁAJPEDA

rejs_litwa_sailpol_2

 

Kłajpeda to główny port Litwy. Miasto leży nad Bałtykiem w części kraju zwanej Małą Litwą, która obejmuje zachodnie wybrzeże od ujścia Niemna do granicy z Łotwą. Jest to region ciekawy ze względu na różnorodność wpływów kultórowych i bogatą historię. Przez centrum miasta przepływa rzeka Dane. Pozostałe miejscowości Mierzei Kurońskiej są przede wszystkim atrakcyjne jako kurorty nadmorskie. Zalicza się do nich: Juodkrante - najstarszą osadę, której mieszkańcy trudnili się pozyskiwaniem bursztynu i gdzie znajduje się tzw. Góra Czarownic - miejsce pogańskiego kultu dawnych ludów bałtyckich, Połąga - dawna własność rodu Tyszkiewiczów, obecnie kurort słynący z Muzeum Bursztynu i dziewiętnastowiecznego Ogrodu Botanicznego, a także Pervalka oraz Preila - spokojne osady rybackie, pozwalające turystom odetchnąć po trudach zwiedzania Mierzei.

HELSINKI

helsinki-miasto

Odkryj z nami fińską stolicę założoną w roku 1550 przez szwedzkiego króla Gustawa I Wazę dziadka polskiego króla Zygmunta III Wazy. Miasto to cechuje wiele interesujących obiektów architektonicznych. Szczególnie ciekawe jest zabytkowe centrum miasta z imponującym neoklasycznym zespołem katedry i placu senackiego. Plac senacki, będący centralnym punktem miasta, został zaprojektowany przez Carla Ludwiga Engela w 1820 roku. Otacza go szereg zabytkowych obiektów. Nad placem wznosi się Tuomiokirkko (katedra luterańska), Monumentalne granitowe schody prowadzące do świątyni, są miejscem spotkań i hucznych obchodów Nowego Roku. Około 1000 restauracji i barów tego miasta odzwierciedla różne wschodnie i zachodnie kulinarne wpływy różnych kultur. 

 suomenlinna-helsinki

Suomenlinna (z fin. "Twierdza Fińska") – twierdza w Helsinkach, położona na grupie sześciu wysp niedaleko brzegu. Dawniej miała za zadanie bronić Helsinek od strony morza. Obecnie utraciła walory militarne, posiada jednak wielkie znaczenie kulturowe jako zabytek historyczny i atrakcja turystyczna. Wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO atrakcja nazywana jest Gibraltarem Północy i stanowi jeden z ulubionych celów wycieczek dla turystów ze Skandynawii. Wyspy te mają ok. 800 mieszkańców. Znajduje się na nich również muzeum wojskowe (jednym z eksponatów jest "Vesikko" – okręt podwodny z okresu II wojny światowej). 

kauppatori

Kauppatori, zwany także targiem rybnym, rozciąga się wzdłuż nadbrzeża portowego. Można na nim zaopatrzyć się w świeże owoce i warzywa, ryby prosto z kutra oraz różne wyroby rzemieślnicze. Pośrodku placu usytuowany jest Kamień Carycy, kamienny obelisk ze złotym orłem na szczycie, wykonany według projektu Engla. Monument został odsłonięty w 1835 roku dla upamiętnienia wizyty cara Mikołaja I i carycy Aleksandry.

 temppeliaukio

 Skalny Kościół w Helsinkach (Temppeliaukio kirkko) to jedna z najważniejszych atrakcji w stolicy Finlandii. Budynek został wydrążony w granitowej skale, jest oświetlany naturalnym światłem słonecznym, a jego wnętrze jest naprawdę wyjątkowe! Skalny kościół w Helsinkach to prawdziwa perła fińskiego designu. Przyciąga turystów z całego świata. Spacerując do Temppeliaukio krikko mamy wrażenie, jakbyśmy zbliżali się do statku kosmicznego, który właśnie wylądował w środku osiedla mieszkalnego. Wokół Kościoła znajdują się bowiem bloki i kilka sklepów z pamiątkami. Na czym polega jego wyjątkowość? Przekonaj się osobiście. 

 sibelius_monument

Pomnik Sibeliusa to rzeźba w kształcie stalowych organów, poświęcona fińskiemu kompozytorowi Jeanowi Sibeliusowi. Pomnik znajduje się w helsińskiej dzielnicy Töölö, w Parku Sibeliusa. Autorką pomnika, odsłoniętego 7 września 1967, była fińska rzeźbiarka Eila Hiltunen. Pomnik zaprojektowany był jako abstrakcjonistyczna rzeźba, złożona z 600 rur wykonanych ze stali nierdzewnej, zespawanych ze sobą w kształt fali przypominającej organy. Zamysłem autorki było przedstawienie esencji muzyki Jeana Sibeliusa. Kilka lat po odsłonięciu do pomnika dodano jeszcze rzeźbę głowy kompozytora, autorstwa tej samej artystki. Pomnik waży 24 t, a jego wymiary wynoszą 8,5 x 10,5 x 6,5 m. Pomniejszona replikę pomnika ustawiono w siedzibie głównej UNESCO w Paryżu.

Tallinn

tallinn-miasto 

Tallinn to miasto twórcze, w którym kwitnie bujne życie kulturalne. Starówka została wpisana na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO w 1997 ruku. W 2011 roku Tallinn był Stolicą Kulturalną Europy. Baszta Kiek in de Kök (pol.: Zajrzyj do kuchni) nazwa w języku dolnoniemieckim, określająca w średniowieczu wysokie wieże obronne, z których można było „zajrzeć do kuchni” otaczających domówmieszczańskich. Jedną z takich wież jest baszta w stolicy EstoniiTallinnie, wzniesiona w roku 1475. Jej wysokość wynosi 38 m, średnica zewnętrzna 17 m, grubość murów 3-4 m. Swego czasu była to największa wieża tego rodzaju na północy Europy.

 seaplane_harbour

Seaplane Harbour - otwarta w maju 2012roku ekspozycja liczy ponad 200 potężnych eksponatów, od min i torped, przez różnego typu jachty, po prawdziwą łódź podwodną. Zgromadzone na ogromnej powierzchni, pochodzących z początku XX wieku hangarach po aeroplanach, pozwalają poznawać morską i wojenną historię kraju w wyjątkowo komfortowych warunkach. Wzdłuż jednej ze ścian, ozdobionej nowoczesnym, antywojennym muralem, umieszczone zostały działa z różnych okresów.

teletorn-tallin

Teletorn - wieża telewizyjna, jej wysokość to 314 m; Winda na szczyt wieży jedzie 49 sekund; Widok z wieży telewizyjnej w Tallinie w Estonii jest wyjątkowy. Pod stopami są lasy Muuga. W oddali urzekające Stare Miasto i lśniące Morze Bałtyckie w całej swojej majestatycznej okazałości. Kiedy Estonia była jeszcze za żelazną kurtyną, wieża telewizyjna była dla wielu Estończyków oknem na wolny świat - w nocy można było nawet dostrzec światła Helsinek. Jest to widok, który zapiera dech w piersi

Ryga

 ryga_port_miasto

 

Ryga posiada status największego miasta na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Stolica Łotwy  jest usytuowana nie tylko nageograficznym, ale także kulturowym skrzyżowaniu, a to wszystko za sprawą znajdujących się tutaj licznych cudów zarówno historycznych jak i architektonicznych, które zostały wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Odwiedzający zarówno ze wschodu jak i zachodu mogą znaleźć tutaj wypoczynek, rozrywkę i niezapomniane wrażenia. Nic więc w tym dziwnego, że Ryga została ogłoszona Europejską Stolicą Kultury na rok 2014.

tv_tower_ryga

 

 

Wieża telewizyjna w Rydze, najwyższa wieża w Uni Europejskiej. Całkowita wysokość wieży wynosi 368m, wieża Eiffla w Paryżu ma wysokość 324m a w Polsce największa wieża (157 m) zlokalizowana jest na Łysej Górze. Wieża telewizyjna w Rydze znajduje się na wyspie Zakusala. Punkt widokowy znajduję się na wysokości 97m z którego można obejrzeć cała panoramę Rygi i okolic – zatoką bałtycką, elektrownią Ryską (Rigas HES) i Jurmala.

 baszta_prohowa

 

 

 

Baszta prochowa („Pulvertornis”)  pochodzi z 1330 r., jedyna baszta z wszystkich baszt murów obronnych Rygi, która zachowała się do naszych dni. Wysokość baszty – 25,5m, grubość ścian – 3m.

 

 

 

 

 

koci.sw.piotra_ryga

 

Kościół św. Piotra w Rydze jest jednym z największych zabytków architektury starej Rygi. W kronikach pojawia się o nim wzmianka już  w 1209. Był to najważniejszy kościół w średniowiecznej Rydze. Znajdowała się przy nim jedna ze starszych szkół w mieście. Wieża ma wysokość 123m.

      riga_zamek

Zamek w Rydze został zbudowany w 1330 roku poza murami miejskimi w pobliżu wcześniej istniejącego szpitala św.Ducha, po tym gdy mieszczanie zburzyli poprzedni zamek krzyżacki stojący w centrum starego miasta. W dniu 5 marca 1562 roku Gotard Kettler na zamku złożył hołd przedstawicielowi króla Polski. Zamek do 1621 był rezydencją namiestnika króla Polski i obsadzony był przez polską załogę wojskową. W 1582 roku na zamku rezydował król Stefan Batory.  Na dzień dzisiejszy zamek jest rezydencją prezydenta Łotwy.

freedom_monument_riga

 

 

Pomnik Wolności.  Znajduje się w samym centrum Rygi, został wzniesiony ze środków ofiarowanych przez naród w okresie pierwszego niepodległego państwa łotewskiego (1918 -1940), stał się dla narodu łotewskiego świadectwem miłości do ojczyzny, przejawem tęsknoty za wolnością. Pomnik Wolności wzrusza i uczula każdego, ponieważ zawiera on oddźwięk wielonarodowy, a dla Łotysza jest to święte miejsce przejawu siły ducha narodu, miejsce – zgromadzenia w czasie najważniejszych wydarzeń państwa łotewskiego. Tradycją stało się składanie wiązek kwiatów pod Pomnikiem Wolności przez absolwentów, młode pary ślubne – jest to święte miejsce, o którym Łotysz powiada, że tutaj kamień przemawia. 

 

TURKU

turku_2024

Turku to taki fiński Kraków. Do 1812 roku było stolicą, teraz rywalizuje z Helsinkami i chełpi się historią i kulturalną atmosferą. Najważniejszy jest Zamek Turunlinna wybudowany u ujścia rzeki Aurajoki. Okres jego świetności przypadał na połowę wieku XVI, podczas panowania księcia Jana III Wazy i Katarzyny Jagiellonki. Poza tym trzeba zobaczyć katedrę, najważniejszy kościół w Finlandii będący główną świątynią Kościoła ewangelicko-luterańskiego. Do portu w Turku zawijają liczne promy wycieczkowe na wyspy Alandzkie i do Szwecji.

  muminki_turku

Ventspils

ventspils_port_miasto

Ventspils miasto-port na Łotwie,położone nad Morzem Bałtyckim, u ujścia rzeki Venty. Charakteryzuje je duży niezamarzający port przeładunkowy (głównie paliwa i surowce mineralne z Rosji) oraz pasażerski. W Windawie warto zobaczyć zamek kawalerów mieczowych z końca XIII wieku z bezcennymi malowidłami ściennymi. Obecnie mieści się tam muzeum historii miasta. Stare miasto ma charakter zabudowy niskiej, w większości drewnianej. Typowo miejski charakter posiada ulica Tirgus. W parku Jūrmala znajduje się otwarte muzeum kotwic oraz kursuje kolejka wąskotorowa. Warta zobaczenia jest również promenada Ostgals oraz skansen. Plaża w Ventspils posiada od 1999 Błękitną Flagę. Dla zwiedzających udostępnione jest południowe molo przy wejściu do portu. Ok. 13 km na północ od miasta znajdują się 32 metrowe astronomiczne radary VIRAC (Ventspils Starptautiskais Radioastronomijas Centrs), zamontowane tam w okresie sowieckim. Do 1994 istnienie tych instalacji było trzymane w ścisłej tajemnicy.

WYSPY ALANDZKIE - zielony archipelag Bałtyku

"Z bezmiaru szarej, zamglonej morskiej kipieli wyłoniły się zlane słońcem gęsto zadrzewione czerwone skały. `Niemożliwe żeby przez Bałtyk dopłynąć do Grecji` pomyślałam i wystawiłam twarz na ciepły, pachnący bijący od lądu wiatr. W zapachu tym było coś poza ziemią sosnami, kwiatami i morzem, był tam spokój." cyt. A. Brodowska

Wyspy Alandzkie leżą pośrodku Bałtyku w połowie drogi między Finlandią a Szwecją. Politycznie przynależą do Finlandii, ale językiem urzędowym jest szwedzki. Mieszkańcy cenią sobie niezależność. Mają szeroką autonomię, która została oficjalnie zagwarantowana nawet w traktacie akcesyjnym do Unii Europejskiej. Wyspy mają własną flagę, parlament, a nawet znaczki pocztowe. Wyspy Alandzkie nie maja może wielkich atrakcji turystycznych, ale ich dziewicze piękno i kultura przyciagają co roku rzesze miłosnikow przyrody i ciszy.

Najbardziej znanym zabytkiem Alandów jest zamek Kastelholm. Jego budowę rozpoczęto w pierwszych latach 14 wieku. W zamku tym miało miejsce wiele ciekawych zdarzeń, między innymi książę Jan syn Gustawa Wazy więził tam swego brata króla Eryka 14. Pożar zniszczył większą część budowli w 1745 roku. Pod koniec 19. wieku rozpoczęto, trwające do dziś konserwację i odbudowę obiektu. Kastelholm wznosi się swą potężną bryłą nad rozległą zatoką, jego surowe przytłaczające wnętrza przyprawiają o dreszcze, z wieży rozciąga się baśniowy widok...

KŁAJPEDA

 

Kłajpeda to główny port Litwy. Miasto leży nad Bałtykiem w części kraju zwanej Małą Litwą, która obejmuje zachodnie wybrzeże od ujścia Niemna do granicy z Łotwą. Jest to region ciekawy ze względu na różnorodność wpływów kultórowych i bogatą historię. Przez centrum miasta przepływa rzeka Dane. Pozostałe miejscowości Mierzei Kurońskiej są przede wszystkim atrakcyjne jako kurorty nadmorskie. Zalicza się do nich: Juodkrante - najstarszą osadę, której mieszkańcy trudnili się pozyskiwaniem bursztynu i gdzie znajduje się tzw. Góra Czarownic - miejsce pogańskiego kultu dawnych ludów bałtyckich, Połąga - dawna własność rodu Tyszkiewiczów, obecnie kurort słynący z Muzeum Bursztynu i dziewiętnastowiecznego Ogrodu Botanicznego, a także Pervalka oraz Preila - spokojne osady rybackie, pozwalające turystom odetchnąć po trudach zwiedzania Mierzei.

HELSINKI

Odkryj z nami fińską stolicę założoną w roku 1550 przez szwedzkiego króla Gustawa I Wazę dziadka polskiego króla Zygmunta III Wazy. Miasto to cechuje wiele interesujących obiektów architektonicznych. Szczególnie ciekawe jest zabytkowe centrum miasta z imponującym neoklasycznym zespołem katedry i placu senackiego. Plac senacki, będący centralnym punktem miasta, został zaprojektowany przez Carla Ludwiga Engela w 1820 roku. Otacza go szereg zabytkowych obiektów. Nad placem wznosi się Tuomiokirkko (katedra luterańska), Monumentalne granitowe schody prowadzące do świątyni, są miejscem spotkań i hucznych obchodów Nowego Roku. Około 1000 restauracji i barów tego miasta odzwierciedla różne wschodnie i zachodnie kulinarne wpływy różnych kultur. 

 

Suomenlinna (z fin. "Twierdza Fińska") – twierdza w Helsinkach, położona na grupie sześciu wysp niedaleko brzegu. Dawniej miała za zadanie bronić Helsinek od strony morza. Obecnie utraciła walory militarne, posiada jednak wielkie znaczenie kulturowe jako zabytek historyczny i atrakcja turystyczna. Wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO atrakcja nazywana jest Gibraltarem Północy i stanowi jeden z ulubionych celów wycieczek dla turystów ze Skandynawii. Wyspy te mają ok. 800 mieszkańców. Znajduje się na nich również muzeum wojskowe (jednym z eksponatów jest "Vesikko" – okręt podwodny z okresu II wojny światowej). 

Kauppatori, zwany także targiem rybnym, rozciąga się wzdłuż nadbrzeża portowego. Można na nim zaopatrzyć się w świeże owoce i warzywa, ryby prosto z kutra oraz różne wyroby rzemieślnicze. Pośrodku placu usytuowany jest Kamień Carycy, kamienny obelisk ze złotym orłem na szczycie, wykonany według projektu Engla. Monument został odsłonięty w 1835 roku dla upamiętnienia wizyty cara Mikołaja I i carycy Aleksandry.

 

 Skalny Kościół w Helsinkach (Temppeliaukio kirkko) to jedna z najważniejszych atrakcji w stolicy Finlandii. Budynek został wydrążony w granitowej skale, jest oświetlany naturalnym światłem słonecznym, a jego wnętrze jest naprawdę wyjątkowe! Skalny kościół w Helsinkach to prawdziwa perła fińskiego designu. Przyciąga turystów z całego świata. Spacerując do Temppeliaukio krikko mamy wrażenie, jakbyśmy zbliżali się do statku kosmicznego, który właśnie wylądował w środku osiedla mieszkalnego. Wokół Kościoła znajdują się bowiem bloki i kilka sklepów z pamiątkami. Na czym polega jego wyjątkowość? Przekonaj się osobiście. 

 

Pomnik Sibeliusa to rzeźba w kształcie stalowych organów, poświęcona fińskiemu kompozytorowi Jeanowi Sibeliusowi. Pomnik znajduje się w helsińskiej dzielnicy Töölö, w Parku Sibeliusa. Autorką pomnika, odsłoniętego 7 września 1967, była fińska rzeźbiarka Eila Hiltunen. Pomnik zaprojektowany był jako abstrakcjonistyczna rzeźba, złożona z 600 rur wykonanych ze stali nierdzewnej, zespawanych ze sobą w kształt fali przypominającej organy. Zamysłem autorki było przedstawienie esencji muzyki Jeana Sibeliusa. Kilka lat po odsłonięciu do pomnika dodano jeszcze rzeźbę głowy kompozytora, autorstwa tej samej artystki. Pomnik waży 24 t, a jego wymiary wynoszą 8,5 x 10,5 x 6,5 m. Pomniejszona replikę pomnika ustawiono w siedzibie głównej UNESCO w Paryżu.

Tallinn

 

Tallinn to miasto twórcze, w którym kwitnie bujne życie kulturalne. Starówka została wpisana na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO w 1997 ruku. W 2011 roku Tallinn był Stolicą Kulturalną Europy. Baszta Kiek in de Kök (pol.: Zajrzyj do kuchni) nazwa w języku dolnoniemieckim, określająca w średniowieczu wysokie wieże obronne, z których można było „zajrzeć do kuchni” otaczających domówmieszczańskich. Jedną z takich wież jest baszta w stolicy EstoniiTallinnie, wzniesiona w roku 1475. Jej wysokość wynosi 38 m, średnica zewnętrzna 17 m, grubość murów 3-4 m. Swego czasu była to największa wieża tego rodzaju na północy Europy.

 

Seaplane Harbour - otwarta w maju 2012roku ekspozycja liczy ponad 200 potężnych eksponatów, od min i torped, przez różnego typu jachty, po prawdziwą łódź podwodną. Zgromadzone na ogromnej powierzchni, pochodzących z początku XX wieku hangarach po aeroplanach, pozwalają poznawać morską i wojenną historię kraju w wyjątkowo komfortowych warunkach. Wzdłuż jednej ze ścian, ozdobionej nowoczesnym, antywojennym muralem, umieszczone zostały działa z różnych okresów.

Teletorn - wieża telewizyjna, jej wysokość to 314 m; Winda na szczyt wieży jedzie 49 sekund; Widok z wieży telewizyjnej w Tallinie w Estonii jest wyjątkowy. Pod stopami są lasy Muuga. W oddali urzekające Stare Miasto i lśniące Morze Bałtyckie w całej swojej majestatycznej okazałości. Kiedy Estonia była jeszcze za żelazną kurtyną, wieża telewizyjna była dla wielu Estończyków oknem na wolny świat - w nocy można było nawet dostrzec światła Helsinek. Jest to widok, który zapiera dech w piersi

Ryga

 

 

Ryga posiada status największego miasta na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Stolica Łotwy  jest usytuowana nie tylko nageograficznym, ale także kulturowym skrzyżowaniu, a to wszystko za sprawą znajdujących się tutaj licznych cudów zarówno historycznych jak i architektonicznych, które zostały wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Odwiedzający zarówno ze wschodu jak i zachodu mogą znaleźć tutaj wypoczynek, rozrywkę i niezapomniane wrażenia. Nic więc w tym dziwnego, że Ryga została ogłoszona Europejską Stolicą Kultury na rok 2014.

 

 

Wieża telewizyjna w Rydze, najwyższa wieża w Uni Europejskiej. Całkowita wysokość wieży wynosi 368m, wieża Eiffla w Paryżu ma wysokość 324m a w Polsce największa wieża (157 m) zlokalizowana jest na Łysej Górze. Wieża telewizyjna w Rydze znajduje się na wyspie Zakusala. Punkt widokowy znajduję się na wysokości 97m z którego można obejrzeć cała panoramę Rygi i okolic – zatoką bałtycką, elektrownią Ryską (Rigas HES) i Jurmala.

 

 

 

 

Baszta prochowa („Pulvertornis”)  pochodzi z 1330 r., jedyna baszta z wszystkich baszt murów obronnych Rygi, która zachowała się do naszych dni. Wysokość baszty – 25,5m, grubość ścian – 3m.

 

 

 

 

 

 

Kościół św. Piotra w Rydze jest jednym z największych zabytków architektury starej Rygi. W kronikach pojawia się o nim wzmianka już  w 1209. Był to najważniejszy kościół w średniowiecznej Rydze. Znajdowała się przy nim jedna ze starszych szkół w mieście. Wieża ma wysokość 123m.

     

Zamek w Rydze został zbudowany w 1330 roku poza murami miejskimi w pobliżu wcześniej istniejącego szpitala św.Ducha, po tym gdy mieszczanie zburzyli poprzedni zamek krzyżacki stojący w centrum starego miasta. W dniu 5 marca 1562 roku Gotard Kettler na zamku złożył hołd przedstawicielowi króla Polski. Zamek do 1621 był rezydencją namiestnika króla Polski i obsadzony był przez polską załogę wojskową. W 1582 roku na zamku rezydował król Stefan Batory.  Na dzień dzisiejszy zamek jest rezydencją prezydenta Łotwy.

 

 

Pomnik Wolności.  Znajduje się w samym centrum Rygi, został wzniesiony ze środków ofiarowanych przez naród w okresie pierwszego niepodległego państwa łotewskiego (1918 -1940), stał się dla narodu łotewskiego świadectwem miłości do ojczyzny, przejawem tęsknoty za wolnością. Pomnik Wolności wzrusza i uczula każdego, ponieważ zawiera on oddźwięk wielonarodowy, a dla Łotysza jest to święte miejsce przejawu siły ducha narodu, miejsce – zgromadzenia w czasie najważniejszych wydarzeń państwa łotewskiego. Tradycją stało się składanie wiązek kwiatów pod Pomnikiem Wolności przez absolwentów, młode pary ślubne – jest to święte miejsce, o którym Łotysz powiada, że tutaj kamień przemawia. 

 

TURKU

Turku to taki fiński Kraków. Do 1812 roku było stolicą, teraz rywalizuje z Helsinkami i chełpi się historią i kulturalną atmosferą. Najważniejszy jest Zamek Turunlinna wybudowany u ujścia rzeki Aurajoki. Okres jego świetności przypadał na połowę wieku XVI, podczas panowania księcia Jana III Wazy i Katarzyny Jagiellonki. Poza tym trzeba zobaczyć katedrę, najważniejszy kościół w Finlandii będący główną świątynią Kościoła ewangelicko-luterańskiego. Do portu w Turku zawijają liczne promy wycieczkowe na wyspy Alandzkie i do Szwecji.

  

Ventspils



Ventspils miasto-port na Łotwie,położone nad Morzem Bałtyckim, u ujścia rzeki Venty. Charakteryzuje je duży niezamarzający port przeładunkowy (głównie paliwa i surowce mineralne z Rosji) oraz pasażerski. W Windawie warto zobaczyć zamek kawalerów mieczowych z końca XIII wieku z bezcennymi malowidłami ściennymi. Obecnie mieści się tam muzeum historii miasta. Stare miasto ma charakter zabudowy niskiej, w większości drewnianej. Typowo miejski charakter posiada ulica Tirgus. W parku Jūrmala znajduje się otwarte muzeum kotwic oraz kursuje kolejka wąskotorowa. Warta zobaczenia jest również promenada Ostgals oraz skansen. Plaża w Ventspils posiada od 1999 Błękitną Flagę. Dla zwiedzających udostępnione jest południowe molo przy wejściu do portu. Ok. 13 km na północ od miasta znajdują się 32 metrowe astronomiczne radary VIRAC (Ventspils Starptautiskais Radioastronomijas Centrs), zamontowane tam w okresie sowieckim. Do 1994 istnienie tych instalacji było trzymane w ścisłej tajemnicy.

 

Poniżej stworzona przez nas na podstawie doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie. Nie traktujcie jednak jej jak wyroczni.

Na większość rejsów morskich zabieramy:

 

  • - kurtka i spodnie przeciwdzeszczowe
  • - polar
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - krótkie spodenki

 

 

 

 

 

 

 

 

  • - strójkąpielowy, kąpielówki
  • - krem nawilżający
  • - spodnie, które lubicie wygodne
  • - piżama
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki
  • - mydło, szampon, etc.
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona także w lecie
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - stopery do uszu
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
  • - coś do czytania
  • - latarka
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - paszport, książeczkę żeglarską,
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe - dużo wygodniejsze.
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - mały plecak na wędrówki
  • - buty do chodzenia w wodzie (np. po skałach, przeciw jeżowcom)
  • - przewodniki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

Na niektórych rejsach przydają się:

  • - ciepła czapka i rękawiczki - najlepiej nieprzemakalne (np. narciarskie)
  • - grube skarpetki
  • - kalosze
  • - śpiwór
  • - kubek termiczny
  • - zapalniczka
  • - kalesony

 

Poniżej stworzona przez nas na podstawie doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie. Nie traktujcie jednak jej jak wyroczni.

Na większość rejsów morskich zabieramy:

 

  • - kurtka i spodnie przeciwdzeszczowe
  • - polar
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - krótkie spodenki

 

 

 

 

 

 

 

 

  • - strójkąpielowy, kąpielówki
  • - krem nawilżający
  • - spodnie, które lubicie wygodne
  • - piżama
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki
  • - mydło, szampon, etc.
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona także w lecie
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - stopery do uszu
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
  • - coś do czytania
  • - latarka
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - paszport, książeczkę żeglarską,
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe - dużo wygodniejsze.
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - mały plecak na wędrówki
  • - buty do chodzenia w wodzie (np. po skałach, przeciw jeżowcom)
  • - przewodniki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

 

Na niektórych rejsach przydają się:

  • - ciepła czapka i rękawiczki - najlepiej nieprzemakalne (np. narciarskie)
  • - grube skarpetki
  • - kalosze
  • - śpiwór
  • - kubek termiczny
  • - zapalniczka
  • - kalesony

Cena:   1690 PLN   / 14 dni

Do niej należy doliczyć składkę do kasy jachtowej na żywność, opłaty portowe, paliwo. Zwykle koszt ten mieści się w granicach 40 zł za dzień rejsu i jest rozliczany na koniec rejsu.

Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka:
50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.


Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.

Typ rejsu: stażowo - szkoleniowy

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych. Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan prowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Zainteresowane osoby będą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez kapitana. To doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych. Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan prowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Zainteresowane osoby będą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez kapitana. To doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, około 200 godzin

System szkolenia PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 



System szkolenia PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 





Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.

rejs
rejs

Transport: powrót samolotem linii WIZZAIR

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu. Na Państwa życzenie pomagamy w zorganizowaniu transportu.

 

TRANSPORT POWROTNY DO POLSKI

Na Państwa życzenie POMAGAMY w znalezieniu najdogodniejszych połączeń lotniczych. 

Z Turku do Polski lata regularnie tania linia lotnicza WIZZAIR.

Z portu na lotnisko w Turku można z łatwością dostać się komunikacją miejską - autobus linii 1.  

Cena biletu lotniczego wraz z dojazdem środkami komunikacji miejskiej z mariny na lotnisko to koszt ok. 150zł

Czas lotu: ok 1h 30min

DOJAZD DO MARINY NARODOWEGO CENTRUM ŻEGLARSTWA


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. 
Wysiadamy na przystanku " ul. Łęczycka ".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a


 

 

 

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu. Na Państwa życzenie pomagamy w zorganizowaniu transportu.

 

TRANSPORT POWROTNY DO POLSKI

Na Państwa życzenie POMAGAMY w znalezieniu najdogodniejszych połączeń lotniczych. 

Z Turku do Polski lata regularnie tania linia lotnicza WIZZAIR.

Z portu na lotnisko w Turku można z łatwością dostać się komunikacją miejską - autobus linii 1.  

Cena biletu lotniczego wraz z dojazdem środkami komunikacji miejskiej z mariny na lotnisko to koszt ok. 150zł

Czas lotu: ok 1h 30min

DOJAZD DO MARINY NARODOWEGO CENTRUM ŻEGLARSTWA


Kliknij aby zobaczyć większą mapę

Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. 
Wysiadamy na przystanku " ul. Łęczycka ".

Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html

Dla jadących samochodem adres do GPS-u:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a


 

 

 



Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?

Aby zarezerwować miejsce na jachcie/katamaranie należy dokonać zgłoszenia za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów z pomocą naszego biura pod numerem telefonu  +48 535-001-345. Wszystkie informacje dotyczące rejsu(umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po zgłoszeniu. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji telefonicznej i e-mailowej.
WAŻNE!
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny