Masz pytania, wątpliwości,
chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń!
tel.: +48 535 001 345


REJS PO MORZU PÓŁNOCNYM - PMP3

"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Mark Twain

REJS PO MORZU PÓŁNOCNYM PMP3

Symbol PMP3
Termin Piątek 2012-08-17  -  Wtorek 2012-08-28
Ilość dni 12 dni
Trasa

PŁYWY NA MORZU PÓŁNOCNYM i PRZYGODA NA BAŁTYKU

Hamburg - Cuxhaven - Helgoland - Kanał Kiloński - Kilonia - Bornholm - Gdańsk Górki Zachodnie

Jacht J-80 - s/y Śniadecki
Kapitan Kapitan Grzegorz Przybylski
Rodzaj rejsu
Szkolenie nawigacja na pływach, ISSA Poland Qualified Crew
Staż staż morski na stopnie PZŻ, min.140 godzin w tym 100h na pływach
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport dojazd mikrobusem
Cena 0 PLN plus 0 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

sniadecki1

s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)

sniadecki_przekroj

 

 

 

Jacht: J-80 - s/y Śniadecki

 

Długość: 13.80 m

 

Szerokość: 3.51 m

 

Zanurzenie: 1.92 m

 

Powierzchnia żagli: 80 m2

 

Sygnał rozpoznawczy:  SPG 2073

 

 

 



Galeria

Wyposażenie jachtu

 

POKŁAD 

Komplet żagli:
-Grot
-Genua
-Bezan
-Fok marszowy
-Fok sztormowy
-Spinaker
-Trajsel
Kotwica CQR, łańcuch i lina
Kotwica Danfortha, łańcuch i lina
Odbijacze
Liny cumownicze
Bosak
Zapasowe karnistry
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

Mapy morskie-papierowe
Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP
Locja
Spisy świateł
Echosonda

Log

Wiatromierz RAYMARINE
Radar RAYMARINE
Przybory nawigacyjne
Busola
Barometr
UKF-ka RAYMARINE
Navtex

 AIS

 

 

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA

Tratwa ratunkowa na 10 osób
Kamizelki ratunkowe
Kamizelki pneumatyczne z szelkami bezpieczeństwa

Rakiety
Sygnały dymne
Flary ręczne
Róg mgłowy
Gaśnice
Apteczka
Flagi sygnalizacyjne QNC
Koło ratunkowe z pławką świetlną

KABINY

Koce
Oświetlenie
toaleta z umywalką
KAMBUZ

Kuchenka gazowa
Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki)
Zapasowa butla gazowa
Zlewozmywak
INNE

Lornetka z kompasem
Radioodtwarzacz CD
Baterie słoneczne
Kompas ręczny
Wiatromierz ręczny

s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)

 

 

 

Jacht: J-80 - s/y Śniadecki

 

Długość: 13.80 m

 

Szerokość: 3.51 m

 

Zanurzenie: 1.92 m

 

Powierzchnia żagli: 80 m2

 

Sygnał rozpoznawczy:  SPG 2073

 

 

 



Galeria

Wyposażenie jachtu

 

POKŁAD 

Komplet żagli:
-Grot
-Genua
-Bezan
-Fok marszowy
-Fok sztormowy
-Spinaker
-Trajsel
Kotwica CQR, łańcuch i lina
Kotwica Danfortha, łańcuch i lina
Odbijacze
Liny cumownicze
Bosak
Zapasowe karnistry
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

Mapy morskie-papierowe
Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP
Locja
Spisy świateł
Echosonda

Log

Wiatromierz RAYMARINE
Radar RAYMARINE
Przybory nawigacyjne
Busola
Barometr
UKF-ka RAYMARINE
Navtex

 AIS

 

 

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA

Tratwa ratunkowa na 10 osób
Kamizelki ratunkowe
Kamizelki pneumatyczne z szelkami bezpieczeństwa

Rakiety
Sygnały dymne
Flary ręczne
Róg mgłowy
Gaśnice
Apteczka
Flagi sygnalizacyjne QNC
Koło ratunkowe z pławką świetlną

KABINY

Koce
Oświetlenie
toaleta z umywalką
KAMBUZ

Kuchenka gazowa
Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki)
Zapasowa butla gazowa
Zlewozmywak
INNE

Lornetka z kompasem
Radioodtwarzacz CD
Baterie słoneczne
Kompas ręczny
Wiatromierz ręczny

 KAPITAN

capitan_smallGrzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.

 

 KAPITAN

Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.

 

 
 
Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest 
 
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Na naszych rejsach sami zadecydujecie o wyborze trasy z możliwością jej równoczesnego modyfikowania.
 Dajemy Wam swobodę wyboru trasy, niczego nie narzucamy. 

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
 dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie 
dla Waszego rejsu.


trasa_na_batyk_400


 PROPONOWANA TRASA:

 

Hamburg - Cuxhaven - Bremenhaven - Helgoland - Brunsbuttel - Kanał Kiloński - Kilonia - Rostock - Wyspa Bornholm - Gdańsk Górki Zachodnie

 
 
Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jest 
 
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Na naszych rejsach sami zadecydujecie o wyborze trasy z możliwością jej równoczesnego modyfikowania.
 Dajemy Wam swobodę wyboru trasy, niczego nie narzucamy. 

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
 dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie 
dla Waszego rejsu.





 PROPONOWANA TRASA:

 

Hamburg - Cuxhaven - Bremenhaven - Helgoland - Brunsbuttel - Kanał Kiloński - Kilonia - Rostock - Wyspa Bornholm - Gdańsk Górki Zachodnie



WYSPA BORNHOLM

bornholm-wyspa-idylla 

Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

bornholm-atrakcje-rejs                                             

 bornholm_hammershus

 

 ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE

HAMBURG

hamburg port promhamburg port

Hamburg, brama do świata, piękność, perła północy: Zielone miasto nad wodą nie bez powodu uchodzi za jedno z najpiękniejszych miast Niemiec. Nawet zwykle bardzo powściągliwym Hanzeatom trudno jest ukryć dumę ze "swojego" miasta. Swoją atmosferą i nadmorskim urokiem Hamburg oczaruje każdego, kto był tu choćby raz. Łaba, Alster, dzielnica Hafencity, Dzielnica Spichlerzy (Speicherstadt), Targ Rybny (Fischmarkt) lub ulica Reeperbahn – każdego dnia można tu odkryć, przeżyć i podziwiać coś nowego.

Hamburg jest z 1,8 milionami mieszkańców drugim co do wielkości miastem w Niemczech, oferującym swoim gościom wyjątkowe atrakcje: kultura i sztuka z najwyższej półki, uznane na całym świecie musicale, ambitne i zajmujące przedstawienia teatralne, cała gama hoteli, wspaniałe restauracje, ekskluzywne sklepy, ekscytujące życie nocne i niezliczone zabytki, jakich dostarczyła 1200-letnia historia miasta.

Hamburg jest miastem młodym, nowoczesnym, przyjaznym i kosmopolitycznym, który jest jednocześnie pełen kontrastów. Z jednej strony barwna i zarazem najbiedniejsza dzielnica St. Pauli wraz z ulicą Reeperbahn, najbardziej grzeszną milą na świecie. Z drugiej strony porządna i bogata dzielnica Blankenese ze swoimi niezliczonymi willami i pięknymi, pełnymi romantyzmu widokami ze zbocza Łaby i położonych poniżej plaż. Każdy zakątek Hamburga wygląda inaczej, a mimo to wszystko łączy się w jedną, harmonijną całość. Do Portu Hamburskiego, serca miasta, przybijają statki z całego świata.

 

Czynnikiem, który naprawdę wyróżnia Hamburg spośród innych miast, jest specyficzny stosunek do życia – jednak o tym musicie się już Państwo przekonać sami.

alster panorama hamburg

hamburg port Speicherstadt hamburg port

Port przeładunkowy Hamburg                                                           Speicherstadt Hamburg

 

jezioro alster Hamburg alster hamburg

                     jezioro Alster Hamburg

 

 

 

                     Jeziora w centrum Hamburga

HELGOLAND - znikająca wyspa

 

helgoland widok z lotu ptaka

 

Pośród zimnych fal Morza Północnego, 70 km od wybrzeży Niemiec, leży Helgoland. Jeszcze 1000 lat temu wyspa zajmowała około 900 km2. Dziś można ją obejść dookoła w pół godziny. Warto jednak zatrzymać się tu na dłużej.Helgoland to w rzeczywistości dwie niemieckie wysepki rozdzielone przez sztormy i alianckie bombardowania. Główną wyspę zamieszkuje około 1,5 tysiąca mieszkańców. Na mniejszej znajduje się, między innymi, lotnisko dla niewielkich maszyn. Na Helgoland można się też dostać drogą morską. Znajduje się tam port jachtowy, regularnie kursują też promy z Hamburga i Cuxhaven. Helgoland zachwyci każdego, jednak nie każdy powinien planować tam urlop. Wyspa jest maleńka i oferuje raczej niewiele powszechnie spotykanych atrakcji typu kluby czy dyskoteki. Jest jednak cudownym miejscem dla każdego, kto szuka chwili oderwania się od pędzącej rzeczywistości. Swój raj na ziemi znajdą tu wszyscy, lubiący kameralną atmosferę, spacery w wietrzne dni i krzyki mew.

 

helgoland_wyspa

 CUXHAVEN

W porównaniu do innych miast w Niemczech, Cuxhaven jest jeszcze stosunkowo młode. W dniu 15 Marca 1907 Cuxhaven otrzymało prawa miejskie. Cuxhaven leży na północnym krańcu Dolnej Saksonii i jest otoczone z dwóch stron przez wody. To położenie geograficzne miasta nadaje turystyce szczególny urok. Cuxhaven to przede wszystkim nadmorski kurort uzdrowiskowy, świetnie zlokalizowany geograficznie z dala od stref przemysłowych. Miasto oferuje wiele obiektów turystycznych, sportowych i rekreacyjnych co podnosi wartość mieszkalną i rekreacyjną dla mieszkańców i gości. Cuxhaven słynie z rybołówstwa którym może pochwalić się wieloletnią tradycją. Cuxhaven odegrał ważną rolę w wojskową. To tutaj powstały pierwsze niemieckie trałowce Marynarki Wojennej. Jednak ze względów strategicznych, zostały przeniesione w 1968 rokudo Wilhelmshaven i Emden. Ale do tej pory Cuxhaven pozostał miastem garnizonowym. Bardzo duże znaczenie dla gospodarki miasta Cuxhaven i okolic jest nowy port, który został uruchomiony jesienią 1997 roku.

 

cuxhaven_port 

 

Morze Wattowe rozciąga się od wybrzeża Holandii, przez Niemcy po Danię, obejmując południowo-wschodnią część przybrzeżnych terenów Morza Północnego. Choć nazwa sugeruje co innego, w rzeczywistości nie jest to zbiornik wodny tylko rozległe równiny, które w czasie odpływu są odsłaniane. To one nazywane są wattami. Od 2009 roku Morze Wattowe widnieje na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.

 

morze wattowe

WYSPA CHRISTIANSO

christianso-widok

Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.

christianso

                 LINIA OBRONY NA WYSPIE                                                            JEDYNY MOST NA WYSPIE

WYSPA BORNHOLM

 

Spokojny Bornholm, urocza duńska wyspa położona zaledwie 120 km od polskiego wybrzeża, cieszy się od dawna zasłużoną popularnością wśród amatorów żeglowania. Stanowi nie tylko doskonały cel morskiej wyprawy, ale jest również miejscem, gdzie można ciekawie spędzić czas, gdy chcemy na dłużej zakotwiczyć w jednej z bornholmskich marin. Bornholm przyciąga także cichymi zatokami i plażami, otoczonymi wysokimi klifami, które wznoszą się nad urokliwymi, naturalnymi marinami. Warto tu zarzucić kotwicę lub zacumować przy skale, posmakować świeżo przyrządzonych ryb, nacieszyć się słońcem i odetchnąć powietrzem przesyconym zapachem ziół i rozgrzanych skał, porozmawiać z życzliwymi mieszkańcami tej wyspy, gdzie czas płynie zupełnie innym rytmem. Bez względu na pogodę, na Bornholmie nie można się nudzić, a dobry humor zawsze osiąga najwyższy wskaźnik w skali Buforta.

                                             

 

 

 ZAMEK HAMMERSHUS NA BORNHOLMIE

HAMBURG

Hamburg, brama do świata, piękność, perła północy: Zielone miasto nad wodą nie bez powodu uchodzi za jedno z najpiękniejszych miast Niemiec. Nawet zwykle bardzo powściągliwym Hanzeatom trudno jest ukryć dumę ze "swojego" miasta. Swoją atmosferą i nadmorskim urokiem Hamburg oczaruje każdego, kto był tu choćby raz. Łaba, Alster, dzielnica Hafencity, Dzielnica Spichlerzy (Speicherstadt), Targ Rybny (Fischmarkt) lub ulica Reeperbahn – każdego dnia można tu odkryć, przeżyć i podziwiać coś nowego.

Hamburg jest z 1,8 milionami mieszkańców drugim co do wielkości miastem w Niemczech, oferującym swoim gościom wyjątkowe atrakcje: kultura i sztuka z najwyższej półki, uznane na całym świecie musicale, ambitne i zajmujące przedstawienia teatralne, cała gama hoteli, wspaniałe restauracje, ekskluzywne sklepy, ekscytujące życie nocne i niezliczone zabytki, jakich dostarczyła 1200-letnia historia miasta.

Hamburg jest miastem młodym, nowoczesnym, przyjaznym i kosmopolitycznym, który jest jednocześnie pełen kontrastów. Z jednej strony barwna i zarazem najbiedniejsza dzielnica St. Pauli wraz z ulicą Reeperbahn, najbardziej grzeszną milą na świecie. Z drugiej strony porządna i bogata dzielnica Blankenese ze swoimi niezliczonymi willami i pięknymi, pełnymi romantyzmu widokami ze zbocza Łaby i położonych poniżej plaż. Każdy zakątek Hamburga wygląda inaczej, a mimo to wszystko łączy się w jedną, harmonijną całość. Do Portu Hamburskiego, serca miasta, przybijają statki z całego świata.

 

Czynnikiem, który naprawdę wyróżnia Hamburg spośród innych miast, jest specyficzny stosunek do życia – jednak o tym musicie się już Państwo przekonać sami.

Port przeładunkowy Hamburg                                                           Speicherstadt Hamburg

 

                     jezioro Alster Hamburg

 

 

 

                     Jeziora w centrum Hamburga

HELGOLAND - znikająca wyspa

 

 

Pośród zimnych fal Morza Północnego, 70 km od wybrzeży Niemiec, leży Helgoland. Jeszcze 1000 lat temu wyspa zajmowała około 900 km2. Dziś można ją obejść dookoła w pół godziny. Warto jednak zatrzymać się tu na dłużej.Helgoland to w rzeczywistości dwie niemieckie wysepki rozdzielone przez sztormy i alianckie bombardowania. Główną wyspę zamieszkuje około 1,5 tysiąca mieszkańców. Na mniejszej znajduje się, między innymi, lotnisko dla niewielkich maszyn. Na Helgoland można się też dostać drogą morską. Znajduje się tam port jachtowy, regularnie kursują też promy z Hamburga i Cuxhaven. Helgoland zachwyci każdego, jednak nie każdy powinien planować tam urlop. Wyspa jest maleńka i oferuje raczej niewiele powszechnie spotykanych atrakcji typu kluby czy dyskoteki. Jest jednak cudownym miejscem dla każdego, kto szuka chwili oderwania się od pędzącej rzeczywistości. Swój raj na ziemi znajdą tu wszyscy, lubiący kameralną atmosferę, spacery w wietrzne dni i krzyki mew.

 

 CUXHAVEN

W porównaniu do innych miast w Niemczech, Cuxhaven jest jeszcze stosunkowo młode. W dniu 15 Marca 1907 Cuxhaven otrzymało prawa miejskie. Cuxhaven leży na północnym krańcu Dolnej Saksonii i jest otoczone z dwóch stron przez wody. To położenie geograficzne miasta nadaje turystyce szczególny urok. Cuxhaven to przede wszystkim nadmorski kurort uzdrowiskowy, świetnie zlokalizowany geograficznie z dala od stref przemysłowych. Miasto oferuje wiele obiektów turystycznych, sportowych i rekreacyjnych co podnosi wartość mieszkalną i rekreacyjną dla mieszkańców i gości. Cuxhaven słynie z rybołówstwa którym może pochwalić się wieloletnią tradycją. Cuxhaven odegrał ważną rolę w wojskową. To tutaj powstały pierwsze niemieckie trałowce Marynarki Wojennej. Jednak ze względów strategicznych, zostały przeniesione w 1968 rokudo Wilhelmshaven i Emden. Ale do tej pory Cuxhaven pozostał miastem garnizonowym. Bardzo duże znaczenie dla gospodarki miasta Cuxhaven i okolic jest nowy port, który został uruchomiony jesienią 1997 roku.

 

 

 

Morze Wattowe rozciąga się od wybrzeża Holandii, przez Niemcy po Danię, obejmując południowo-wschodnią część przybrzeżnych terenów Morza Północnego. Choć nazwa sugeruje co innego, w rzeczywistości nie jest to zbiornik wodny tylko rozległe równiny, które w czasie odpływu są odsłaniane. To one nazywane są wattami. Od 2009 roku Morze Wattowe widnieje na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.

 

WYSPA CHRISTIANSO

Położona ok.17 km od linii brzegowej Bornholmu grupa wysp Ertholmene, składająca sie z trzech małych wysp: Frederiksø, Christiansø oraz Græsholm stanowi najdalej na wschód wysunietą część Danii. Tylko dwie pierwsze, połączone mostem są zamieszkałe - przez około 110 osób. Græsholm jest rezerwatem przyrodniczym, gromadzącym wiele rzadkich gatunkow ptaków, m.in.alki oraz unikatową roślinność. Istniejąca na wyspach stacja ornitologiczna prowadzi rozległe badania nad ptactwem.Pierwotnie baza marynarki duńskiej, zbudowana w 1684 r. na polecenie ówczesnego duńskiego króla Christiana V miała dla Danii wielkie znaczenie obronne - jako placówka wysunięta najbardziej na wschód - po utracie przez Danię płd. Szwecji (Skania, Blekinge i Halland) i posiadanych tam portów.W r.1826 zamieniona została w duńską "Diabelską Wyspę"- czyli w miejsce zsyłki dla najgroźniejszych przestępców i więźniów politycznych. Do miejscowego portu zawijają często latem żeglarze, a rejs na wyspy jest niemalże obowiązkowy dla przebywających na Bornholmie turystów.

                 LINIA OBRONY NA WYSPIE                                                            JEDYNY MOST NA WYSPIE

Cena:   0 PLN   / 12 dni

Typ rejsu:

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, min.140 godzin w tym 100h na pływach



Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.

rejs
rejs

Transport: dojazd mikrobusem



Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?

Aby zarezerwować miejsce na jachcie/katamaranie należy dokonać zgłoszenia za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów z pomocą naszego biura pod numerem telefonu  +48 535-001-345. Wszystkie informacje dotyczące rejsu(umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po zgłoszeniu. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji telefonicznej i e-mailowej.
WAŻNE!
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny